Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ciężarówki powyżej 7,5 tony bez asystenta skrętu nie będą mogły poruszać się po Wiedniu, a w szczególności skręcać w prawo. Wiedeń z wyprzedzeniem wprowadza środki, które będą miały zastosowanie odpowiednio w całej UE od 2022 r. dla nowych pojazdów, a od 2024 r. dla pojazdów nowo rejestrowanych. Obowiązek dotyczy wszystkich pojazdów powyżej 7,5 tony w całym mieście, z wyjątkiem autostrad.
Policja wiedeńska rozpocznie kontrole i egzekwowanie kar dopiero od 1 stycznia 2021 r. Do tego czasu trwa okres przejściowy. „Oczywiście ciężarówki, które tylko przejeżdżają przez autostradę, nie są objęte rozporządzeniem. Ze statystyk wiemy, że najcięższe lub najbardziej śmiertelne wypadki zdarzają się, gdy skręcamy w prawo” - wyjaśnia Birgit Hebein, członek zarządu miasta ds. transportu miejskiego. Wyjątek dotyczy również autobusów, które mają lepszą widoczność dzięki dużym oknom i przezroczystym drzwiom. Wykluczone są również transporty specjalne, ponieważ są one dobrze zabezpieczone.
Śmieciarki z asystentem skrętu
Rozporządzenie ma jednak zastosowanie do pojazdów miejskiego przedsiębiorstwa oczyszczania, w których obecnie testowanych jest dziewięć różnych systemów. Nie ustalono jeszcze, który z asystentów skrętu będzie faktycznie stosowany.
Rozporządzenie określa również parametry, które musi spełniać asystent skrętu. Nie wystarczy tylko system z kamerą i monitorem, ale musi on dysponować sygnałami optycznymi lub akustycznymi, takimi jak światło ostrzegawcze lub sygnał dźwiękowy.
Dotacje dla firm
Firmy transportowe już od pięciu miesięcy mogą ubiegać się o dotacje na modernizację i konieczne przystosowanie pojazdów, ale zainteresowanie nie jest jeszcze bardzo duże. Zamontowanie asystenta skrętu kosztuje średnio około 3000 euro na ciężarówkę, a maksymalna dotacja wynosi 900 euro. Dla wielu przedsiębiorców proponowana dotacja była prawdopodobnie za niska i w związku z tym zainteresowanie jest raczej ograniczone. Do tej pory złożono tylko 72 wnioski. Zgodnie z ogólnym sprawozdaniem 185 pojazdów zostało zmodernizowanych.
Debata wywołana tragicznym wypadkiem
Debata na temat wprowadzenia obowiązkowego asystenta skrętu w Wiedniu została wywołana przez wypadek, w wyniku którego w styczniu 2019 r. zmarł 9-letni chłopiec. Został śmiertelnie potrącony na przejściu dla pieszych przez skręcającą ciężarówkę. Według ekspertów elektroniczne systemy wsparcia zmniejszają prawdopodobieństwo wypadku przy skręcie w prawo o 40 procent. Piesi i rowerzyści, zwłaszcza w pobliżu większych pojazdów, muszą jednak zachować ostrożność.?
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.04.2020, 11:35 |
Źródło informacji | Eurocomm-PR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premiera Nowej Wałowej - prestiżowej inwestycji ROBYG nad brzegiem Motławy
Ekskluzywne osiedle położone tuż nad brzegiem Motławy - tak prezentuje się najnowsza inwestycja ROBYG w Gdańsku. Nowa Wałowa to luksusowy projekt otwierający nową linię produktów premium ROBYG Grand Selection. Inwestycja wyróżnia się unikalną architekturą inspirowaną stoczniowym charakterem miejsca, eleganckimi wnętrzami, najwyższej jakości materiałami oraz bulwarem spacerowym z bujną zielenią i instalacjami artystycznymi.- 30.05.2025, 15:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Robyg
-
Image
Nie tylko taniej, ale sprawniej i mądrzej. Polskie ubezpieczenia muszą obrać kurs na innowacje PAP
Polacy w 2024 roku przeznaczyli na ubezpieczenia 85,7 mld zł - o 8,9 proc. więcej niż w 2023 roku. Kwota ta wciąż jednak nie jest adekwatna zarówno do poziomu zamożności obywateli kraju będącego szóstą gospodarką UE, jak i skali zagrożeń (klimatycznych, demograficznych, geopolitycznych), z którymi, jako społeczeństwo, się mierzymy. Goście XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń zgodzili się, że zmiana tego stanu rzeczy wymaga od wszystkich graczy na rynku większej elastyczności i innowacyjności.- 30.05.2025, 14:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lepiej zapobiegać szkodom niż je likwidować. Polska potrzebuje strategii odporności na katastrofy PAP
Dla uczestników XII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) ubezpieczenia są nie tylko narzędziem ochrony majątku, ale przede wszystkim fundamentem budowania zaufania społecznego i gospodarczego. Ubezpieczenia nie eliminują całego ryzyka, ale sprawiają, że można łatwiej poradzić sobie z trudnymi sytuacjami.- 30.05.2025, 13:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ