Newsletter

Bankowość cyfrowa to większe wyzwania dla cyberbezpieczeństwa

14.11.2022, 11:20aktualizacja: 14.11.2022, 11:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Digitalizacja, praca zdalna i otwarcie całkowicie zdalnych kanałów sprzedaży, które dodatkowo przyspieszyły na fali pandemii, zmieniły bankowość i postawiły przed bankami nowe wyzwania z zakresu cyberbezpieczeństwa. O tym jak sobie z nimi radzi bankowość korporacyjna dyskutowano podczas debaty „Cyberbezpieczeństwo, ciągłość działania oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji w obsłudze klientów korporacyjnych” w ramach Kongresu Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.

„Klienci bankowości korporacyjnej są narażeni na podobne cyberzagrożenia jak bank i też mają do czynienia z atakami typu ransomware i DDoS – mówił Błażej Szczecki, wiceprezes Banku Pekao S.A. Wskazywał, że eksperci bezpieczeństwa toczą nieustający wyścig z cyberprzestepcami. Walka z nimi to zbudowanie cyfrowej twierdzy i dokładanie kolejnych warstw, które mają chronić przed nowymi zagrożeniami. - Cybersecurity to proces. Trzeba stale inwestować w ludzi, sprzęt, wiedzę, oprogramowanie” – wyliczał Błażej Szczecki.

Dodatkowo firmy muszą zwrócić baczną uwagę na cybernetyczne zagrożenia w łańcuchach dostaw i pamiętać, że cyberprzestępcy mogą próbować wykorzystać słabsze ogniwa w tych łańcuchach np. do przechwycenia firmowych zasobów.

Prelegenci wskazywali, że pojawiły się nowe scenariusze zagrożeń kierowanych bezpośrednio na klientów korporacyjnych (masowe DDoS, utrata tożsamości reprezentantów korporacyjnych, ransomware). I wskazywali na różnice między bankowością detaliczną i korporacyjną.

„Podstawowa różnica pomiędzy bankowością detaliczną i korporacyjną to punkt startu. Nasze systemy informatyczne na długo przed pandemią były sprzęgnięte z systemami klienckimi. Zdarzały się procesy przeprowadzane bez ludzkiej interakcji. Owszem, rozwinęliśmy zdalne podpisywanie umów i wnioski kredytowe na odległość, ale to nie zmienia faktu, że bankowość korporacyjna ma swoją specyfikę. Przykładowo, wiele ofert jest szytych na miarę i nie mogą zostać objęte digitalizacją” – mówił wiceprezes Pekao.

Uczestnicy panelu zastanawiali się co w obszarze cyfryzacji bankowości korporacyjnej znajdzie się w centrum zainteresowania bankowych informatyków. Błażej Szczecki wymienił obszary „okołobankowe” - leasing i faktoring. Zaznaczył też, że zarządzanie ryzykiem będzie silniej wspierane przez tzw. sztuczną inteligencję.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.11.2022, 11:20
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii