Newsletter

ANSWEAR.COM SA (9/2023) Wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Answear.com SA za I kwartał 2023 r.

05.04.2023, 08:43aktualizacja: 05.04.2023, 08:44

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 9/2023

Zarząd Answear.com SA ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości wstępne wybrane dane dotyczące sprzedaży Spółki za I kwartał 2023 r. wraz z wartościami porównawczymi za I kwartał 2022 r.

- przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF (1) w pierwszym kwartale 2023 r. wyniosły 271 mln zł osiągając dynamikę 1Q2023 / 1Q2022 na poziomie 52% (I kwartał 2022 r.: 178 mln zł).

- w pierwszym kwartale 2023 r. sprzedaż online (2) wzrosła o 62% w porównaniu do analogicznego okresu 2022 r., osiągając wartość 268 mln zł (I kwartał 2022 r.: 166 mln zł).

Komentarz Zarządu Spółki do danych liczbowych:

Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych Answear.com kontynuuje dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, utrzymując pozycję jednej z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Osiągnięcie tak dobrych wyników sprzedażowych to efekt konsekwentnej realizacji strategii oraz wykorzystania zbudowanego potencjału firmy działającej obecnie na 11 rynkach regionu.

Spółka elastycznie i reaktywnie zarządza budżetami marketingowymi wzmacniając sprzedaż na rynkach, na których obserwuje największą efektywność realizowanych kampanii, z korzyścią dla globalnego wzrostu sprzedaży i wyników Spółki. Jednocześnie Answear osiąga dodatnią dynamikę sprzedaży we wszystkich krajach, w których posiada sklepy internetowe, kontynuując realizację celu jakim jest budowa lidera w branży fashion e-commerce w regionie CEE.

Answear kontynuuje również działania nastawione na budowanie świadomości marki poprzez szeroko zasięgowe kampanie telewizyjne i video-online, których pierwsza odsłona zaplanowana na ten rok została zrealizowana w miesiącach styczeń-luty, na wszystkich rynkach. Ponadto, dobrze wykorzystany okres wyprzedaży i optymalne zaplanowanie budżetów zakupowych pozwoliło na przyspieszenie rotacji zapasów oraz optymalizację marży.

Na wysoką dynamikę sprzedaży 1Q2023 vs 1Q2022 wpływ miała niższa baza pierwszego kwartału zeszłego roku, w którym w dniu wybuchu wojny przeciw Ukrainie Answear wstrzymał sprzedaż na tym rynku. Jednak warto podkreślić, że w poprzednim roku, mimo bardzo trudnej sytuacji, dynamika przychodów ze sprzedaży Answear.com SA w 1Q2022 vs 1Q2021 wyniosła 44%.

Objaśnienia:

Różnica w poziomach dynamik sprzedaży on-line oraz przychodów ze sprzedaży wg sprawozdawczości MSSF wynika z faktu zarejestrowania przez Spółkę mniejszej ilości zwrotów z poprzedniego okresu, ponieważ większa część zwrotów dotyczących sprzedaży z grudnia 2022 r. została już dostarczona na magazyn i zaksięgowana jako pomniejszenie sprzedaży on-line w 4Q2022 r. W okresie porównawczym 1Q2022 zaksięgowano znacznie większą ilości zwrotów towarów otrzymanych w tamtym okresie, a które dotyczyły transakcji sprzedaży zrealizowanych w czwartym kwartale 2021 r. Zafiskalizowanie tych zwrotów obniżyło wartość sprzedaży on-line w 1Q2022, natomiast ich wpływ na przychody ze sprzedaży został skompensowany wykorzystaniem rezerwy utworzonej na ten cel w ciężar roku 2021 r., zgodnie z datą zawarcia transakcji sprzedaży, której dotyczy zwrot.

(1) Przychody ze sprzedaży według sprawozdawczości MSSF obejmują przychody ze sprzedaży towarów zakupionych na rachunek własny i przychody ze sprzedaży usług, czyli głównie prowizje z tytułu sprzedaży komisowej, prowizję za prowadzenie sklepu www.wearmedicine.com oraz opłaty klientów za transport przesyłek poniżej progu darmowej dostawy. Przychody ze sprzedaży uwzględniają również wartość rezerw na spodziewane w kolejnym okresie zwroty dotyczące sprzedaży z raportowanego okresu oraz wartość rezerwy na program lojalnościowy dla klientów.

(2) Sprzedaż online obejmuje zafiskalizowaną sprzedaż w danym okresie, z uwzględnieniem zafiskalizowanych, czyli dokonanych przez klientów i przyjętych na magazyn zwrotów w tym okresie, jak również sprzedaż prowadzoną na zasadach komisu wyrażoną w pełnej wartości (w cenie sprzedaży netto do klienta) oraz opłaty klientów za transport przesyłek o wartości poniżej progu darmowej dostawy;

Zastrzeżenie: Spółka informuje, że przedstawione dane sprzedażowe są wstępne, a ich obliczenia zostały dokonane według aktualnej wiedzy Zarządu i mogą różnić się od ostatecznych danych za I kwartał 2023 r., które będą znane po pełnym zamknięciu ksiąg rachunkowych.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.04.2023, 08:43
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ