Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W dzisiejszych czasach, gdy najłatwiejszym i najefektywniejszym sposobem by dotrzeć do klienta jest Internet, każda większa firma posiada swoje miejsce w sieci. Przy tworzeniu internetowej strony firmowej, szczególnie mocny nacisk położony jest na dotarcie do klienta - zadbanie o odpowiednią treść, warstwę wizualną i intuicyjną nawigację. Jednak by zyskać klientów właśnie tą drogą należy zadbać, by ruch z wyszukiwarki kierowany był do nas, a nie w stronę konkurencji. Pozwala na to SEO (ang. Search Engine Optimization) – optymalizacja serwisu pod wyszukiwarki. Pierwszym krokiem, jaki wykonują pozycjonerzy jest dobranie odpowiednich słów kluczowych. Czym się kierować wybierając konkretne frazy? Jakie narzędzia pomagają w tej pracy? Wreszcie - co zrobić, by osiągnąć sukces?
"Aby pozycjonowanie Twojej strony i biznesu było skuteczne potrzebny jest mix wielu istotnych elementów. (…) Kompleksowa analiza słów kluczowych to podstawowy krok przed rozpoczęciem działań pozycjonowania" czytamy na stronie: http://www.eactive.pl. Właśnie od doboru słów kluczowych zależą nasze kolejne czynności. Początek działań często rzutuje nad dalszym rozwojem projektu, dlatego tak ważny jest odpowiedni dobór fraz kluczowych. Na proces analizy słów kluczowych składa się wiele etapów, w którym przydatne są liczne narzędzia dostępne w Internecie. Pomogą one w sposób możliwie skuteczny i szybki przejść przez każdy kolejny krok tak, by finalnie osiągnąć sukces.
Jak brzmi przepis na właściwe słowa kluczowe? / Czym kierować się dobierając słowa kluczowe?
Pierwszym krokiem jest przygotowanie listy fraz związanych z działalnością jaką świadczy firma. Najwyższy stopień konwersji osiągniemy przygotowując szczegółowe zapytania dotyczące naszej branży. Co ważne – nie skupiajmy się jedynie na dostępnych produktach, ale również wartościowych treściach powiązanych z naszym serwisem. Szykując słowa kluczowe warto wcielić się w osoby potencjalnych klientów i pomyśleć jak oni. Odbiorcami są żywi ludzie i to właśnie pod nich szykujemy treści. Pomyślmy co, będąc na ich miejscu, wpisalibyśmy w wyszukiwarce chcąc dotrzeć na stronę firmy świadczącej usługi bliźniacze z naszymi.
Selekcja fraz przy pomocy Planera słów kluczowych
Po stworzeniu listy słów kluczowych należy wybrać te, które uważa się za wartościowe, czyli zbadać ich popularność i stopień trudności. Frazy dzielimy na łatwe i trudne w pozycjonowaniu czyli pozostające bez większej konkurencji, oraz te 'obłożone'. Analizując wybrane słowa kluczowe zbadajmy jak często internauci wpisują je w wyszukiwarce oraz przyjrzyjmy się działaniom konkurencji – z jaką częstotliwością wykorzystują wybrane przez nas słowa do pozycjonowania.
Aby uzbroić się w taką wiedzę możemy posłużyć się niezwykle przydatnym narzędziem, którym jest Planer słów kluczowych. Aplikacja dostępna w systemie Google AdWords pozwala uzyskać średnią miesięczną liczbę wyszukiwań oraz sprawdzić konkurencję. Jej użycie pozwoli nam posiąść informacje na temat popularności naszych fraz, pozwoli przewidzieć ruch spowodowanych ich użyciem. Pomoże również ustalić inne, nieużyte przez nas słowa kluczowe, zbliżone tematycznie do wybranych na podstawie wpisywanych do wyszukiwarki.
Ostatnim etapem Analizy Słów Kluczowych (ASK) jest jest ich podział na trzy grupy. Pierwszą, najważniejszą stanowią 'kategorie', drugą są 'podkategorie', ostatnią 'frazy złożone'. Dopiero tak przeprowadzona analiza pozwoli nam rozpocząć działania nad kolejnym etapem – optymalizacją strony.
Tylko poprawna analiza słów kluczowych pozwoli dobrze wypozycjonować stronę internetową
Analiza Słów Kluczowych jest zbiorem czynności jakie powinniśmy wykonać przed rozpoczęciem pozycjonowania. Dzięki niej dowiemy się jakie słowa pozwolą nam uzyskać wysokie miejsca w wyszukiwarce, które frazy przyciągną do nas potencjalnych klientów. Pomoże uzyskać wiedzę na temat naszego biznesu i podsunie cenne propozycje dróg, jakie moglibyśmy obrać by go rozwinąć. Co warto podkreślić - ASK nie powinna być czynnością jednorazową. Pozycjonowanie jest etapem długodystansowym i jedynie stała, sumienna analiza zachowań internautów i panujących w sieci trendów umożliwi zdobycie stabilnych pozycji w wyszukiwarce.
KONTAKT:
Michał Kliszczak
ul. Aleksandra Zelwerowicza 18A
53-676 Wrocław
tel. (71) 340 94 13
faks (71) 340 94 09
e-mail: kontakt@eactive.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.09.2014, 18:28 |
Źródło informacji | eactive.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |