Pobierz materiał i Publikuj za darmo
LONDYN, 4 grudnia 2014 r. /PRNewswire/ - Po raz drugi z rzędu sieć DDB Worldwide została wybrana Siecią Roku, a jeden z jej oddziałów otrzymał tytuł Agencji Roku podczas tegorocznego Festiwalu Kreatywności Eurobest, który odbył się w tym tygodniu w Helsinkach. W sumie sieć zdobyła 45 nagród, w tym jedno Grand Prix, a także 9 złotych, 21 srebrnych i 14 brązowych statuetek w 12 kategoriach: Film, Druk (Print), Outdoor (Reklama zewnętrzna), Radio, Direct (Reklama bezpośrednia), Media, Promo & Activation (Promocja i aktywizacja), Integrated (Reklama zintegrowana), Design, PR, Craft (Kunszt) i Branded Content (Promocja marki).
Brytyjska agencja adam&eveDDB zakończyła festiwal z tytułem Agencji Roku, zdobywając w sumie 16 nagród, w tym Grand Prix w kategorii Outdoor za kampanię Front Row dla Google+. Agencja zdobyła także pięć złotych statuetek w kategoriach Outdoor, Promo & Activation oraz Integrated, za kampanię "Sorry I Spent It on Myself" ("Przepraszam, ale pieniądze wydałem na siebie") zrealizowaną dla Harvey Nichols oraz podwójne złoto w kategorii Craft za kampanię "Maya" dla SSE. Wśród innych kampanii, które pomogły jej zdobyć miano Agencji Roku należy wymienić tytuły takie jak "Niedźwiedź i zając" (Bear and Hare) dla John Lewis, "Wyprzedaż wiosna/lato 2014" (Spring/Summer 2014 Sale) dla Harvey Nichols, "Ratunek" (Rescue) dla Marmite oraz "Stworzony do prawdziwego życia" (Made for Real Life) dla Volkswagena.
Hiszpańskiemu oddziałowi DDB w Madrycie przyznano złoto w kategorii Direct za kampanię "Abortion travel" dla CELEM, natomiast niemiecki oddział grupy DDB z Berlina wrócił z festiwalu ze złotem w kategorii Craft za kampanię „Jose's Wifi Dogs” zrealizowaną dla Deutsche Telekom.
Innymi agencjami, które przyczyniły się do sukcesu sieci były DDB Paryż, DDB & Tribal Worldwide (Holandia) oraz DDB Bruksela and DDB Sztokholm.
Pietro Tramontin, dyrektor generalny DDB na Europę, Bliski Wschód i Afrykę stwierdził: "Nasza branża przeżywa obecnie okres szybkiego rozwoju i charakteryzuje się wysokim poziomem konkurencji. Zdobycie tego wyróżnienia jest więc dla nas sporym osiągnięciem, ale jeszcze więcej wysiłku wymagać będzie utrzymanie tego poziomu. Jestem bardzo dumny z naszych agencji, gdyż nieustannie dostarczają nam one świeżych pomysłów w wielu kategoriach. Uznanie należy się zwłaszcza adam&eveDDB, która w pełni zasłużyła na miano Agencji Roku".
Amir Kassaei, dyrektor kreatywny w centrali DDB Worldwide dodał: "Nasza rola w świecie marketingu nie ogranicza się do uświadamiania ludzi, opowiadania historii i eksplorowania informacji, ale polega też na tworzeniu treści ważnych i inspirujących. Staramy się wyszukiwać trafne spostrzeżenia i przekazywać je w oryginalny sposób, a wyniki DDB na festiwalu Eurobest świadczą o tym, że naszym oddziałom udaje się z powodzeniem realizować tę politykę".
Tegoroczna edycja jest piątą na przestrzeni ostatnich sześciu lat, podczas której sieć DDB zdobyła najważniejsze wyróżnienie. Tytuł Sieci Roku został nadany Eurobest także w latach 2009, 2010, 2011 i 2013.
DDB EMEA
DDB EMEA należy do DDB Worldwide (www.ddb.com), jednej z największych na świecie i najczęściej nagradzanych sieci reklamowych i marketingowych. W 2012 r. DDB została uznana siecią reklamową roku przez portal Campaign oraz agencją roku i cyfrową agencją roku przez magazyn Strategy. W 2013 r. DDB otrzymała nagrodę dla sieci agencyjnej roku na Eurobest Awards oraz African Cristal Awards. Na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes 2014 DDB EMEA otrzymała tytuł sieci regionalnej roku oraz agencji roku. Ponadto DDB znalazła się na podium raportu The Gunn Report jako jedna z trzech najlepszych ogólnoświatowych sieci w 12 z ostatnich 15 edycji.
Założona w 1949 r. DDB z siedzibą w Nowym Jorku jest częścią Omnicom Group (NYSE) i ma ponad 200 oddziałów w przeszło 90 krajach.
Eurobest
Festiwal Eurobest to jeden z czołowych corocznych konkursów nagradzających wybitne osiągnięcia kreatywne w kategoriach Film, Druk (Print), Outdoor, Radio, Reklama bezpośrednia (Direct), Media, Promocja i aktywizacja (Promo & Activation), Reklama zintegrowana (Integrated), Design, PR, Kunszt (Craft) i Promocja marki (Branded Content) oraz Reklama rozrywkowa (Entertainment advertising). Od roku 2008 nagrody przyznawane są na trwającym ponad dwa dni festiwalu przez najlepszych europejskich specjalistów ds. marketingu, co pomaga określić i przeanalizować obszary tematyczne mające znaczenie dla rynku europejskiego. W festiwalu bierze udział przeszło 1800 agencji, a jego dotychczasowe edycje odbywały się w Sztokholmie, Amsterdamie, Hamburgu i Lizbonie. Organizatorem Eurobest jest Lions Festivals. www.eurobest.com
Omnicom Group Inc.
Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) to czołowa globalna spółka z branży marketingu i komunikacji korporacyjnej. Markowe sieci i liczne specjalistyczne firmy stowarzyszone z Omnicom oferują usługi z zakresu reklamy i strategicznego planowania w obszarze mediów, jak również obsługę kupna, marketingu cyfrowego i interaktywnego, marketingu bezpośredniego i promocyjnego, public relations oraz innych specjalistycznych usług dla ponad 5 tysięcy klientów z ponad 100 krajów.
Więcej informacji na temat Omnicom i jej marek na stronie: www.omnicomgroup.com.
Źródło: DDB Worldwide
KONTAKT:
Sara Cosgrove
dyrektor ds. komunikacji
DDB Europe
tel. +44-(0)-207-258-4230
e-mail: Sara.cosgrove@ddb-europe.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.12.2014, 12:22 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |