Pobierz materiał i Publikuj za darmo
To już trzeci autobus bezemisyjny w Bolesławcu. Już w lutym br. Bolesławiec dołączył do grona polskich miast, w których użytkowane są elektrobusy. Wówczas na ulice miasta wyjechały dwa autobus Urbino 8,9 LE electric.
Nowy nabytek dla bolesławieckiego MZK to również Solaris Urbino electric. Jest to cichy, całkowicie bezemisyjny autobus, który gwarantuje niskie koszty eksploatacji. Autobus Urbino 8,9 LE electric ma silnik o mocy 160 kW. Energia niezbędna do jego napędzania gromadzona jest w bateriach o całkowitej pojemności wynoszącej 211,2 kWh. Do ładowania baterii zakupiono ładowarkę o mocy 60 kW. Uzupełnianie odbywa się poprzez złącze plug-in.
Jednorazowo na pokładzie autobusu może znajdować się 60 pasażerów, w tym 24 z nich na miejscach siedzących. Autobus jest wyposażony m.in. w tablice kierunkowe dostosowane do potrzeb osób niedowidzących i rampę dla osób niepełnosprawnych ruchowo. W przestrzeni pasażerskiej znajdują się gniazda USB, dzięki którym pasażerowie mogą naładować swoje urządzenia mobilne. W autobusach znajduje się również system informacji pasażerskiej, m.in. system monitoringu wizyjnego oraz system detekcji i gaszenia pożaru. Autobus jest także wyposażony w urządzenia głośnomówiące zapowiadające przystanki. Autobus może przejechać ok. 200 km bez konieczności uzupełnienia baterii.
Podpisanie umowy na zakup elektrycznego autobusu na potrzeby komunikacji miejskiej w Bolesławcu miało miejsce w grudniu 2021 r. Umowę podpisali wówczas prezydent Bolesławca Piotr Roman oraz - Waldemar Wlazło, dyrektor sprzedaży Regionu Południowo-Zachodniego Solaris Bus & Coach S.A. Za realizację przedmiotu umowy (autobus plus ładowarka) obowiązuje cena 2 642 040 zł.
Prezydent Piotr Roman przypomina, że od czerwca 2018 r. funkcjonuje w Bolesławcu bezpłatna komunikacja i mimo trudnej sytuacji budżetowej zostaje utrzymana. Zeroemisyjne autobusy i bezpłatna komunikacja publiczna jest ważnym elementem w dążeniu do poprawy jakości powietrza na terenie miasta - autobus może zastąpić około 20 samochodów osobowych. To oznacza, że w godzinach szczytu na ulice miasta może wyjechać ok. 400 pojazdów mniej. – Bolesławiecka komunikacja miejska przewozi rocznie 3 mln pasażerów – informuje Andrzej Jagiera, prezes MZK w Bolesławcu. W najbliższym czasie spółka MZK planuje założenie instalacji fotowoltaicznej o mocy 50 kW.
Dotychczasowe użytkowanie elektrycznych autobusów w Bolesławcu pokazało, że koszty ich eksploatacji są niższe niż w przypadku tradycyjnych pojazdów spalinowych.
Więcej na www.boleslawiec.eu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.12.2022, 08:13 |
Źródło informacji | Bolesławiec |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu