Newsletter

ANSWEAR.COM SA (33/2025) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za III kwartał 2025 r. oraz 9 miesięcy 2025 r.

03.10.2025, 17:30aktualizacja: 03.10.2025, 17:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 33/2025

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za III kwartał 2025 r. oraz 9 miesięcy 2025 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2024 r. oraz 9 miesięcy 2024 r.

Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (1) w trzecim kwartale 2025 r. wyniosły 393 mln zł osiągając dynamikę 3Q2025 / 3Q2024 na poziomie 14% (III kwartał 2024 r.: 344 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2025 r. wyniosły 1.145 mln zł i wzrosły o 17% w porównaniu do 9 miesięcy 2024 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 976 mln zł.

W trzecim kwartale 2025 r. sprzedaż online (2) wzrosła o 13% w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., osiągając wartość 394 mln zł (III kwartał 2024 r.: 350 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2025 r. wyniosła 1.120 mln zł i wzrosła o 15% w porównaniu do 9 miesięcy 2024 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 974 mln zł.

Komentarz Zarządu:

W trzecim kwartale 2025 r. Spółka utrzymuje założoną dynamikę wzrostu sprzedaży, uwzględniającą fakt bardzo wymagającej bazy z zeszłego roku - w 3Q2024 wzrost przychodów był najwyższy na przestrzeni poprzedniego roku i wyniósł 26% rdr.

Osiągniętej dynamice wzrostu przychodów towarzyszy dalsza optymalizacja kosztów marketingu i ciągła poprawa oferty, co przekłada się na wzrost rentowności spółki, i to pomimo faktu, że sprzedaż w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami.

Zarząd potwierdza pozytywną ocenę efektów przeprowadzonych w spółce inwestycji w repozycjonowanie do segmentu premium. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym i przy dużej konkurencji cenowej na rynku fashion e-commerce, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii i pozwalają na realizację założonych planów wynikowych Spółki.

Objaśnienia:

(1) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.

(2) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2025 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.10.2025, 17:30
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ