Newsletter

Cała Polska debatuje o kompetencjach

11.03.2015, 14:22aktualizacja: 11.03.2015, 14:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Plakat
Plakat
O rozwoju Polaków - w bibliotekach!

Czym są kompetencje przyszłości? Jak je rozwijać, by osiągnąć zarówno indywidualny, jak i ogólnospołeczny sukces? Co powinniśmy wiedzieć, jakie umiejętności powinniśmy posiadać i wreszcie - jacy powinniśmy być? 20 i 21 marca odpowiedzi na te pytania będą szukać uczestnicy debat "Kompetencje przyszłości - jak rozwinąć nasze skrzydła?", które odbędą się w 40 bibliotekach publicznych w całej Polsce.

Debaty zostaną zorganizowane zarówno w małych miejscowościach, takich jak Lubaczów, Pieszyce czy Stare Juchy, jak i w dużych miastach - np. w Gdańsku i Krakowie (pełna lista bibliotek: TUTAJ). W każdej z nich weźmie udział ok. 20 - 30 przedstawicieli różnego rodzaju instytucji i organizacji działających na terenie gminy: samorządowcy, dyrektorzy szkół, bibliotek, szefowie domów kultury, członkowie lokalnych organizacji pozarządowych, przedsiębiorcy, media. Wspólnie będą rozmawiać o kompetencjach, które są szczególnie ważne dla indywidualnego sukcesu zawodowego i dla szerszego zaangażowania mieszkańców w rozwój danej miejscowości oraz gminy. Efektem debat będą rekomendacje, jakie kompetencje są najbardziej istotne dla rozwoju i co można zrobić, by mieszkańcy miejscowości oraz gminy mieli lepszą niż dotąd możliwość ich zdobywania i kształtowania.

Debaty są częścią ogólnopolskiego przedsięwzięcia "Narodowy Coaching - jak rozwinąć nasze skrzydła?", realizowanego przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR) wspólnie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI). Konkluzje z każdego ze spotkań - po zaprezentowaniu ich lokalnym władzom, mediom i instytucjom - zostaną przesłane do IBNGR, który dokona całościowego podsumowania debat i wykorzysta ich efekty do działań rzeczniczych skierowanych do władz państwowych, w tym Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Przedsięwzięcie zakłada także istotną rolę mediów w dotarciu z informacjami na temat debat oraz ich efektów do wszystkich Polaków. Ważnym elementem współpracy z mediami będzie dyskusja panelowa, zrealizowana we współpracy z TVP, w której udział wezmą m.in. Małgorzata Borunia-Borowska, socjolog, medioznawca, Witold Radwański, członek Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego oraz Monika Kuszyńska, piosenkarka. Zapis dyskusji będzie dostępny w dniach ogólnopolskiej debaty w Internecie w serwisie www.regionalna.tvp.pl.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Minister Edukacji Narodowej. Partnerzy medialni: TVP oraz Program 1. Polskiego Radia.

Debaty lokalne stanowią część ogólnopolskiego przedsięwzięcia "Narodowy Coaching" realizowanego przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową wspólnie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Celem tego przedsięwzięcia jest wspólna refleksja, jakie są mocne strony Polaków oraz jakie postawy i umiejętności są kluczowe do osiągnięcia sukcesu indywidualnego, a także sukcesu w wymiarze lokalnym oraz ogólnonarodowym. Jego zainicjowanie miało miejsce w październiku 2014 r. w ramach IX Kongresu Obywatelskiego, podczas którego uczestnicy dyskutowali nad kompetencjami ważnymi dla rozwoju kraju pod hasłem "Narodowy Coaching. Jak rozwinąć skrzydła?". Wzięło w nim udział ponad 40 bibliotekarzy z całego kraju, którzy staną się gospodarzami debat lokalnych odbywających się 20 i 21 marca 2015 r.

Organizatorzy:

Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową

ul. Do Studzienki 63

80-227 Gdańsk

tel. 58 524 49 00

e-mail: ibngr@ibngr.pl

www.ibngr.pl

-

Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego

ul. Puławska 14

02-512 Warszawa

tel. 22 123 90 20

e-mail: frsi@frsi.org.pl

www.frsi.org.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 11.03.2015, 14:22
Źródło informacji Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ