Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2021 r. oraz 9 miesięcy 2021 r.
Wstępne dane dotyczące sprzedaży za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r.:
? W trzecim kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 51% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 244 mln zł (III kwartał 2021 r.: 161 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2022 r. wyniosła 607 mln zł i wzrosła o 38% w porównaniu do 9 miesięcy 2021 r., w których zanotowano sprzedaż online w wysokości 439 mln zł;
? Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w trzecim kwartale 2022 r. wyniosły 233 mln zł osiągając dynamikę 3Q2022 / 3Q2021 na poziomie 50% (III kwartał 2021 r.: 155 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2022 r. wyniosły 608 mln zł i wzrosły o 43% w porównaniu do 9 miesięcy 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 424 mln zł.
Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:
Wyniki sprzedażowe trzeciego kwartału pokazują polepszenie dynamiki wzrostów sprzedaży w tym okresie, jako następstwo m.in.:
? ciągłego poprawiania oferty, zwiększania ilości modelokolorów w sklepach Answear, wprowadzania nowych marek i kategorii produktowych;
? wykorzystania efektów ekspansji geograficznej na nowe rynki w południowej części Europy, dzięki której rośnie baza klientów oraz ilość realizowanych zamówień. Rozciągłość geograficzna rynków Answear pozwala na jednoczesną sprzedaż nowych kolekcji jesień-zima na rynkach Europy Środkowej i wydłużenie okresu sprzedaży letnich kolekcji na południu kontynentu;
? skutecznych i efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki, jak i pomogły w efektywny sposób wykorzystać okres letnich wyprzedaży do zwiększenia wolumenu obrotów;
? udanego powrotu na rynek ukraiński, na którym dzięki umiejętnie prowadzonemu przekazowi marketingowemu przy wsparciu lokalnego zespołu oraz zaangażowaniu w pomoc charytatywną, Answear został liderem sprzedaży w e-commerce fashion, docenionym nagrodami dla najlepszego odzieżowego sklepu internetowego oraz najlepszego sklepu multibrandowego w 2022 r.
? kontynuacji rozwoju marki własnej - nowa kolekcja specjalna "Shero" i zaangażowanie w rolę partnera plebiscytu "Wszechmocne" nie tylko pozytywnie wpłynęły na sprzedaż, ale również dały dodatkowy efekt wzmocnienia przekazu marketingowego, wyróżnienia się na tle konkurencji i przyciągnięcia klientów na witryny sklepów internetowych Answear.
Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2022 r. i 9 m-cy 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.10.2022, 17:06 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |