Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Düsseldorf, 8 kwietnia 2014 roku. Globalna produkcja bawełny organicznej w dalszym ciągu zmniejsza się mimo coraz większego popytu na międzynarodowych rynkach. Temu trendowi towarzyszą ekologiczne, społeczne i ekonomiczne skutki, odczuwane przez zaangażowane osoby wzdłuż światowego łańcucha dostaw bawełny organicznej. W odniesieniu do światowej produkcji bawełny aktualny udział bawełny ekologicznej wynosi dokładnie 1%.
Firmie C&A Europa, która już od 10 lat wspiera uprawy bawełny organicznej, szczególnie zależy na przeciwdziałaniu tej sytuacji.
Thorsten Rolfes, dyrektor działu komunikacji korporacyjnej na Europę, wyjaśnia: "Znaleźliśmy się w krytycznej sytuacji, w której popyt na bawełnę organiczną przekracza jej dostawy. Związana z tym niepewność dostępności stanowi zagrożenie dla długoterminowych inwestycji w bawełnę organiczną".
Po tym, jak światowa produkcja bawełny organicznej do roku 2011 jeszcze stale rosła, w kolejnych latach plony zmniejszyły się o 8%. Stało się tak niezależnie od faktu, że jednocześnie 50% krajów produkujących zwiększyło swoją produkcję bawełny organicznej. Przyczyn tej sytuacji należy szukać między innymi w nieznajomości metod upraw organicznych i braku współpracy między społecznościami.
W celu zwrócenia uwagi na te problemy C&A opublikowała broszurę "Let’s take Bio Cotton to everyone every day". Broszura zawiera obszerne informacje o wartościach dodanych oraz aktualnych wyzwaniach związanych z uprawą bawełny organicznej i przedstawia związane z tym szanse dla wszystkich zaangażowanych wzdłuż globalnego łańcucha dostaw. C&A uważa, że szczególna odpowiedzialność spoczywa tutaj na firmach sprzedających tekstylia.
"Firmy produkujące markową odzież odgrywają kluczową rolę w rozwoju bawełny organicznej jako zrównoważonego zasobu. Mimo że niektóre marki zaczęły już działać, z kryzysu zaopatrzeniowego wynika, że jest jeszcze wiele do zrobienia. Podstawowym i kluczowym hasłem jest przy tym kooperacja - współpraca z ekspertami, lokalnymi społecznościami i rządami stanowi ważne źródło do wykorzystania pełnego potencjału bawełny organicznej - mówi Rolfes. - Firmy mogą wpłynąć na zmiany nie tylko w krajach produkujących, lecz także w tych, które są odbiorcami, przez uwrażliwienie klientów na problematykę związaną z bawełną organiczną. Z naszych doświadczeń wynika, że możliwe jest zbudowanie świadomości i zaspokojenie popytu przy jednoczesnym zapewnieniu sobie zysków".
Firma C&A jest obecnie największym odbiorcą bawełny organicznej i w roku finansowym 2013 sprzedała ponad 100 milionów produktów z tej bawełny - uzyskując w ten sposób ponownie wyraźny wzrost względem poprzedniego roku.
W ten sposób udział bawełny organicznej w całej kolekcji z bawełny wynosi około 38%. Przetwarzana bawełna organiczna uprawiana bez zastosowania pestycydów i nawozów sztucznych, pochodzi w 75% z farm objętych projektami wspieranymi przez Fundacja C&A - korzysta z tego między innymi aż 60 000 farm w Indiach. Główną grupą docelową programów socjalnych i środowiskowych są gminy w regionach rolniczych. Celem tych programów jest poprawa warunków życia rolników uprawiających bawełnę w tych regionach. W ten sposób realizowane są między innymi projekty obejmujące nawadnianie kroplowe i dostarczanie ekologicznego materiału siewnego oraz szkolenia dla farmerów i innych ważnych partnerów z łańcucha dostaw bawełny organicznej.
W tym duchu działa także "CottonConnect", niezależna firma założona przez C&A w ramach partnerstwa z Textile Exchange oraz Shell Foundation. Celem "CottonConnect" jest bardziej zrównoważone kształtowanie światowych łańcuchów dostaw przez współpracę z 22 sprzedawcami detalicznymi tekstyliów i markami modowymi. W tym celu wszystkie osiągnięte zyski są wyłącznie reinwestowane.
Firma C&A obrała sobie długoterminowy cel polegający na tym, aby do roku 2020 cała kolekcja tekstyliów z bawełny była pozyskiwana ze zrównoważonych upraw. Jednocześnie Fundacja C&A wspomaga szereg inicjatyw wspierających uprawy ekologiczne i inicjatywy zmierzające do polepszenia warunków życia rolników.
W ramach zachęcenia do działania fundacja zorganizowała ostatnio we współpracy z "CottonConnect" pierwszy panel dyskusyjny dotyczący bawełny organicznej, którego celem było zebranie wszystkich zaangażowanych przedstawicieli interesów przy jednym stole i omówienie problemów związanych ze spadkiem produkcji.
Dalsze informacje na temat bawełny organicznej C&A oraz broszura "Let’s take Bio Cotton to everyone every day" są dostępne na stronie: http://www.c-and-a.pl/biobaweoena.
C&A Europa
Firma C&A Europa zatrudniająca ponad 37 500 pracowników i posiadająca ponad 1 575 filii w 21 krajach europejskich należy do wiodących sprzedawców detalicznych mody w Europie. C&A Europa należy do Cofra Holding AG.
Źródło: C&A Europe
KONTAKT:
C&A Europe
Fashion Center
Wanheimer Straße 70
D-40468 Düsseldorf
-
Thorsten Rolfes
Corporate Communications C&A Europe
tel. +49 211 9872 - 2749
faks +49 211 9872 - 2748
tel. kom. +49 172 2020023
e-mail: Thorsten.Rolfes@canda.com
Źródło informacjo: PR Newswire
UWAGA! Za treść informacji zleconych PAP nie ponosi odpowiedzialności (ZLECONE PAP).
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.04.2014, 11:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |