Newsletter

Czy Temida jest w Polsce kobietą?

23.09.2015, 14:07aktualizacja: 23.09.2015, 14:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

5TVekspert
5TVekspert
Najnowsza analiza <a href="http://www.znaneekspertki.pl/pl/">"Znanych Ekspertek"</a> ukazała znaczny wzrost liczby kobiet zatrudnionych w sektorze prawniczym. Widoczne okazały się również dysproporcje dotyczące obierania stanowisk przez obie płcie. Eksponowane stanowiska w instytucjach i kancelariach prawniczych znacznie częściej piastują mężczyźni.

W 2013 roku 35% adwokatów w Polsce stanowiły kobiety. Obecnie liczba ta znacząco wzrosła do 51%. Dla przykładu, we władzach izb w Płocku kobiety stanowią 54%, zaś w Szczecinie 8%. We władzach Okręgowych Izb Adwokackich zasiada odpowiednio w radach, sądach dyscyplinarnych oraz komisjach rewizyjnych 29% kobiet. Wśród członków Naczelnej Izby Adwokackiej, liczącej ogółem 49 adwokatów, funkcję sprawuje obecnie 7 kobiet (14%), zaś skład Prezydium liczy 2 panie na 9 członków (22%).

W Krajowej Izbie Radców Prawnych mamy w miarę wyrównaną sytuację pod względem płci, ponieważ na 57 członków znajduje się 26 pań, co stanowi 45%.

W przypadku samorządu radcowskiego, kobiety już w 2013 roku reprezentowały większość - było ich ponad 16 tys., podczas gdy liczba wszystkich radców wynosiła 31 tys. W Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych panie stanowią równo 50% (6 na 12 osób).

Zarządzanie kancelariami prawnymi nadal pozostaje domeną mężczyzn. Kobiety stanowią obecnie jedynie 22% partnerów największych kancelarii . Jest tu nadal widoczna duża dysproporcja, nie jest jednak wyraźna, jak w innych sektorach. Najnowsze badania PWC pokazują, że na przykład w sektorze finansowym jest znacznie gorzej, ponieważ najwyższe stanowiska piastuje jedynie 10% kobiet. W przeciwieństwie do rynku finansowego zainteresowanie kobiet wyborem kariery w palestrze wzrasta - komentuje Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorka kampanii Znane Ekspertki i CEO Headlines Porter Novelli.

"Znane Ekspertki" to inicjatywa promująca obecność kobiet w debacie publicznej, mająca na celu zmianę stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Ułatwia mediom i organizatorom konferencji wybór ekspertek oraz kontakt z nimi. Przygotowuje kobiety do lepszego realizowania się w roli ekspertki m.in. dzięki szkoleniom i networkingowi.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 23.09.2015, 14:07
Źródło informacji Headlines Porter Novelli
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ