Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zapytano w niej, podobnie jak w latach ubiegłych, o preferencje kupujących związane ze sprawdzaniem kraju pochodzenia produktu.
Już od kilku lat pochodzenie danego produktu jest jednym z kluczowych elementów wpływających na decyzję zakupową. W tym roku wyraźniej niż w latach ubiegłych widać chęć wspierania lokalnych przedsiębiorców. W tym trudnym dla wszystkich okresie zwiększyła się świadomość siły zakupowej jaką mają pojedynczy konsumenci.
Ciekawe, że odsetek osób sprawdzających kraj pochodzenia nie zmienił się znacząco (+8% w stosunku do poprzedniego badania). Natomiast odsetek osób, dla których informacja o kraju pochodzenia staje się kluczowym kryterium przy wyborze produktu zanotował wzrost o 35% do poziomu 61% .
Taka duża zmiana jest przez nas odczytywana właśnie jako solidarność konsumencka z polskimi przedsiębiorcami. To pokazuje, że w dobie kryzysu społeczeństwo bardziej niż zwykle, wspiera działania związane z pojęciem odpowiedzialności zbiorowej w dobrym tego słowa znaczeniu.
W tym roku w ankiecie dodano nową sekcję związaną ze zmieniającą się dynamiką zakupową w zakresie możliwości zapewnienia gospodarstwom domowym niezależności w dobie trwającej pandemii. Część respondentów planuje przystosowanie swoich gospodarstw domowych poprzez zakup dodatkowego auta, własnej instalacji fotowoltaicznej, a nawet zakup domu jednorodzinnego/letniskowego.
Badanie zostało przeprowadzone przez Stowarzyszenie PEMI między 6 a 16 kwietnia 2020 r., wśród grupy 1374 konsumentów w wieku powyżej 20 lat. Badanie zostało przeprowadzone drogą elektroniczną, a także za pośrednictwem ankiet telefonicznych.
O akcji 590powodów
590powodów to akcja społeczna stworzona przez Stowarzyszenie PEMI, które już prawie 10 lat prowadzi akcje promocyjne i informacyjne związane z kupowaniem produktów z kodem kreskowym zaczynającym się od „590” oraz informacją „wyprodukowano w Polsce”.
Pytaniem pozostaje, czy ta tendencja będzie się utrzymywała po zakończeniu pandemii, czy powróci potrzeba nabywania tanich przedmiotów z innych krajów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 20.04.2020, 13:22 |
Źródło informacji | 590powodow.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ