Newsletter

ANSWEAR.COM SA (29/2023) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r.

05.07.2023, 18:18aktualizacja: 05.07.2023, 18:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 29/2023

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2022 r. oraz I półrocze 2022 r.

Wstępne dane dotyczące sprzedaży za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r.:

W drugim kwartale 2023 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 43% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r., osiągając kwotę 284 mln zł (II kwartał 2022 r.: 198 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2023 r. wyniosła 551 mln zł i wzrosła o 51% w porównaniu do I półrocza 2022 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 364 mln zł.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2023 r. wyniosły 281 mln zł osiągając dynamikę 2Q2023 / 2Q2022 na poziomie 42% (II kwartał 2022 r.: 198 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2023 r. wyniosły 552 mln zł i wzrosły o 47% w porównaniu do I półrocza 2022 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 375 mln zł.

Komentarz Zarządu do danych liczbowych:

- pomimo dużo bardziej wymagającej bazy niż w pierwszym kwartale tego roku oraz trudnych warunków makroekonomicznych notowanych we wskaźnikach sprzedaży detalicznej, dynamika sprzedaży Answear w drugim kwartale pozostaje na bardzo wysokim poziomie, utrzymując Spółkę na pozycji jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion;

- na wszystkich rynkach utrzymywana jest dodatnia dynamika sprzedaży, a elastyczne zarządzanie budżetami marketingowymi oraz szerokozasięgowa kampania telewizyjna i video on-line przeprowadzona w kwietniu i maju br. wspierają globalne wzrosty sprzedaży osiągane przez Spółkę;

- drugi kwartał to intensywna sprzedaż kolekcji letniej, która była uzupełniana sprzedażą kategorii produktowej "Home Lifestyle" oraz rozpoczętą w czerwcu sprzedażą pod przejętym szyldem "PRM";

- marka PRM poszerza ofertę Spółki o segment luxury streetwear _ fashion wspierając skuteczną i konsekwentną realizację strategii polegającą na poszerzaniu i pogłębianiu oferty w segmencie marek premium;

- marka własna answear.LAB, która za pośrednictwem mody porusza ważne tematy, zaprezentowała nowe kolekcje "Sisterhood" oraz "Be shero" afirmujące kobiecą solidarność, niezależność, siłę i życie na własnych zasadach;

- spółka w drugim kwartale kontynuowała działania mające na celu zwiększenie efektywności operacyjnej, poprawę wskaźników operacyjnych oraz finansowych, co w połączeniu z osiągniętą dynamiką sprzedaży, zdaniem Zarządu, powinno mieć pozytywne przełożenie na rentowność w tym okresie.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2023 r. oraz I półrocze 2023 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.07.2023, 18:18
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ