Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ciężarówki powyżej 7,5 tony bez asystenta skrętu nie będą mogły poruszać się po Wiedniu, a w szczególności skręcać w prawo. Wiedeń z wyprzedzeniem wprowadza środki, które będą miały zastosowanie odpowiednio w całej UE od 2022 r. dla nowych pojazdów, a od 2024 r. dla pojazdów nowo rejestrowanych. Obowiązek dotyczy wszystkich pojazdów powyżej 7,5 tony w całym mieście, z wyjątkiem autostrad.
Policja wiedeńska rozpocznie kontrole i egzekwowanie kar dopiero od 1 stycznia 2021 r. Do tego czasu trwa okres przejściowy. „Oczywiście ciężarówki, które tylko przejeżdżają przez autostradę, nie są objęte rozporządzeniem. Ze statystyk wiemy, że najcięższe lub najbardziej śmiertelne wypadki zdarzają się, gdy skręcamy w prawo” - wyjaśnia Birgit Hebein, członek zarządu miasta ds. transportu miejskiego. Wyjątek dotyczy również autobusów, które mają lepszą widoczność dzięki dużym oknom i przezroczystym drzwiom. Wykluczone są również transporty specjalne, ponieważ są one dobrze zabezpieczone.
Śmieciarki z asystentem skrętu
Rozporządzenie ma jednak zastosowanie do pojazdów miejskiego przedsiębiorstwa oczyszczania, w których obecnie testowanych jest dziewięć różnych systemów. Nie ustalono jeszcze, który z asystentów skrętu będzie faktycznie stosowany.
Rozporządzenie określa również parametry, które musi spełniać asystent skrętu. Nie wystarczy tylko system z kamerą i monitorem, ale musi on dysponować sygnałami optycznymi lub akustycznymi, takimi jak światło ostrzegawcze lub sygnał dźwiękowy.
Dotacje dla firm
Firmy transportowe już od pięciu miesięcy mogą ubiegać się o dotacje na modernizację i konieczne przystosowanie pojazdów, ale zainteresowanie nie jest jeszcze bardzo duże. Zamontowanie asystenta skrętu kosztuje średnio około 3000 euro na ciężarówkę, a maksymalna dotacja wynosi 900 euro. Dla wielu przedsiębiorców proponowana dotacja była prawdopodobnie za niska i w związku z tym zainteresowanie jest raczej ograniczone. Do tej pory złożono tylko 72 wnioski. Zgodnie z ogólnym sprawozdaniem 185 pojazdów zostało zmodernizowanych.
Debata wywołana tragicznym wypadkiem
Debata na temat wprowadzenia obowiązkowego asystenta skrętu w Wiedniu została wywołana przez wypadek, w wyniku którego w styczniu 2019 r. zmarł 9-letni chłopiec. Został śmiertelnie potrącony na przejściu dla pieszych przez skręcającą ciężarówkę. Według ekspertów elektroniczne systemy wsparcia zmniejszają prawdopodobieństwo wypadku przy skręcie w prawo o 40 procent. Piesi i rowerzyści, zwłaszcza w pobliżu większych pojazdów, muszą jednak zachować ostrożność.?
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 07.04.2020, 11:35 |
| Źródło informacji | Eurocomm-PR |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Tidewater rozszerza współpracę z Rimini Street w następstwie skutecznej optymalizacji regionalnych rozwiązań z zakresu ERP i oprogramowania do rozliczeń podatkowych
Zapoczątkowane w Brazylii partnerstwo nawiązane w celu wsparcia posiadanego przez Tidewater systemu ERP od Oracle utorowało drogę do kolejnych przedsięwzięć ukierunkowanych na poprawę efektywności, innowacje i rozwój.- 12.12.2025, 15:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Piękne, ale czy bezpieczne? Eksperci radzą, jak wybierać naczynia, które nie szkodzą zdrowiu
W obliczu pojawiających się w przestrzeni publicznej informacji o wycofywaniu ze sprzedaży partii naczyń ceramicznych pochodzących spoza Europy i niespełniających norm bezpieczeństwa, Polska Grupa Porcelanowa, łącząca w sobie marki Ćmielów, Chodzież, Lubianę oraz Ćmielów Design Studio uspokaja i edukuje. Klucz do bezpieczeństwa porcelanowych produktów i zdrowia tkwi w technologii produkcji i temperaturze wypału. Dlaczego warto sprawdzać, skąd pochodzi nasz kubek czy talerz?- 12.12.2025, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Grupa Porcelanowa
-
Andersen Consulting pogłębia ofertę wraz z nawiązaniem współpracy z firmą LBC
- 12.12.2025, 09:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ