Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald’s Polska mówił o niepokoju o przyszłość wyrażanym przez ponad 70 polskich przedsiębiorców, którzy prowadzą restauracje tej sieci i którzy obecnie obawiają się podejmować nowe inwestycje w modernizację lokali.
„Tymczasem zamiast o digitalizacji systemu podatkowego rozmawiamy o podatku cukrowym, opłatach ekologicznych i innych zapowiadanych obecnie podatkach. Nie jesteśmy przeciwko tym rozwiązaniom, ale powinny one być odłożone w czasie, aby branża gastronomiczna, która najbardziej ucierpiała podczas pandemii, zyskała czas na odbudowanie biznesu” – apelował Adam Pieńkowski.
Roman Pałac, prezes Gemini Polska, docenił te zmiany prawne, które wzmocniły rolę aptek w systemie ochrony zdrowia w Polsce w czasie pandemii Covid.
„Znaczenie aptek i farmaceutów wyraźnie wzrosło w okresie, gdy pacjenci mieli ograniczony dostęp do lekarzy” – mówił prezes Gemini Polska.
Podkreślał, że apteki przez cały czas pandemii pozostały otwarte, nieprzerwanie prowadziły sprzedaż leków, a farmaceuci udzielali porad klientom.
Jednocześnie – jako istotny problem dla inwestorów branży farmaceutycznej – wskazywał na różne interpretacje prawa przez instytucje państwowe.
„Problem polega na zmianie podejścia urzędników inspektoratów farmaceutycznych stojących w sprzeczności z decyzjami UOKIK. Tam, gdzie UOKiK nie widzi istnienia Grupy Kapitałowej, GIF definiuje wbrew logice prawniczej, umowę franczyzy z nieadekwatnym w tej dziedzinie pojęciem Grupy Kapitałowej” – mówił Roman Pałac.
Jego zdaniem, brak rozwoju sieci franczyzowych ogranicza szanse wejścia na rynek młodym farmaceutom, którzy mogliby uzyskać dostęp do kapitału i wsparcia oferowanego w ramach sieci oraz zdobyć wiedzę na temat tego, jak prowadzić ten skomplikowany logistycznie i podporządkowany szczegółowym regulacjom biznes.
Natalia Stroe, dyrektor generalna na Polskę i Kraje Bałtyckie w Coca-Cola Poland Services, również deklarowała oczekiwanie na dialog ze strony władz oraz stabilizację otoczenia prawnego.
„W warunkach nieprzewidywalności ekstremalnie trudno jest planować rozwój biznesu” – podkreślała.
Apelowała o debatę nad systemem podatkowym, aby unikać podatków dyskryminujących, gdzie firmy ponoszą obciążenia nieproporcjonalnie duże do swojego udziału w rynku.
Natalia Stroe podkreślała, że również dla rządu konsultacje z międzynarodowymi inwestorami są korzystne, ponieważ mogą się oni dzielić swoimi doświadczeniami z innych rynków. Wskazywała, że marka Coca-Cola obecna jest na polskim rynku już ponad 50 lat, zatrudnia w Polsce 1800 osób i w swoich zakładach produkcyjnych korzysta w 95 proc. z lokalnych dostawców.
Marian Sepesi, dyrektor regionalny Amazon ds. operacji w Europie, wskazywał też, że Polska – oprócz ustabilizowania przepisów prawnych i podatkowych oraz uproszczenia zasad eksportu dla MŚP – powinna rozwijać system edukacji w taki sposób, aby inwestorzy zagraniczni mogli nadal liczyć na możliwość pozyskania pracowników i ich umiejętności zawodowe. Obecnie firma – dysponująca dziewięcioma centrami logistycznymi w Polsce – zauważa problemy w znalezieniu pracowników.
Bartosz Ciołkowski, dyrektor regionalny Mastercard na Polskę, Czechy i Słowację, wskazywał, że partnerskie relacje administracji państwowej z biznesem są krytyczne dla efektywnego działania kluczowych branż, takich jak np. obsługa systemów płatności elektronicznej.
„Liczymy na dialog i na zaufanie ze strony polskich władz. Jesteśmy firmą amerykańską, ale przecież podlegamy prawom i regulacjom Unii Europejskiej” – podkreślał Bartosz Ciołkowski, dodając, że Mastercard obsługuje w Polsce 25 mln klientów. Przyznawał, że przykładem takiej udanej współpracy rządu z biznesem jest Fundacja Polska Bezgotówkowa.
Michał Jaszczyk, prezes Pepsi-Cola General Bottlers Poland, podkreślił, że okres pandemii nie spowodował wstrzymania planów otwarcia w Polsce kolejnych, piątych już zakładów produkcyjnych firmy – tym razem produkujących przekąski na rynki Europy Zachodnie. Przyznawał jednak, że w sektorze napojów firma odczuła negatywny wpływ tzw. podatku cukrowego.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 09.09.2021, 16:55 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Solstice Advanced Materials zakończyło proces wyodrębnienia się z Honeywell i rozpoczyna notowania na giełdzie Nasdaq
- Wyodrębnienie umożliwia firmie Solstice przyspieszenie wzrostu i zwiększenie wartości dla akcjonariuszy – jako wiodącej, wyspecjalizowanej firmy specjalizującej się w materiałach. - Firma jest dobrze przygotowana, by czerpać korzyści z silnych i trwałych trendów rynkowych w obszarach chłodzenia, rozwiązań budowlanych, zaawansowanego przetwarzania danych, energii, bezpieczeństwa i opieki zdrowotnej. - Notowania na Nasdaq rozpoczynają się dziś pod symbolem giełdowym „SOLS".- 30.10.2025, 12:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
OC&C: Polacy mają coraz więcej psów i kotów, rynek karmy i akcesoriów czeka dynamiczny wzrost
Rynek karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych w Polsce wzrośnie w ciągu najbliższych czterech lat o jedną trzecią do niemal 13 mld złotych w 2029 roku, wynika z analiz firmy doradczej OC&C Strategy Consultants. Rozwój rynku napędza coraz większa liczba psów i kotów oraz gotowość opiekunów do kupowania produktów premium. Polska jest także jednym z liderów w Europie pod względem sprzedaży produktów dla zwierząt domowych przez internet.- 30.10.2025, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OC&C
-
Eksperci Forum Krynica 2025: rynek gier hazardowych wymaga demonopolizacji PAP
W Polsce potrzebna jest skuteczna walka z czarnym rynkiem gier hazardowych online - wskazali uczestnicy debaty „Hazard online: skuteczny czy fikcyjny monopol państwa?”, która odbyła się podczas Forum Krynica 2025. Eksperci podkreślili, że klienci kasyn online chcą urozmaicenia oferty, a do tego potrzeba demonopolizacji polskiego rynku internetowych gier hazardowych.- 30.10.2025, 11:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ