Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według danych LinkedIn obecnie aż 93% pracodawców jest zaniepokojonych możliwym odejściem pracowników. Oprócz odpowiednio wysokiego wynagrodzenia sposobem na ich zatrzymanie mogą być atrakcyjne świadczenia pozapłacowe. Platforma Preply.com zgromadziła dane na temat najpopularniejszych benefitów. Dowiedz się, czego oczekują zatrudnieni w Polsce i innych krajach europejskich.
Dobór benefitów do potrzeb to wyzwanie dla działów HR
Jak czytamy w raporcie Enter The Code, na obecność benefitów w trakcie poszukiwania pracy zwraca uwagę aż 3 na 4 kandydatów. Aby tego rodzaju świadczenia pozytywnie wyróżniały firmę na tle konkurencji, muszą odpowiadać na realne potrzeby i oczekiwania zatrudnionych osób. Te niestety często rozmijają się z rzeczywistością - według raportu Sodexo tylko 40% Polaków jest zadowolonych z benefitów oferowanych w ich miejscach pracy. To oznacza, że działy HR nadal mają wiele do zrobienia w tym zakresie.
Nie tylko opieka medyczna. Jakie jeszcze benefity są na topie?
Według danych Sedlak & Sedlak polskie firmy najczęściej oferują swoim pracownikom szkolenia zawodowe i świadczenia medyczne, a najrzadziej - przyznają akcje przedsiębiorstwa i dopłaty do przedszkoli i żłobków. A czego oczekują pracownicy? Zgodnie z raportem Enter The Code, pierwsza trójka na liście najbardziej pożądanych benefitów to: prywatna opieka medyczna (57% badanych), elastyczne godziny pracy (38% badanych) i dodatkowy płatny urlop (35% badanych).
Zaraz za nimi znalazły się kolejno: roczne bonusy w postaci bonów, pełnowymiarowa praca zdalna, zwrot kosztów dojazdu do pracy, polisa ubezpieczeniowa na życie oraz lekcje języków obcych z native speakerami. Nauka języków to jeden z tych benefitów, które nie tylko zwiększają satysfakcję z pracy, lecz także wspierają rozwój osobisty pracownika. Jak wynika z badania RocketJobs.pl, tego rodzaju dodatkowe świadczenia doceniają zwłaszcza młodsze pokolenia Polek i Polaków.
„W dzisiejszym świecie znaczenie języków obcych osiągnęło bezprecedensowy poziom ze względu na szeroki wachlarz możliwości zawodowych, jakie oferuje ich znajomość” - mówi Sylvia Johnson z Preply.com, platformy do korepetycji online z ofertą kursów dla firm.
Czego oczekują pracownicy w innych krajach? Odpowiedzi mogą zaskakiwać
Według danych Remote najlepiej pod kątem benefitów pracowniczych w Europie wypadają kolejno Luksemburg, Hiszpania i Norwegia, a zaraz za podium plasują się Niemcy, Francja i Polska. Wiele bonusów, które cieszą się popularnością w krajach Europy Zachodniej i Północnej, na naszym rynku pracy jest rzadkością. Przykładowo Francuzi mocno cenią dopłaty do zdrowych posiłków i wsparcie zdrowia psychicznego, a Islandczycy - 4-dniowy tydzień pracy.
W Luksemburgu popularne są za to kupony na lunch. Powszechnym dodatkiem do pensji jest także samochód, z którego można korzystać również w celach prywatnych. Ciekawym benefitem w Wielkiej Brytanii jest dofinansowanie zakupu roweru służącego do dojazdów do pracy. Zamiast niestandardowych benefitów Niemcy oczekują przede wszystkim elastycznych godzin pracy, z kolei Holendrom mocno zależy na możliwości pracy zdalnej.
Więcej informacji znajduje się pod linkiem:
https://preply.com/pl/blog/najbardziej-lubiane-benefity-pracownicze/
Źródło informacji: Preply
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2023, 08:30 |
Źródło informacji | Preply |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT