Newsletter

DDB zdobywa na festiwalu Eurobest tytuł najlepszej sieci i agencji roku

05.12.2014, 12:22aktualizacja: 05.12.2014, 12:22

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

LONDYN, 4 grudnia 2014 r. /PRNewswire/ - Po raz drugi z rzędu sieć DDB Worldwide została wybrana Siecią Roku, a jeden z jej oddziałów otrzymał tytuł Agencji Roku podczas tegorocznego Festiwalu Kreatywności Eurobest, który odbył się w tym tygodniu w Helsinkach. W sumie sieć zdobyła 45 nagród, w tym jedno Grand Prix, a także 9 złotych, 21 srebrnych i 14 brązowych statuetek w 12 kategoriach: Film, Druk (Print), Outdoor (Reklama zewnętrzna), Radio, Direct (Reklama bezpośrednia), Media, Promo & Activation (Promocja i aktywizacja), Integrated (Reklama zintegrowana), Design, PR, Craft (Kunszt) i Branded Content (Promocja marki).

Brytyjska agencja adam&eveDDB zakończyła festiwal z tytułem Agencji Roku, zdobywając w sumie 16 nagród, w tym Grand Prix w kategorii Outdoor za kampanię Front Row dla Google+. Agencja zdobyła także pięć złotych statuetek w kategoriach Outdoor, Promo & Activation oraz Integrated, za kampanię "Sorry I Spent It on Myself" ("Przepraszam, ale pieniądze wydałem na siebie") zrealizowaną dla Harvey Nichols oraz podwójne złoto w kategorii Craft za kampanię "Maya" dla SSE. Wśród innych kampanii, które pomogły jej zdobyć miano Agencji Roku należy wymienić tytuły takie jak "Niedźwiedź i zając" (Bear and Hare) dla John Lewis, "Wyprzedaż wiosna/lato 2014" (Spring/Summer 2014 Sale) dla Harvey Nichols, "Ratunek" (Rescue) dla Marmite oraz "Stworzony do prawdziwego życia" (Made for Real Life) dla Volkswagena.

Hiszpańskiemu oddziałowi DDB w Madrycie przyznano złoto w kategorii Direct za kampanię "Abortion travel" dla CELEM, natomiast niemiecki oddział grupy DDB z Berlina wrócił z festiwalu ze złotem w kategorii Craft za kampanię „Jose's Wifi Dogs” zrealizowaną dla Deutsche Telekom.

Innymi agencjami, które przyczyniły się do sukcesu sieci były DDB Paryż, DDB & Tribal Worldwide (Holandia) oraz DDB Bruksela and DDB Sztokholm.

Pietro Tramontin, dyrektor generalny DDB na Europę, Bliski Wschód i Afrykę stwierdził: "Nasza branża przeżywa obecnie okres szybkiego rozwoju i charakteryzuje się wysokim poziomem konkurencji. Zdobycie tego wyróżnienia jest więc dla nas sporym osiągnięciem, ale jeszcze więcej wysiłku wymagać będzie utrzymanie tego poziomu. Jestem bardzo dumny z naszych agencji, gdyż nieustannie dostarczają nam one świeżych pomysłów w wielu kategoriach. Uznanie należy się zwłaszcza adam&eveDDB, która w pełni zasłużyła na miano Agencji Roku".

Amir Kassaei, dyrektor kreatywny w centrali DDB Worldwide dodał: "Nasza rola w świecie marketingu nie ogranicza się do uświadamiania ludzi, opowiadania historii i eksplorowania informacji, ale polega też na tworzeniu treści ważnych i inspirujących. Staramy się wyszukiwać trafne spostrzeżenia i przekazywać je w oryginalny sposób, a wyniki DDB na festiwalu Eurobest świadczą o tym, że naszym oddziałom udaje się z powodzeniem realizować tę politykę".

Tegoroczna edycja jest piątą na przestrzeni ostatnich sześciu lat, podczas której sieć DDB zdobyła najważniejsze wyróżnienie. Tytuł Sieci Roku został nadany Eurobest także w latach 2009, 2010, 2011 i 2013.

DDB EMEA

DDB EMEA należy do DDB Worldwide (www.ddb.com), jednej z największych na świecie i najczęściej nagradzanych sieci reklamowych i marketingowych. W 2012 r. DDB została uznana siecią reklamową roku przez portal Campaign oraz agencją roku i cyfrową agencją roku przez magazyn Strategy. W 2013 r. DDB otrzymała nagrodę dla sieci agencyjnej roku na Eurobest Awards oraz African Cristal Awards. Na prestiżowym Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności w Cannes 2014 DDB EMEA otrzymała tytuł sieci regionalnej roku oraz agencji roku. Ponadto DDB znalazła się na podium raportu The Gunn Report jako jedna z trzech najlepszych ogólnoświatowych sieci w 12 z ostatnich 15 edycji.

Założona w 1949 r. DDB z siedzibą w Nowym Jorku jest częścią Omnicom Group (NYSE) i ma ponad 200 oddziałów w przeszło 90 krajach.

Eurobest

Festiwal Eurobest to jeden z czołowych corocznych konkursów nagradzających wybitne osiągnięcia kreatywne w kategoriach Film, Druk (Print), Outdoor, Radio, Reklama bezpośrednia (Direct), Media, Promocja i aktywizacja (Promo & Activation), Reklama zintegrowana (Integrated), Design, PR, Kunszt (Craft) i Promocja marki (Branded Content) oraz Reklama rozrywkowa (Entertainment advertising). Od roku 2008 nagrody przyznawane są na trwającym ponad dwa dni festiwalu przez najlepszych europejskich specjalistów ds. marketingu, co pomaga określić i przeanalizować obszary tematyczne mające znaczenie dla rynku europejskiego. W festiwalu bierze udział przeszło 1800 agencji, a jego dotychczasowe edycje odbywały się w Sztokholmie, Amsterdamie, Hamburgu i Lizbonie. Organizatorem Eurobest jest Lions Festivals. www.eurobest.com

Omnicom Group Inc.

Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC) to czołowa globalna spółka z branży marketingu i komunikacji korporacyjnej. Markowe sieci i liczne specjalistyczne firmy stowarzyszone z Omnicom oferują usługi z zakresu reklamy i strategicznego planowania w obszarze mediów, jak również obsługę kupna, marketingu cyfrowego i interaktywnego, marketingu bezpośredniego i promocyjnego, public relations oraz innych specjalistycznych usług dla ponad 5 tysięcy klientów z ponad 100 krajów.

Więcej informacji na temat Omnicom i jej marek na stronie: www.omnicomgroup.com.

Źródło: DDB Worldwide

KONTAKT:

Sara Cosgrove

dyrektor ds. komunikacji

DDB Europe

tel. +44-(0)-207-258-4230

e-mail: Sara.cosgrove@ddb-europe.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.12.2014, 12:22
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ