Newsletter

ANSWEAR.COM SA (21/2022) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za III kwartał 2022 r. oraz 9 m-cy 2022 r.

05.10.2022, 17:06aktualizacja: 05.10.2022, 17:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 21/2022

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2021 r. oraz 9 miesięcy 2021 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za III kwartał 2022 r. oraz 9 miesięcy 2022 r.:

? W trzecim kwartale 2022 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 51% w porównaniu do analogicznego okresu 2021 r., osiągając kwotę 244 mln zł (III kwartał 2021 r.: 161 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2022 r. wyniosła 607 mln zł i wzrosła o 38% w porównaniu do 9 miesięcy 2021 r., w których zanotowano sprzedaż online w wysokości 439 mln zł;

? Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w trzecim kwartale 2022 r. wyniosły 233 mln zł osiągając dynamikę 3Q2022 / 3Q2021 na poziomie 50% (III kwartał 2021 r.: 155 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2022 r. wyniosły 608 mln zł i wzrosły o 43% w porównaniu do 9 miesięcy 2021 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 424 mln zł.

Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:

Wyniki sprzedażowe trzeciego kwartału pokazują polepszenie dynamiki wzrostów sprzedaży w tym okresie, jako następstwo m.in.:

? ciągłego poprawiania oferty, zwiększania ilości modelokolorów w sklepach Answear, wprowadzania nowych marek i kategorii produktowych;

? wykorzystania efektów ekspansji geograficznej na nowe rynki w południowej części Europy, dzięki której rośnie baza klientów oraz ilość realizowanych zamówień. Rozciągłość geograficzna rynków Answear pozwala na jednoczesną sprzedaż nowych kolekcji jesień-zima na rynkach Europy Środkowej i wydłużenie okresu sprzedaży letnich kolekcji na południu kontynentu;

? skutecznych i efektywnych działań marketingowych, w tym kampanii reklamowych prowadzonych w TV, które wspierały proces budowania świadomości marki, jak i pomogły w efektywny sposób wykorzystać okres letnich wyprzedaży do zwiększenia wolumenu obrotów;

? udanego powrotu na rynek ukraiński, na którym dzięki umiejętnie prowadzonemu przekazowi marketingowemu przy wsparciu lokalnego zespołu oraz zaangażowaniu w pomoc charytatywną, Answear został liderem sprzedaży w e-commerce fashion, docenionym nagrodami dla najlepszego odzieżowego sklepu internetowego oraz najlepszego sklepu multibrandowego w 2022 r.

? kontynuacji rozwoju marki własnej - nowa kolekcja specjalna "Shero" i zaangażowanie w rolę partnera plebiscytu "Wszechmocne" nie tylko pozytywnie wpłynęły na sprzedaż, ale również dały dodatkowy efekt wzmocnienia przekazu marketingowego, wyróżnienia się na tle konkurencji i przyciągnięcia klientów na witryny sklepów internetowych Answear.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2022 r. i 9 m-cy 2022 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.10.2022, 17:06
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ