Newsletter

Burger King® rozwinie w Polsce kultową markę restauracji współpracując z nowym master-franczyzobiorcą, firmą McWin

02.09.2022, 12:16aktualizacja: 02.09.2022, 12:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

• McWin przejmie spółkę BK SEE Poland S.A. i obejmie funkcję master-franczyzobiorcy w Polsce.

• Umowa w sprawie rozwoju przewiduje budowę ponad 200 restauracji.

• Pierwsza inwestycja funduszu McWin Restaurant Fund, która wspiera marki w poszerzaniu skali działalności i w rozwoju przekraczającym ich oczekiwania.

WARSZAWA, Polska--(BUSINESS WIRE)-- Burger King i McWin ogłosiły dzisiaj zawarcie nowej umowy w sprawie master franczyzy i rozwoju, której celem jest rozwijanie marki w Polsce, przy czym wyszczególniono w niej zobowiązanie do otwarcia ponad 200 restauracji. McWin, prywatna firma inwestycyjna specjalizująca się w branży gastronomicznej i technologii żywności, będzie zarządzać marką w Polsce, która jest obecna w kraju od 2007 roku, w tym obecnymi franczyzobiorcami, a po przejęciu BK SEE Poland S.A. rozpocznie swoje zaangażowanie w działalność 20 lokali.

„Z radością dzielimy się tymi ważnymi wiadomościami z Polski, gdzie ogłosiliśmy plany rozwoju marki Burger King w całej Polsce wspólnie z firmą McWin, występującą w charakterze nowego master-franczyzobiorcy - powiedział David Shear, prezes Burger King International Markets. - Wiemy, że klienci tutaj uwielbiają słynny na całym świecie smak grillowanego na ogniu jedzenia i doświadczają naszej marki na swój własny sposób dzięki spersonalizowanym cyfrowym innowacjom. Postrzegamy ten projekt jako ważną część większego planu ekspansji w Europie Środkowo-Wschodniej, która umożliwi nam promowanie naszej kultowej marki i serwowanie naszych pysznych posiłków większej liczbie klientów niż kiedykolwiek”.

Założona w 1954 roku marka Burger King to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 19 000 lokalizacjach w ponad 100 krajach na całym świecie, w tym w 33 krajach na terytorium całej Europy.

Kierowana przez Henry’ego McGoverna, założyciela AmRest Holdings SE, jednej z największych firm działających w branży gastronomicznej w Europie, oraz Stephena K. Winegara, udziałowca i członka starszej kadry zarządzającej Zena Group, oraz założyciela Restauravia Grupo Empresarial, firma McWin to zespół ekspertów branży gastronomicznej i weteranów rynku inwestycji Private Equity, o udokumentowanym doświadczeniu w prowadzeniu tego typu działalności, z niezrównanymi możliwościami tworzenia sieci w ramach branży gastronomicznej i inicjowania transakcji. Jest to również partner pierwszego wyboru dla założycieli, inwestorów i zespołów zarządzających.

„Jest to nasza pierwsza inwestycja z funduszu McWin Restaurant Fund o wartości 525 mln $, którą sfinalizowaliśmy kilka tygodni temu. Jesteśmy niezmiernie dumni z możliwości poszerzania zasięgu marki Burger King w Polsce, wykorzystując przy tym synergię całej platformy McWin. Będziemy kłaść nacisk na poprawę poziomu cyfryzacji i zrównoważonego rozwoju marki w Polsce” - powiedział Henry McGovern, partner i założyciel McWin.

„Nasze przekraczające łącznie 150 lat doświadczenie w zakresie pomyślnego prowadzenia i rozwoju kultowych marek w branży hotelarsko-gastronomicznej w wielu krajach pomoże nam w uwolnieniu trwałej długoterminowej wartości dla klientów, pracowników i naszych społeczności, jak również dla polskiej gospodarki ogółem. Jesteśmy niezmiernie podekscytowani. Jest to początek niezwykle ważnego rozdziału działalności zarówno dla marki Burger King jak i McWin” - dodał Steven K. Winegar, partner i założyciel McWin.

Oprócz pysznego jedzenia, Burger King koncentruje się na zapewnianiu w swoich restauracjach najlepszych w swojej klasie doświadczeń klientów, zarówno w punktach stacjonarnych jak i online. W nowych restauracjach Burger King znajdą się cyfrowe ekrany do zamawiania, mobilne zamówienia, obsługa kelnerska i dostawy, aby goście mogli wygodnie cieszyć się posiłkami BK na sposób, który preferują.

Henry McGovern, Steven K. Winegar i McWin

McWin jest prywatną firmą inwestycyjną założoną przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara współpracującą z wybitnymi założycielami i dyrektorami generalnymi, którzy mają odwagę wprowadzać trwałe zmiany, szczególnie w sektorze gastronomicznym i technologii żywności.

Henry McGovern jest założycielem AmRest Holdings SE, jednej z wiodących europejskich firm branży gastronomicznej, która pod jego kierownictwem rozrosła się do ponad 2300 restauracji w 25 krajach i zatrudnia ponad 55 000 pracowników. Steven K. Winegar był udziałowcem i członkiem starszej kadry zarządzającej Grupo Zena, założycielem Restauravia Grupo Empresarial, Megafood SL i byłym członkiem zarządu firmy Telepizza. Zbudowali lub prowadzili dotąd łącznie ponad 4200 restauracji w Europie, Stanach Zjednoczonych i Chinach oraz mają rozległe doświadczenie w inwestowaniu w technologię żywności, a także w szeroko rozumiane przełomowe technologie. Firma McWin i fundusze, którym doradza inwestują obecnie w Gail’s, Vapiano, CookUnity, Dean & David, producentów alternatywnych źródeł białek, takich jak BlueNalu, Perfect Day, The Every Company (wcześniej Clara Foods), Impossible Foods, UPSIDE Foods (wcześniej Memphis Meats) oraz w czołowe firmy z branży technologii żywności, takie jak Footprint, Oishii i Menu.

Burger King

Założona w 1954 roku marka Burger King® to globalna sieć restauracji fast food serwujących hamburgery, znanych z jakości i wartości, które są jedynym miejscem, gdzie klienci mogą cieszyć się słynną kanapką Whopper® z wołowiną grillowaną na ogniu. System Burger King działa w ponad 18 700 lokalizacjach w ponad 100 krajach. Niemal wszystkie restauracje Burger King® są prowadzone przez niezależnych franczyzobiorców, przy czym wielu z nich prowadzi firmy rodzinne, które są obecne na rynku od dziesięcioleci. Dodatkowe informacje na temat marki Burger King® znajdują się na stronie www.bk.com.

Restaurants Brands International

Restaurants Brands International Inc. to jedna z największych na świecie firm restauracyjnych szybkiej obsługi, która osiąga roczną wartość sprzedaży w ramach całego systemu na poziomie przekraczającym 35 mld $ i prowadzi ponad 29 000 restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych na świecie marek restauracji szybkiej obsługi: TIM HORTONS®, BURGER KING®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Te niezależne marki od dziesięcioleci służą swoim gościom, franczyzobiorcom i społecznościom. W ramach programu Restaurant Brands for Good, RBI pracuje nad poprawą wskaźników zrównoważonego rozwoju w zakresie odżywiania, ochrony środowiska, ludzi i społeczności.

Wypowiedzi prognozujące

Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wybiegające w przyszłość stwierdzenia i informacje, które odzwierciedlają obecne przekonania i oczekiwania kierownictwa dotyczące przyszłych wydarzeń, inicjatyw i wyników działalności, aktualne na dzień publikacji niniejszego komunikatu. Wypowiedzi prognozujące nie stanowią gwarancji przyszłych wyników i wiążą się z szeregiem czynników ryzyka i niepewności. Wypowiedzi prognozujące obejmują między innymi stwierdzenia dotyczące naszych oczekiwań dotyczących zdolności Burger King do otwarcia ponad 200 restauracji w Polsce w nadchodzących latach, jej zdolności do zapewniania trwałych korzyści klientom, pracownikom i społecznościom oraz polskiej gospodarce ogółem, aby uwolnić długoterminową wartość i zapewnić najlepsze w swojej klasie doświadczenia oraz zdolności marki Burger King do ekspansji na Europę Środkową i Wschodnią. Czynniki, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą znacznie odbiegać od oczekiwań RBI są szczegółowo opisane w dokumentach składanych w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (Securities and Exchange Commission) oraz w kanadyjskich organach nadzoru rynku papierów wartościowych, np. sprawozdania roczne i kwartalne, oraz raporty bieżące sporządzane na formularzu 8-K, i obejmują następujące czynniki ryzyka: czynniki ryzyka związane z naszą zdolnością do pomyślnej realizacji naszej krajowej i międzynarodowej strategii rozwoju; ryzyko związane z naszą zdolnością do konkurowania lokalnie i na arenie międzynarodowej w wysoce konkurencyjnej branży; globalne warunki ekonomiczne lub inne warunki biznesowe, które wpływają na chęć lub zdolność naszych klientów do zakupu naszych produktów; nasze relacje z franczyzobiorcami i ich sukcesy, oraz ryzyko związane z modelem biznesowym w pełni opartym na franczyzie; skuteczność naszych programów marketingowych i reklamowych oraz wsparcie tych programów przez naszych franczyzobiorców. O ile nie wymagają tego obowiązujące przepisy prawa, firma nie przyjmuje na siebie obowiązku aktualizacji wypowiedzi prognozujących w wyniku pojawienia się nowych informacji, późniejszych wydarzeń lub okoliczności, zmiany oczekiwań lub innego powodu.

Wersja źródłowa dostępna na stronie businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220901005605/en/

Źródło: Burger King

KONTAKT:

Media

e-mail: media@rbi.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.09.2022, 12:16
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ