Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za III kwartał 2025 r. oraz 9 miesięcy 2025 r. wraz z wartościami porównawczymi za III kwartał 2024 r. oraz 9 miesięcy 2024 r.
Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (1) w trzecim kwartale 2025 r. wyniosły 393 mln zł osiągając dynamikę 3Q2025 / 3Q2024 na poziomie 14% (III kwartał 2024 r.: 344 mln zł). Przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy 2025 r. wyniosły 1.145 mln zł i wzrosły o 17% w porównaniu do 9 miesięcy 2024 r., w którym przychody ze sprzedaży wyniosły 976 mln zł.
W trzecim kwartale 2025 r. sprzedaż online (2) wzrosła o 13% w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r., osiągając wartość 394 mln zł (III kwartał 2024 r.: 350 mln zł). Sprzedaż online za 9 miesięcy 2025 r. wyniosła 1.120 mln zł i wzrosła o 15% w porównaniu do 9 miesięcy 2024 r., w którym zanotowano sprzedaż online w wysokości 974 mln zł.
Komentarz Zarządu:
W trzecim kwartale 2025 r. Spółka utrzymuje założoną dynamikę wzrostu sprzedaży, uwzględniającą fakt bardzo wymagającej bazy z zeszłego roku - w 3Q2024 wzrost przychodów był najwyższy na przestrzeni poprzedniego roku i wyniósł 26% rdr.
Osiągniętej dynamice wzrostu przychodów towarzyszy dalsza optymalizacja kosztów marketingu i ciągła poprawa oferty, co przekłada się na wzrost rentowności spółki, i to pomimo faktu, że sprzedaż w trzecim kwartale przypada na typowy dla branży okres wyprzedażowy, charakteryzujący się niższymi marżami.
Zarząd potwierdza pozytywną ocenę efektów przeprowadzonych w spółce inwestycji w repozycjonowanie do segmentu premium. Osiągnięte wyniki sprzedażowe, w trudnym otoczeniu rynkowym i przy dużej konkurencji cenowej na rynku fashion e-commerce, potwierdzają skuteczność realizowanej strategii i pozwalają na realizację założonych planów wynikowych Spółki.
Objaśnienia:
(1) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również rezerwy na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz rezerwy na program lojalnościowy dla klientów, jak również sprzedaż realizowaną w sklepach stacjonarnych marek Answear i PRM.
(2) Sprzedaż online obejmuje zrealizowaną przez klientów za pomocą internetu zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy.
Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za III kwartał 2025 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
[English version below]
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.10.2025, 17:30 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |