Newsletter

ChangAn, światowe media i partnerzy łączą siły na rzecz wspólnej przyszłości podczas targów Auto Shanghai 2025

28.04.2025, 09:26aktualizacja: 28.04.2025, 09:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/ChangAn Automobile
PR Newswire/ChangAn Automobile

SZANGHAJ, 26 kwietnia 2025 r. /PRNewswire/ -- Firma ChangAn Automobile („ChangAn” lub „spółka”), producent niskoemisyjnych i inteligentnych technologii mobilności, zaprezentowała swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie innowacyjnych technologii, udoskonalonych modeli samochodów oraz zrównoważonego rozwoju na targach motoryzacyjnych Auto Shanghai 2025. W tym roku hasłem przewodnim stoiska spółki były słowa „Together for a Smarter World” („Razem ku erze inteligentniejszych technologii”). Firma zaprosiła do Szanghaju przedstawicieli ponad 600 mediów z kraju i zagranicy oraz przeszło 500 partnerów z całego świata, aby przyjrzeć się wspólnej wizji przyszłości.

Pierwszego dnia targów ChangAn zorganizowała kilka dużych konferencji i briefingów prasowych. Spółka zaprezentowała trzy flagowe marki - CHANG-AN, DEEPAL oraz AVATR 06 - podkreślając mocne strony każdego z nich. Oficjalnie ogłoszono cenę i specyfikację modelu Q07, zwracając uwagę na wyróżniające go komfort i bezproblemowość jazdy. Miała też miejsce premiera pełnowymiarowego SUV-a S09 - nowego modelu skierowanej do młodszych użytkowników marki DEEPAL. Szczególne zainteresowanie wzbudził natomiast AVATR 06, wyznaczający nowy standard w dziedzinie luksusowych pojazdów elektrycznych. Jest to inteligentny pojazd, którego nowoczesna konstrukcja i technologie wspomagania stanowią efekt zrozumienia potrzeb kierowcy.

W ramach ekspozycji przedstawiciele mediów mogli uczestniczyć w interaktywnych demonstracjach, np. jazdy w CHANG-AN E07 - modelu wyposażonym w system Intelligent TH Chassis - podczas której sprawdzili funkcję strząsania przez pojazd liści i śniegu w rytm muzyki. Stanowi ona element stworzonej przez ChangAn platformy cyfrowej SDA, rozwijając formułę inteligentnego postrzegania. Uczestnicy mieli również okazję wejść w interakcję z robotami-psami i humanoidalnymi robotami, przekonując się na własną rękę o tych rewolucyjnych i wszechstronnych rozwiązaniach ChangAn w dziedzinie inteligentnej technologii. Producent pochwalił się również inteligentnymi technologiami, w których drzemie niespotykany dotąd potencjał - Intelligent TS Drive, Intelligent TY Cockpit oraz BlueCore 3.0.

W przemówieniu podczas tegorocznej konferencji Zhu Huarong, prezes zarządu ChangAn Automobile, podkreślił, że w 2024 r. światowa sprzedaż spółki wzrosła o 34,2%, kształtując się na poziomie 2,684 mln pojazdów, z czego 735 tys. to pojazdy zasilane nową energią, a 536 tys. to samochody kupione przez klientów zagranicznych. Prelekcję wygłosił także Li Mingcai, Executive Vice President w ChangAn Automobile, zwracając uwagę na najważniejsze kamienie milowe osiągnięte przez spółkę na rynku światowym. Jednym z nich było otwarcie w Tajlandii pierwszej międzynarodowej bazy produkcyjnej pojazdów zasilanych nową energią oraz nawiązanie ośmiu zagranicznych partnerstw. Zdolności nowej bazy produkcyjnej kształtują się na poziomie 580 tys. pojazdów. W 2024 r. ChangAn znalazła się w trójce największych eksporterów aut w Chinach, sprzedając 500 tys. pojazdów na rynki międzynarodowe i przekraczając 11 mld USD przychodu. Marka weszła na rynki kolejnych 20 państw i jest już obecna w 100 krajach na całym świecie, dysponując 1150 kanałami sprzedażowymi. 

„W tym roku sfinalizujemy proces tworzenia oddziałów na Bliskim Wschodzie, w Australii i Wielkiej Brytanii, a także zintensyfikujemy działalność na rynkach o wysokim potencjale, m.in. w Europie, Brazylii, Australii i Indonezji, gdzie do 2025 r. powstanie 10 regionalnych podmiotów gospodarczych” - powiedział Li.

ChangAn niezmiennie dąży do osiągnięcia pozycji światowej klasy marki, koncentrując swoje wysiłki na innowacjach technologicznych. W komunikacie dla mediów Wang Xiaofei, Executive Vice President w ChangAn, poinformował, że na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat spółka zainwestowała ponad 40 mld juanów w trzy główne kategorie rozwiązań bazujących na nowej energii. Plany na kolejną dekadę przewidują 200 mld juanów inwestycji w nowe technologie motoryzacyjne, powiększenie kadr działu badawczo-rozwojowego o kolejnych 10 tys. specjalistów oraz prace rozwojowe nad inteligentnymi robotami samochodowymi i latającymi samochodami. W przypadku tych drugich testy w powietrzu mają się zacząć jeszcze w tym roku.

Poza intensywnym rozwojem biznesowym ChangAng w swojej strategii i działalności przywiązuje dużą wagę również do idei zrównoważonego rozwoju. W kwietniu 2025 r. spółka opublikowała swój raport ESG za rok 2024, w którym omówiła prośrodowiskowe działania w obszarze ekosystemów, produktów i usług, a także partnerstwa zawarte z lokalnymi społecznościami. W 2024 r. ChangAn sprzedała 735 tys. pojazdów zasilanych nową energią, przyczyniając się do redukcji emisji C02 o 5,5 mln ton w cyklu życia produktu - tyle samo, co w przypadku posadzenia 10 tys. hektarów lasów - oraz rozwoju nowego niskoemisyjnego ekosystemu w ramach zielonej transformacji.

„Spółka zamierza konsekwentnie realizować założenia strategii Vast Ocean Plan, aby jeszcze więcej użytkowników na świecie mogło cieszyć się inteligentnymi i ekologicznymi produktami ChangAn, które wyróżniają się wysoką jakością i wydajnością” - powiedział Li.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2673184/image_5033332_25136749.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2673185/2.jpg

Źródło: ChangAn Automobile

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.04.2025, 09:26
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ