Pobierz materiał i Publikuj za darmo
FILADELFIA, 23 czerwca 2017 r. /PRNewswire/ - Firma Clarivate Analytics ogłosiła dzisiaj nawiązanie nowatorskiej strategicznej współpracy w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego z firmą Impactstory. Współpraca usunie ważną barierę dla badaczy: ograniczony otwarty dostęp do wysokiej jakości, zaufanych, recenzowanych treści. Zgodnie z warunkami partnerstwa firma Clarivate Analytics zapewni grant dla Impactstory, który zostanie przeznaczony na rozbudowę usługi oaDOI, co z kolei sprawi, że treści o otwartym dostępie będą łatwiejsze do odkrycia, a proces badawczy będzie wydajniejszy od momentu odkrycia do publikacji.
Świat publikacji naukowych jest bardzo złożony. Badacze przeprowadzający poszukiwania artykułów naukowych w internecie często trafiają na mało wiarygodne wyniki, które mogą negatywnie wpłynąć na ich pracę. Dzieje się tak ze względu na to, że wyniki wyszukiwania nie obejmują artykułów dostępnych w odpłatnych subskrypcjach lub też narzędzia typu „web scraping" odkrywają artykuły, które nie zostały zrecenzowane lub naruszają prawa autorskie. Współpraca między Clarivate Analytics a Impactstory umożliwi bardziej integracyjne podejście, które pozwoli badaczom i instytucjom niezależnie od ich wielkości na uzyskanie otwartego dostępu do zaufanych wyników badań w sposób zrównoważony dla całego ekosystemu publikacji naukowych.
Usługa oaDOI została utworzona przez Impactstory, organizację non-profit tworzącą narzędzia internetowe w celu większego otwarcia świata nauki i zapewnienia powtarzalnego wykorzystania wyników badań. Obecnie usługa indeksuje 90 milionów artykułów i umożliwia otwarty dostęp do pełnych wersji tekstowych publikacji za pomocą bezpłatnego, szybkiego i otwartego interfejsu API wykorzystywanego obecnie przez ponad 700 bibliotek na świecie. Usługa odpowiada na ponad 2 miliony zapytań dziennie. Firma Impactstory stworzyła także bezpłatną wtyczkę do przeglądarek Unpaywall, która wykorzystuje oaDOI do wyszukania pełnych artykułów w przypadku, gdy badacze trafiają na publikacje objęte płatnymi subskrypcjami.
„Firma Clarivate Analytics pracuje nad ulepszeniem treści i procesu odkrywania dzięki zaufanym, zatwierdzonym łączom otwartego dostępu tam, gdzie to możliwe do zewnętrznych, bezpłatnych tekstowych wersji publikacji w otwartym dostępie - skomentował Jay Nadler, główny dyrektor wykonawczy w Clarivate Analytics. - Współpraca jest odzwierciedleniem naszego celu innowacyjności i kolaboracji, naszego dążenia do stania się marką, która z oddaniem pracuje nad szerzeniem ważnych wyników badań z całą społecznością naukową w sposób zgodny z prawem” - dodał dyrektor.
Firma Clarivate rozwija i dostarcza innowacyjną analitykę i rozwiązania przepływu pracy badawczej, które zwiększają wydajność w całym cyklu życia badań, od pomysłu i eksperymentu, przez proces recenzji, do wydania, publikacji i oceny. Współpraca z Impactstory przyspieszy fazę odkrywania w zakresie innowacji umożliwiając klientom Clarivate łączenie badaczy ze zweryfikowanymi wersjami około 18 milionów nowych artykułów otwartego dostępu z Web of Science. Poszerzona baza wiedzy otwartego dostępu powstała w wyniku tej współpracy będzie szczególnie cenna dla mniejszych instytucji.
„Naszym celem jest usunięcie barier, na które trafiają badacze przez umożliwienie im dostępu do istotnych dokumentów tekstowych wspierających ich badania - skomentowała Heather Piwowar, współzałożycielka firmy Impactstory. - Dzięki grantowi od Clarivate będziemy w stanie udostępnić każdemu badaczowi i każdej bibliotece ponad 18 milionów artykułów, tak nieobjętych płatną subskrypcją, jak i tych płatnych” - dodała współzałożycielka.
„Nowatorska współpraca z sektorem prywatnym pozwoli nam na posunięcie naszych prac w kierunku udostępnienia badań naukowych wszystkim, tym samym przyczyniając się do utworzenia silniejszego, otwartego ekosystemu komunikacji naukowej” - dodał Jason Priem, współzałożyciel Impactstory.
Clarivate Analytics
Firma Clarivate™ Analytics pozwala zwiększyć tempo innowacji przez zapewnianie sprawdzonych analiz i spostrzeżeń na potrzeby klientów na całym świecie. Klienci firmy mogą odkrywać, chronić i komercjalizować nowe pomysły jeszcze szybciej. Pomagamy klientom, dawniej jako oddział Thomson Reuters specjalizujący się we własności intelektualnej i nauce, poprzez sieć działalności na zasadzie abonamentowej w naszym posiadaniu i zarządzaniu, które skupiają się na badaniach naukowych i pracy badawczej, analityce patentowej, standardach regulacyjnych, danych farmaceutycznych i biotechnologicznych, ochronie znaków towarowych, ochronie marek oraz zarządzaniu własnością intelektualną. Obecnie Clarivate™ Analytics jest niezależną firmą zatrudniającą ponad 4 000 pracowników z oddziałami w ponad 100 krajach na całym świecie, w której posiadaniu znajduje się szereg znanych marek, włączywszy między innymi Web of Science™, Cortellis™, Derwent™, CompuMark™, MarkMonitor® oraz Techstreet™. Więcej informacji można znaleźć na stronie Clarivate.com.
Źródło: Clarivate Analytics
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.06.2017, 17:32 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |