Newsletter

Coca-Cola HBC po raz kolejny branżowym liderem indeksu Dow Jones Sustainability Indices (DJSI)

10.11.2015, 17:34aktualizacja: 10.11.2015, 17:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Coca-Cola HBC AG została ogłoszona po raz drugi z rzędu liderem indeksu Dow Jones World and Europe Sustainability Indices w grupie światowych producentów napojów. Ponadto, Spółka znalazła się na 8. miejscu wśród 100 firm wchodzących w skład indeksu Financial Times Stock Exchange (FTSE 100) pod względem redukcji emisji dwutlenku węgla (Carbon Clear). Wśród producentów napojów, Coca-Cola HBC AG zajęła w tym indeksie miejsce pierwsze.

Kluczowym zobowiązaniem Coca-Cola HBC AG w zakresie polityki zrównoważonego rozwoju jest ograniczenie do 2020 r. o 40% stopnia oddziaływania na środowisko, mierzonego emisją dwutlenku węgla oraz zużyciem wody. W porównaniu z rokiem 2010, zużycie wody ma się więc zmniejszyć o 30%, zaś emisja CO2 o 50%.

Społeczna odpowiedzialność biznesu to nie moda czy filantropia, ale istotny element zrównoważonej strategii biznesowej zarówno dla Grupy Coca-Cola Hellenic, jak i Coca-Cola HBC Polska. Coca-Cola HBC Polska opublikowała właśnie Raport Odpowiedzialności Społecznej za rok 2014. Aby dotrzeć również do młodych ludzi, raport oprócz wersji zgodnej ze standardem GRI (Global Reporting Initiative) jest też dostępny w postaci strony internetowej zawierającej kilka graficznych historii opowiadających o wyzwaniach społecznych istotnych z punktu widzenia zrównoważonej strategii biznesowej: Woda to życie, Opakowania to surowce, Ruch to odpowiedź, Wpływ ekonomiczny, Wolontariat. Jednocześnie raport przedstawia konkretne przykłady działań po stronie firmy i konsumentów przyczyniające się do wspólnego budowania zrównoważonej przyszłości w tych obszarach.

Coca-Cola HBC Polska tworzy zrównoważoną przyszłość wspólnie ze swoimi pracownikami, konsumentami oraz partnerami biznesowymi i społecznymi w oparciu o wspólne, zrównoważone wartości. W raporcie pokazano przykłady takiego podejścia, które łączy w sobie korzyści społeczne oraz ekologiczne z wymiernymi korzyściami finansowymi i strategicznymi dla samego przedsiębiorstwa w postaci wielu opisanych tam projektów i inicjatyw.

"Młodzież jest filarem zrównoważonej przyszłości, w której świadoma konsumpcja, zdrowy styl życia, ekologia, edukacja i odpowiedzialne społecznie zarządzanie przedsiębiorstwami będą stanowiły o sukcesie zarówno prywatnym, jak i biznesowym. Mamy nadzieję, że nowoczesna i przejrzysta forma naszego raportu CSR za 2014 r. zachęci właśnie młodych ludzi do wspólnego rozwiązywania problemów współczesnego świata" - powiedział Grzegorz Moskal, kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji.

Raport - dostępny pod adresem www.raportcsr-cchellenic.pl - powstał w oparciu o wytyczne Global Reporting Initiative (GRI G4): niezależnej, międzynarodowej instytucji, której celem jest rozwijanie praktyk raportowania działalności w zakresie CSR. Wszelkie dodatkowe informacje na temat tej publikacji i działalności firmy w zakresie CSR można uzyskać pod adresem: grzegorz.moskal@cchellenic.com.

Coca-Cola HBC Polska

Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej jednym z wiodących na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do ponad 585 milionów osób. Coca-Cola jest liderem w branży napojów gazowanych w Polsce, oferując szeroką gamę produktów i marek (Coca-Cola, Coca-Cola light, Coca-Cola Zero, Cherry Coke, Fanta, Sprite, Lift, Kinley Tonic, napój izotoniczny Powerade, Powerade Zero, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Multivita z ujęcia Kropla Minerałów, napoje energetyzujące Burn i Monster Energy oraz herbaty mrożone Nestea).

KONTAKT:

Grzegorz Moskal

Kierownik ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji

Coca-Cola HBC Polska

tel. (+48 22) 225195249

e-mail: Grzegorz.Moskal@cchellenic.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.11.2015, 17:34
Źródło informacji Coca Cola
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ