Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dopasowanie częstotliwości i kanałów komunikatów marketingowych oraz personalizacja oferowanych produktów - oto klucz do serc internetowych konsumentów w Polsce. Jak pozyskiwać wartościowe dane o klientach w dzisiejszym krajobrazie cyfrowym naznaczonym zapowiedzią wyłączenia opcji śledzenia aktywności internautów przez Google? Najlepiej poprzez włączenie w swoje strategie danych własnych, czyli first-party data. To główne wnioski płynące z badania zrealizowanego przez Agencję PBS, największą niezależną polską firmą badawczą, w oparciu o kwestionariusz opracowany wspólnie z działem marketingu DELVE Partners.
Kluczowe liczby raportu:
- 86% konsumentów w Polsce dostrzega, kiedy banery i filmy reklamowe, newslettery lub inne formy komunikacji marketingowej marek są dopasowane do ich potrzeb.
- 60% konsumentów deklaruje, że chętniej reaguje na komunikację marketingową w sieci prezentującą produkty dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań. 44% badanych twierdzi, że częściej kupuje produkty rekomendowane przez spersonalizowane przekazy.
- Tyle samo konsumentów (43%) docenia banery reklamowe prezentujące nowy, nieznany produkt, co towar już wcześniej oglądany.
- 57% konsumentów deklaruje, że zbyt duża liczba wyświetlanych im komunikatów marketingowych to czynnik, który najbardziej zniechęca ich do danej marki i zakupu jej produktów.
- Za próg tolerancji polskich internautów na komunikaty marketingowe jednej marki należy uznać nie więcej niż 4 kontakty w tygodniu.
- Jedynie 6% konsumentów deklaruje, że działania marketingowe mogą sprawić, że przestaje on kupować produkty danej marki.
“Umiejętne dopasowanie kanału, treści oraz częstotliwości komunikacji marketingowej to aspekty, które budują sympatię do marek. Słowo >>umiejętne<< ma w tym przypadku kluczowe znaczenie, ponieważ próby indywidualizowania przekazów mogą spotykać się z różnym odbiorem konsumentów, a z naszego doświadczenia wynika, że same marki często nie mają precyzyjnie sformułowanych strategii segmentacji klientów i personalizacji komunikacji marketingowej” - podkreśla Anna Sierakowska, Global Marketing Director w DELVE Partners.
“Dane uzyskane w badaniu Digital Friendly Brand Index pozwoliły nam sformułować szereg wniosków i obserwacji, a także wiele cennych wskazówek dla szefów marketingu w Polsce w kontekście m.in. strategii pozyskiwania i aktywacji danych w marketingu, dywersyfikacji i optymalizacji budżetów marketingowych czy budowania strategii skutecznej personalizacji. Praktyków branży powinien zainteresować także pierwszy w swoim rodzaju ranking marek Digital Friendly w naszym kraju, który wzbogaciliśmy komentarzami liderów marketingu najbardziej przyjaznych marek digitalowych w Polsce” - dodaje Greg Sobiech, CEO & Founder DELVE Partners.
Metodologia badania
Badanie Digital Friendly Brand Index: “Które marki podbijają serca cyfrowych konsumentów i dlaczego?” zostało przeprowadzone w lutym 2022 roku na próbie 2000 ankietowanych podzielonych na dwie grupy po 1000 osób, z zachowaniem kwot pozwalających na odwzorowanie reprezentatywności wyników dla populacji internautów w Polsce.
Każdy spośród 2000 respondentów biorących udział w badaniu został poproszony o uszeregowanie marek, które kojarzy z pozytywnej komunikacji marketingowej w sieci, zaczynając od tych, które odbiera w sposób najbardziej pozytywny. W badaniu testowano niezależnie odbiór największych marek w dziesięciu odrębnych kategoriach: supermarkety, dyskonty i sklepy convenience, drogerie, sklepy z meblami i wyposażeniem wnętrz, banki, firmy ubezpieczeniowe, restauracje i kawiarnie, sklepy z odzieżą i obuwiem, operatorzy komórkowi/dostawcy usług telekomunikacyjnych i internetowych, sklepy z AGD, RTV i elektroniką oraz markety budowlane.
O firmie DELVE Partners
DELVE Partners to globalna firma konsultingowa z branży digital marketingu, która na co dzień pomaga firmom konsumenckim w transformacji działań marketingowych w oparciu o dane i technologie.
DELVE Partners cieszy się zaufaniem marek na całym świecie. Na liście klientów firmy znajdują się tak uznane marki jak UNICEF, AT&T, Avaya, Virgin Voyages, Gerber Life Insurance, a w Polsce Hebe, Orange, UPC. Firma była wielokrotnie wyróżniana na forum międzynarodowym, zdobywająca takie nagrody jak tytuł najlepszego wdrożeniowca Cloud for Marketing - Partner of the Year - Google Cloud czy za najlepszą strategię aktywacji danych własnych w marketingu „Best First-Party Data Strategy 2021” przez amerykański AdExchanger.
Więcej informacji o firmie: https://delvedeeper.com/
O Agencji Badawczej PBS
PBS to największa agencja badawcza z polskim kapitałem, świadcząca kompleksowe usługi badawcze i konsultingowe w zakresie badań rynkowych i społecznych.
Więcej informacji o firmie: https://pbs.pl/
Źródło informacji: DELVE Partners
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 28.09.2022, 09:00 |
Źródło informacji | DELVE Partners |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
T-Mobile burzy bariery i zaprasza na dowolną kawę gratis w Żabce
Choć przełamywanie barier międzyludzkich nie jest skomplikowane, to czasem najtrudniej jest zacząć. A przecież nic tak nie sprzyja rozmowom, jak kawa! Dlatego zapraszamy wszystkich klientów, nie tylko tych, będących abonentami T-Mobile, do skorzystania z okazji – codziennie w Żabce dowolna kawa gratis, którą możesz obdarować drugą osobę.- 18.04.2025, 14:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: T-Mobile
-
Image
Już za tydzień XVII Europejski Kongres Gospodarczy - w rolach głównych energia, technologie, twórczy dialog biznesu i decydentów
Tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy (EEC - European Economic Congress) podąża agendą za dynamiką sytuacji geopolitycznej, która dostarcza wielu ważnych tematów do dyskusji. Co jest fundamentem bezpieczeństwa w zmieniającym się świecie i jak rozwijać się gospodarczo adekwatnie do nowych wyzwań? Od 23 do 25 kwietnia 2025 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach toczyć się będą dyskusje na szczycie, z mocną reprezentacją biznesu, w międzynarodowym gronie decydentów i praktyków. 1200 panelistów, ponad 200 sesji i rekordowe zainteresowanie uczestników - to wszystko zapowiada wyjątkową edycję największej tego typu imprezy w Europie Centralnej.- 18.04.2025, 12:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Prasowe EKG
-
Image
Prezes PSEW: dzisiaj wiatr wieje dla polskiej gospodarki PAP
Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej (PSEW) oraz Fundacja Wind Industry Hub (WIH) zaprezentowały „Polską strategię rozwoju przemysłu morskich farm wiatrowych”. Janusz Gajowiecki, prezes zarządu PSEW, twierdzi, że kampania inwestycyjna w morskie farmy wiatrowe nie jest porównywalna z żadnym innym przedsięwzięciem rozwojowym we współczesnej Polsce. Mówimy o skali 300 mld zł nakładów inwestycyjnych w perspektywie 2040 roku.- 18.04.2025, 09:53
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ