Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zapytano w niej, podobnie jak w latach ubiegłych, o preferencje kupujących związane ze sprawdzaniem kraju pochodzenia produktu.
Już od kilku lat pochodzenie danego produktu jest jednym z kluczowych elementów wpływających na decyzję zakupową. W tym roku wyraźniej niż w latach ubiegłych widać chęć wspierania lokalnych przedsiębiorców. W tym trudnym dla wszystkich okresie zwiększyła się świadomość siły zakupowej jaką mają pojedynczy konsumenci.
Ciekawe, że odsetek osób sprawdzających kraj pochodzenia nie zmienił się znacząco (+8% w stosunku do poprzedniego badania). Natomiast odsetek osób, dla których informacja o kraju pochodzenia staje się kluczowym kryterium przy wyborze produktu zanotował wzrost o 35% do poziomu 61% .
Taka duża zmiana jest przez nas odczytywana właśnie jako solidarność konsumencka z polskimi przedsiębiorcami. To pokazuje, że w dobie kryzysu społeczeństwo bardziej niż zwykle, wspiera działania związane z pojęciem odpowiedzialności zbiorowej w dobrym tego słowa znaczeniu.
W tym roku w ankiecie dodano nową sekcję związaną ze zmieniającą się dynamiką zakupową w zakresie możliwości zapewnienia gospodarstwom domowym niezależności w dobie trwającej pandemii. Część respondentów planuje przystosowanie swoich gospodarstw domowych poprzez zakup dodatkowego auta, własnej instalacji fotowoltaicznej, a nawet zakup domu jednorodzinnego/letniskowego.
Badanie zostało przeprowadzone przez Stowarzyszenie PEMI między 6 a 16 kwietnia 2020 r., wśród grupy 1374 konsumentów w wieku powyżej 20 lat. Badanie zostało przeprowadzone drogą elektroniczną, a także za pośrednictwem ankiet telefonicznych.
O akcji 590powodów
590powodów to akcja społeczna stworzona przez Stowarzyszenie PEMI, które już prawie 10 lat prowadzi akcje promocyjne i informacyjne związane z kupowaniem produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od „590” oraz informacją „wyprodukowano w Polsce”.
Pytaniem pozostaje, czy ta tendencja będzie się utrzymywała po zakończeniu pandemii, czy powróci potrzeba nabywania tanich przedmiotów z innych krajów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 20.04.2020, 13:22 |
Źródło informacji | 590powodow.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Dwie ważne inwestycje PSG w Łodzi
Polska Spółka Gazownictwa intensywnie modernizuje infrastrukturę gazową w Łodzi, realizując dwa strategiczne projekty z wykorzystaniem najnowszych technologii. Członkowie zarządu PSG wizytowali teren prowadzonych prac, podkreślając ich znaczenie dla regionu.- 09.05.2025, 16:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Spółka Gazownictwa
-
Image
REPT BATTERO prezentuje nowy akumulator 392Ah i system magazynowania energii Powtrix™ 6,26 MWh
- 09.05.2025, 14:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PKP Intercity zaprasza na pokaz nowego taboru kupionego dzięki unijnemu wsparciu PAP
Z okazji Dnia Funduszy Europejskich PKP Intercity zaprasza miłośników kolei z rodzinami na Dworzec Zachodni w Warszawie na wystawę lokomotyw połączoną z konkursami i animacjami.- 09.05.2025, 12:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ