Newsletter

BUDIMEX SA (17/2024) ZAPROJEKTOWANIE I WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH W RAMACH PROJEKTU "PRACE NA LINII KOLEJOWEJ 148 NA ODC. PSZCZYNA - ŻORY" - podpisanie umowy

07.03.2024, 13:55aktualizacja: 07.03.2024, 13:56

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 17/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że 07.03.2024 r. została zawarta umowa pomiędzy Budimeksem S.A. a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu "Prace na linii kolejowej 148 na odc. Pszczyna - Żory".

Informacje, iż nasza oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym i wybrana jako najkorzystniejsza zostały opublikowane w dniu 10.08.2023 r. w raporcie bieżącym nr 50/2023 oraz w dniu 26.09.2023 r. w raporcie bieżącym nr 56/2023.

Wartość umowy: 258 470 208,30 zł netto

w tym:

- wartość robót netto: 195 687 093,10 zł

- wynagrodzenie warunkowe: 61 848 315,20 zł

- kwota kosztów komunikacji zastępczej: 934 800,0 zł

Termin rozpoczęcia kontraktu: od dnia podpisania umowy

Termin zakończenia robót:

1) zakończenie wszystkich robót (z zastrzeżeniem punktu poniżej), stwierdzone dokonaniem przez Zamawiającego Ostatniego Odbioru Końcowego, w tym przekazanie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz dostarczenie Zamawiającemu kompletu dokumentów związanych z procesem certyfikacji - 31 miesięcy od daty zawarcia umowy,

2) dostarczenie Zamawiającemu zezwoleń na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych, zgodnie z Ustawą o transporcie kolejowym - nie dłużej niż w ciągu 8 miesięcy od daty dokonania przez Zamawiającego Ostatniego Odbioru Końcowego.

Okres gwarancji: 72 miesiące

Okres rękojmi: 72 miesiące

Zaliczka: brak

Warunki płatności: 30 dni, licząc od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 5% ceny ofertowej brutto

Istotne warunki umowy, charakterystyczne dla tej umowy, w szczególności te, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów:

Projekt planowany do realizacji ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: Odpowiedzialność na zasadach ogólnych, limit kar umownych w wysokości 20% wynagrodzenia netto lub 30% wynagrodzenia netto w przypadku naliczenia przez Zamawiającego kary za odstąpienie.

Niezależnie od kar umownych naliczane będą Wykonawcy koszty wynikające z tytułu opóźnień pociągów, na podstawie zapisów prowadzonych przez dyspozytora PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym w Systemie Ewidencji Pracy Eksploatacyjnej (SEPE).

Nałożenie kary umownej nie pozbawia Zamawiającego prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, w tym wynikającego z utraty dofinansowania w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej w przypadku, gdy utrata tego dofinansowania nastąpiła z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość umowy przekracza próg 172.381 tys. zł netto

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.03.2024, 13:55
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ