Newsletter

ANSWEAR.COM SA (29/2025) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za II kwartał 2025 r. oraz I półrocze 2025 r.

03.07.2025, 17:42aktualizacja: 03.07.2025, 17:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 29/2025

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za II kwartał 2025 r. oraz I półrocze 2025 r. wraz z wartościami porównawczymi za II kwartał 2024 r. oraz I półrocze 2024 r.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (2) w drugim kwartale 2025 r. wyniosły 394 mln zł osiągając dynamikę 2Q2025 / 2Q2024 na poziomie 15% (II kwartał 2024 r.: 343 mln zł). Przychody ze sprzedaży za I półrocze 2025 r. wyniosły 747 mln zł i wzrosły o 18% w porównaniu do I półrocza 2024 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 632 mln zł.

W drugim kwartale 2025 r. sprzedaż online (1) wzrosła o 14% w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., osiągając wartość 393 mln zł (II kwartał 2024 r.: 344 mln zł). Sprzedaż online za I półrocze 2025 r. wyniosła 725 mln zł i wzrosła o 16% w porównaniu do I półrocza 2024 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 624 mln zł.

Komentarz Zarządu:

W drugim kwartale 2025 r. Spółka osiągnęła wysoką dynamikę sprzedaży pomimo wymagającej bazy zeszłego roku, wyższej niż w I kwartale, a także niesprzyjających warunków pogodowych.

Spółka zwiększa sprzedaż kontynuując prace skupione na optymalizacji rentowności poprzez poprawę marży, struktury kosztowej oraz oferty produktowej. Szerokozasięgowe działania marketingowe budujące świadomość marki zostały w bieżącym okresie przeprowadzone w kanałach on-line. W rezultacie, osiągnięte wyniki sprzedażowe zostały uzyskane przy niższych nakładach na marketing w porównaniu do ubiegłego roku.

Zarząd pozytywnie ocenia monetyzację przeprowadzonych w spółce inwestycji. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii repozycjonowania do segmentu premium.

Objaśnienia:

(1) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.

(2) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za II kwartał 2025 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.07.2025, 17:42
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ