Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wśród obaw wskazywanych przez Polaków w związku z pandemią koronawirusa najczęściej wymienia się zmniejszenie wynagrodzenia (41%). Na taką odpowiedź najczęściej wskazywali mieszkańcy północnych i zachodnich regionów kraju (44%) oraz miast od 50 do 200 tys. mieszkańców (47%). Duży strach przed takim działaniem pracodawcy wskazują osoby w wieku od 50 do 64 lat (45%).
Co 4 Polak obawia się zwolnienia z firmy, w której jest obecnie zatrudniony. Najczęściej są to osoby zamieszkujące centralną część kraju (28%), wsie w obrębie aglomeracji (30%) oraz w wieku od 18 do 29 lat (30%). Na możliwość utraty zatrudnienia najczęściej wskazywali niewykwalifikowani robotnicy (37%), pracownicy biurowi i administracyjni (34%) oraz inżynierowie (33%). W podziale na branże zwolnień najbardziej obawiają się pracownicy finansów i ubezpieczeń (40%), przemysłu oraz komunikacji i IT (po 30%).
16% zatrudnionych boi się, że przedsiębiorstwo, w którym pracują, może zostać zlikwidowane. Największy odsetek osób, które wskazały taką możliwość, zamieszkuje północny region Polski oraz miasta od 20 do 50 tys. mieszkańców (po 21%). Dużo większe obawy pod tym względem wykazują kobiety (22%) niż mężczyźni (11%). W podziale na grupy wiekowe największy lęk związany z likwidacją zakładu pracy odczuwają osoby pomiędzy 30 a 39 rokiem życia (15%).
Pełna treść informacji prasowej dostępna jest na stronie: https://randstad.link/informacja-prasowa-COVID-19.
KONTAKT:
Mateusz Żydek
rzecznik prasowy
Randstad Polska
tel. +48 665 305 902
e-mail: mateusz.zydek@randstad.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.04.2020, 14:57 |
Źródło informacji | Randstad |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Main sponsor Schüco thrilled by sporting success. Schüco dresses Germany's tallest statue in a football jersey of Arminia Bielefeld
Bielefeld. Schüco, the specialist in windows, doors and façades, has kitted out the tallest statue in Germany in the football jersey of DSC Arminia Bielefeld. It is the long-time sponsor's way of giving a gift to all the fans upon the team reaching the final of the German Cup. In fact, Arminia Bielefeld has reached the final of the German Cup for the first time in the club's 120-year history - and has done so as a third division team.- 19.05.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
W ramach współpracy z Meteomatics KISTERS wprowadza sprawdzony w USA system wykrywania gradu do Europy
- 19.05.2025, 10:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Huawei prezentuje rozwiązanie dla centrów danych AI, wprowadzając branżę w nową erę inteligentnego przetwarzania danych
- 19.05.2025, 10:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ