Newsletter

DEVELIA SA (95/2025) Zawarcie przez Emitenta oraz spółkę zależną od Emitenta z Gminą Gdańsk umowy partnerstwa publiczno-prywatnego dla przedsięwzięcia "Nowy Port 2030+" w Gdańsku

09.10.2025, 10:13aktualizacja: 09.10.2025, 10:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 95/2025

Zarząd Develia S.A. ("Emitent") w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 93/2025 z dnia 6 października 2025 r. informuje, iż dzisiaj tj. 9 października 2025 r. Emitent oraz spółka zależna od Emitenta - NP 11 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie, działających w ramach konsorcjum ("Konsorcjum"), zawarła z Gminą Gdańsk umowę partnerstwa publiczno-prywatnego ("Umowa") przedsięwzięcia pod nazwą: "Nowy Port 2030+" w Gdańsku ("Przedsięwzięcie")

Celem Przedsięwzięcia jest kompleksowe zagospodarowanie i zabudowa obszaru dzielnicy Nowy Port w Gdańsku, obejmujące realizację zarówno obiektów celu publicznego ("OCP"), jak i obiektów celu komercyjnego ("OCK"). W ramach projektu przewidziano m.in. budowę i sprzedaż na rzecz Gminy Miasta Gdańsk ("Gmina") lokali mieszkalnych i użytkowych, przebudowę i remont wybranych kamienic, realizację infrastruktury publicznej (w tym żłobka, terenów rekreacyjnych, basenu, układu komunikacyjnego), a także rozwój komunalnego zasobu mieszkaniowego. Przedsięwzięcie będzie realizowane etapami, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem, jednak nie dłużej niż do 2037 roku.

Umowa opiera się na podziale ryzyk, obowiązków i zadań pomiędzy jej stronami, w tym uwzględnia szczegółowe zasady finansowania Przedsięwzięcia, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, mechanizmy kar umownych, gwarancji jakości, ubezpieczenia oraz instrumenty kontroli i odbioru przez Gminę poszczególnych etapów realizacji Przedsięwzięcia. W ocenie Emitenta warunki Umowy nie odbiegają od standardów rynkowych inwestycji realizowanych w modelu partnerstwa publiczno-prywatnego.

Wynagrodzenie Konsorcjum składa się z dwóch części: (i) prawa do wyłącznej eksploatacji OCK (w tym pobierania pożytków z OCK) oraz (ii) wynagrodzenie od Gminy za zagospodarowanie, wybudowanie i utrzymanie OCP.

W ramach wynagrodzenia określonego w pkt (i) powyżej, wynagrodzenie Konsorcjum będą stanowiły kwoty uzyskiwane ze sprzedaży lokali, opłaty pobierane od osób trzecich z tytułu najmu lub dzierżawy lokali lub powierzchni oraz dochody z prowadzonej działalności usługowej i handlowej.

W ramach wynagrodzenia określonego w pkt (ii) powyżej, wynagrodzenie Konsorcjum od Gminy wyniesie 108 943 826,00 zł netto (t.j. 131 523 593,70 zł brutto).

Dodatkowo, na zasadach i warunkach ujętych w Umowie i umowie konsorcjum, nabyciu na rzecz Konsorcjum będą podlegały nieruchomości w dzielnicy Nowy Port w Gdańsku (obręb 45, 46, 59, 60, 61, "Nieruchomości"), za cenę określoną w operatach szacunkowych. Według operatów szacunkowych aktualnych na datę niniejszego raportu cena Nieruchomości wynosi 175.537.854,69 zł brutto. Na przedmiotowych nieruchomościach planowana jest realizacja projektu inwestycyjnego z szacowaną łączną ilością ok 942 lokali mieszkalnych i ok. 104 lokali usługowych o łącznej powierzchni użytkowej 64.227 m2. Planowany termin rozpoczęcia sprzedaży pierwszego etapu w ramach tego projektu to I kwartał 2027 roku.

Zgodnie z warunkami Umowy, zawarcie przyrzeczonych umów sprzedaży Nieruchomości oraz umów przenoszących prawo własności Nieruchomości nastąpi w terminie ustalonym przez strony Umowy. W przypadku niektórych Nieruchomość ich nabycie będzie uzależnione od niewykonania przez uprawniony podmiot przysługującego mu prawa pierwokupu. Emitent poinformuje w osobnych raportach bieżących o zawarciu umów przenoszących własność Nieruchomości.

Całkowity koszt przedsięwzięcia, jakie ma być zrealizowane na podstawie Umowy rozumiany jako suma kosztów zrealizowania OCP i OCK wynosi: 1.375.039.105,48 zł brutto.

Zarząd Emitenta uznaje zawarcie Umowy za istotne z punktu widzenia realizacji strategii rozwoju Spółki oraz dywersyfikacji działalności w obszarze projektów infrastrukturalnych i mieszkaniowych realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.

Niniejszy raport bieżący w ocenie Zarządu Emitenta stanowi informację poufną w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia MAR.

Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 w zw. z art. 7 ust. 1 a), ust. 2, 3 i 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 roku w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE ("Rozporządzenie MAR") w związku z art. 2 i 3 Rozporządzenia Wykonawczego Komisji (UE) 2016/1055 z dnia 29 czerwca 2016 r. ustanawiającego wykonawcze standardy techniczne w odniesieniu do technicznych warunków właściwego podawania do wiadomości publicznej informacji poufnych i opóźniania podawania do wiadomości publicznej informacji poufnych zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

[English version below]

More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.10.2025, 10:13
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ