Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.
Wstępne dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r.:
W drugim kwartale 2023 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 43% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r., osiągając kwotę 284 mln zł (II kwartał 2022 r.: 198 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2023 r. wyniosła 551 mln zł i wzrosła o 51% w porównaniu do I półrocza 2022 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 364 mln zł.
Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2023 r. wyniosły 281 mln zł osiągając dynamikę 2Q2023 / 2Q2022 na poziomie 42% (II kwartał 2022 r.: 198 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2023 r. wyniosły 552 mln zł i wzrosły o 47% w porównaniu do I półrocza 2022 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 375 mln zł.
Komentarz Zarządu do danych liczbowych:
- pomimo dużo bardziej wymagającej bazy niż w pierwszym kwartale tego roku oraz trudnych warunków makroekonomicznych notowanych we wskaźnikach sprzedaży detalicznej, dynamika sprzedaży Answear w drugim kwartale pozostaje na bardzo wysokim poziomie, utrzymując Spółkę na pozycji jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion;
- na wszystkich rynkach utrzymywana jest dodatnia dynamika sprzedaży, a elastyczne zarządzanie budżetami marketingowymi oraz szerokozasięgowa kampania telewizyjna i video on-line przeprowadzona w kwietniu i maju br. wspierają globalne wzrosty sprzedaży osiągane przez Spółkę;
- drugi kwartał to intensywna sprzedaż kolekcji letniej, która była uzupełniana sprzedażą kategorii produktowej "Home Lifestyle" oraz rozpoczętą w czerwcu sprzedażą pod przejętym szyldem "PRM";
- marka PRM poszerza ofertę Spółki o segment luxury streetwear _ fashion wspierając skuteczną i konsekwentną realizację strategii polegającą na poszerzaniu i pogłębianiu oferty w segmencie marek premium;
- marka własna answear.LAB, która za pośrednictwem mody porusza ważne tematy, zaprezentowała nowe kolekcje "Sisterhood" oraz "Be shero" afirmujące kobiecą solidarność, niezależność, siłę i życie na własnych zasadach;
- spółka w drugim kwartale kontynuowała działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej, poprawę wskaźników operacyjnych oraz finansowych, co w połączeniu z osiągniętą dynamiką sprzedaży, zdaniem Zarządu, powinno mieć pozytywne przełożenie na rentowność w tym okresie.
Objaśnienia:
(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;
(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.07.2023, 18:18 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |