Newsletter

Czy eliminując plastik ocalimy świat? Biedronka zabiera głos

02.10.2020, 19:57aktualizacja: 28.12.2020, 15:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Targi CSR 2020
Targi CSR 2020

Biedronka ma ponad trzy tysiące sklepów w całej Polsce, które każdego dnia odwiedzają 4 miliony Polaków. Jako największa sieć handlowa w Polsce zdaje sobie sprawę z odpowiedzialności, która na niej spoczywa. Dlatego nie tylko wdraża prośrodowiskowe rozwiązania, które opisuje w pierwszym Raporcie Zrównoważonego Rozwoju, ale także jest partnerem głównym 8. Edycji Targów CSR. Przedstawiciele sieci wezmą tam udział w dyskusji o przyszłości świata i ekoprojektowaniu, głównie w kontekście plastiku w opakowaniach produktów.

Przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, ochrona bioróżnorodności oraz odpowiedzialna gospodarka odpadami to od lat priorytety Biedronki. Właśnie dlatego w wielu obszarach od zakupów, przez logistykę, organizację pracy sklepów, po edukację pracowników i klientów - sieć stara się zmniejszać oddziaływanie na środowisko. W tym roku Biedronka opublikowała pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju, ale także została członkiem-założycielem Polskiego Paktu Plastikowego, którego celem jest zmiana modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach. W ramach kolejnych działań, sieć została partnerem głównym Targów CSR, by podjąć dyskusję na temat plastiku i jego ograniczania. Targi odbędą się w dniach 5-9 października, a przedstawicieli Biedronki będzie można spotkać wirtualnie już pierwszego dnia, czyli w poniedziałek, 5 października o godzinie 10:30.

„W sieci Biedronka od lat wdrażamy działania z zakresu ekoprojektowania, co jest dla nas powodem do dumy. Co konkretnie robimy? Promujemy stosowanie opakowań z jednorodnych materiałów, które nadają się do recyklingu, oraz wykorzystanie do ich produkcji materiałów z surowców wtórnych. Zamieniamy też plastik na inne materiały wszędzie tam, gdzie to możliwe i odchudzamy opakowania. Na przykład usunięcie plastikowych granulek z kosmetyków Be Beauty, Dentix i Cler wyeliminowało aż 1,5 tony mikroplastiku rocznie, a to tylko jedno z wielu naszych działań” - Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu ochrony środowiska w sieci Biedronka, panelistka.

Podczas 8. Targów CSR Biedronka będzie gospodarzem panelu: „Czy eliminując plastik z opakowań ocalimy świat? Ekoprojektowanie - szanse i wyzwania”. W panelu, moderowanym przez Arkadiusza Mierzwę, dyrektora ds. komunikacji sieci Biedronka, udział wezmą dostawcy sieci Biedronka m.in. Bewa oraz Persan, a także partner sieci - Rekopol, z którym sieć realizuje obowiązki jako wprowadzającego produkty w opakowaniach. Spotkanie przybliży ideę założonego 10 września Polskiego Paktu Plastikowego, którego Biedronka została jednym z członków-założycieli oraz przykłady dobrych praktyk z zakresu ekoprojektowania wdrażane w Jeronimo Martins Polska. Podczas panelu uczestnicy będą mogli zapoznać się z szansami i wyzwaniami związanymi z tzw. dyrektywą plastikową z różnych perspektyw: od producenta, przez sieć handlową po recyklera odpadów plastikowych.

Dyskusja będzie kontynuowana podczas poniedziałkowej sesji networkingowej w godzinach 13:30-15:00 przy tak zwanym „gorącym stoliku”, gdzie można będzie porozmawiać z przedstawicielami Biedronki o działaniach ekologicznych sieci. Na wszystkie pytania uczestników Biedronka odpowie także przy specjalnym, wirtualnym stoisku, gdzie można będzie m.in. pobrać Raport Zrównoważonego Rozwoju, odbyć wirtualny spacer po sklepie sieci i zapoznać się z opakowaniami zaprojektowanymi z dbałością o środowisko. Transmisja z 8. Edycji Targów CSR będzie dostępna na stronie Forum Odpowiedzialnego Biznesu, profilu Facebooku oraz na kanale YouTube FOB.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 02.10.2020, 19:57
Źródło informacji Jeronimo Martins Polska S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ