Newsletter

ANSWEAR.COM SA (14/2022) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.

05.07.2022, 18:06aktualizacja: 05.07.2022, 18:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący z plikiem 14/2022

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne.

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2021 r. oraz I półrocze 2021 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.:

? W drugim kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 30% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 198 mln zł (II kwartał 2021 r.: 152 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2022 r. wyniosła 364 mln zł i wzrosła o 31% w porównaniu do I półrocza 2021 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 278 mln zł.

? Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2022 r. wyniosły 196 mln zł osiągając dynamikę 2Q2022 / 2Q2021 na poziomie 34% (II kwartał 2021 r.: 146 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2022 r. wyniosły 374 mln zł i wzrosły o 39% w porównaniu do I półrocza 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 270 mln zł.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

- drugi kwartał to intensywna sprzedaż kolekcji letniej, która była uzupełniana sprzedażą nowej kategorii produktowej "Home_Lifestyle". Konsekwentnie w tym okresie Spółka poszerzała i pogłębiała ofertę zwłaszcza w segmencie marek premium, natomiast marka własna answear.LAB zaprezentowała nową kolekcję "Be Brave", inspirowaną silnymi i odważnymi kobietami znanymi ze świata popkultury i sztuki;

- sentyment zakupowy, obniżony w pierwszym kwartale wydarzeniami z Ukrainy, stopniowo odbudowywał się, zapewniając solidne dynamiki wzrostów sprzedaży;

- w maju br. Zarząd podjął decyzję o ponownym uruchomieniu dostaw do klientów na rynku ukraińskim (komunikat nr 10/2022 z dnia 16 maja 2022 r.). Po wznowieniu działalności na tym rynku, w ciągu dwóch miesięcy (maj i czerwiec) Spółka zanotowała dodatnią dynamikę sprzedaży on-line w porównaniu do analogicznego okresu dwóch miesięcy zeszłego roku;

- w czerwcu br. Spółka otworzyła działalność na 11 rynku - w Słowenii - kraju o wysokim wskaźniku dochodu "per capita" i dużej świadomości marek premium oraz rynkiem z potencjałem dalszych optymalizacji w zakresie obsługi logistycznej Answear.com dla kierunku bałkańskiego;

- Spółka w drugim kwartale kontynuowała działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej, a poprawa wskaźników operacyjnych oraz finansowych w połączeniu z osiągniętą dynamiką sprzedaży, zdaniem Zarządu, powinna przełożyć się na dobrą rentowność w tym okresie.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.07.2022, 18:06
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ