Newsletter

Coca-Cola HBC po raz kolejny branżowym liderem indeksu Dow Jones Sustainability Indices (DJSI)

10.11.2015, 17:34aktualizacja: 10.11.2015, 17:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Coca-Cola HBC AG została ogłoszona po raz drugi z rzędu liderem indeksu Dow Jones World and Europe Sustainability Indices w grupie światowych producentów napojów. Ponadto, Spółka znalazła się na 8. miejscu wśród 100 firm wchodzących w skład indeksu Financial Times Stock Exchange (FTSE 100) pod względem redukcji emisji dwutlenku węgla (Carbon Clear). Wśród producentów napojów, Coca-Cola HBC AG zajęła w tym indeksie miejsce pierwsze.

Kluczowym zobowiązaniem Coca-Cola HBC AG w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie do 2020 r. o 40% stopnia oddziaływania na środowisko, mierzonego emisją dwutlenku węgla oraz zużyciem wody. W porównaniu z rokiem 2010, zużycie wody ma się więc zmniejszyć o 30%, zaś emisja CO2 o 50%.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie moda czy filantropia, ale istotny element zrównoważonej strategii biznesowej zarówno dla Grupy Coca-Cola Hellenic, jak i Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola HBC Polska opublikowała właśnie Raport Odpowiedzialności Społecznej za rok 2014. Aby dotrzeć również do młodych ludzi, raport oprócz wersji zgodnej ze standardem GRI (Global Reporting Initiative) jest też dostępny w postaci strony internetowej zawierającej kilka graficznych historii opowiadających o wyzwaniach społecznych istotnych z punktu widzenia zrównoważonej strategii biznesowej: Woda to życie, Opakowania to surowce, Ruch to odpowiedź, Wpływ ekonomiczny, Wolontariat. Jednocześnie raport przedstawia konkretne przykłady działań po stronie firmy i konsumentów przyczyniające się do wspólnego budowania zrównoważonej przyszłości w tych obszarach.

Coca-Cola HBC Polska tworzy zrównoważoną przyszłość wspólnie ze swoimi pracownikami, konsumentami oraz partnerami biznesowymi i społecznymi w oparciu o wspólne, zrównoważone wartości. W raporcie pokazano przykłady takiego podejścia, które łączy w sobie korzyści społeczne oraz ekologiczne z wymiernymi korzyściami finansowymi i strategicznymi dla samego przedsiębiorstwa w postaci wielu opisanych tam projektów i inicjatyw.

"Młodzież jest filarem zrównoważonej przyszłości, w której świadoma konsumpcja, zdrowy styl życia, ekologia, edukacja i odpowiedzialne społecznie zarządzanie przedsiębiorstwami będą stanowiły o sukcesie zarówno prywatnym, jak i biznesowym. Mamy nadzieję, że nowoczesna i przejrzysta forma naszego raportu CSR za 2014 r. zachęci właśnie młodych ludzi do wspólnego rozwiązywania problemów współczesnego świata" - powiedział Grzegorz Moskal, kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji.

Raport - dostępny pod adresem www.raportcsr-cchellenic.pl - powstał w oparciu o wytyczne Global Reporting Initiative (GRI G4): niezależnej, międzynarodowej instytucji, której celem jest rozwijanie praktyk raportowania działalności w zakresie CSR. Wszelkie dodatkowe informacje na temat tej publikacji i działalności firmy w zakresie CSR można uzyskać pod adresem: grzegorz.moskal@cchellenic.com.

Coca-Cola HBC Polska

Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej jednym z wiodących na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 585 milionów osób. Coca-Cola jest liderem w branży napojów gazowanych w Polsce, oferując szeroką gamę produktów i marek (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea).

KONTAKT:

Grzegorz Moskal

Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji

Coca-Cola HBC Polska

tel. (+48 22) 225195249

e-mail: Grzegorz.Moskal@cchellenic.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.11.2015, 17:34
Źródło informacji Coca Cola
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ