Newsletter

Dobra passa polskiego MarTechu. WhitePress notuje wzrost sprzedaży w 2022 roku o blisko 50 proc.

06.03.2023, 08:30aktualizacja: 06.03.2023, 08:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Ubiegły rok był wyjątkowo trudny dla rodzimego biznesu m.in. ze względu na wojnę w Ukrainie i rosnącą inflację. Nie zatrzymało to jednak dynamicznego rozwoju WhitePress - międzynarodowej platformy do content marketingu i SEO. Polski startup odnotował w 2022 sprzedaż na poziomie ok. 80 mln zł - daje to blisko 50-procentowy wzrost względem poprzedniego roku. Co istotne, niemal 40 proc. wszystkich przychodów polskiego MarTechu pochodziło z działań na zagranicznych rynkach. Na ten wynik wpłynęło m.in. zwiększenie geograficznego obszaru działalności o kolejne 6 państw, takich jak Brazylia czy kraje nordyckie. W 2023 roku po fuzji z Senuto, technologicznym liderem wśród platform SEO, WhitePress zapowiada dalsze umacnianie pozycji w Europie i rozszerzanie oferty produktowej na tym obszarze, a także skupienie się na kierunkach bardziej egzotycznych.

WhitePress to międzynarodowa platforma do działań SEO content i influencer marketingu. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych technologii martechowych w Polsce jest obecna na rynku od 10 lat i w tym roku obchodzi swój jubileusz. Na swojej platformie gromadzi ponad 58 tys. portali z całego świata, umożliwia publikowanie na 29 rynkach w 27 językach. Za pośrednictwem WhitePress tylko w 2022 roku wygenerowano ponad 190 tys. publikacji - z czego 25% stanowiły zagraniczne artykuły. W rezultacie polska spółka odnotowała w ubiegłym roku sprzedaż na poziomie ok. 80 mln zł (54 mln w 2021 r.).

„Gdy na koniec 2021 roku pytano mnie o plany w kontekście WhitePress na kolejne 12 miesięcy, najczęściej odpowiadałem, że trudno jednoznacznie przewidzieć, co przyniesie nam kolejny rok ze względu choćby na to, jak dynamicznie rozwija się nasza spółka. W lutym nieoczekiwanie rozpoczęła się także wojna w Ukrainie i problemy z rosnącą inflacją. To sprawiło, że wiele obranych przez nas celów musiało przejść ponowną weryfikację. Ten rok przyniósł wiele niespodzianek, ale mogę z całym przekonaniem powiedzieć, że poradziliśmy sobie z nimi bardzo dobrze, czego dowodem jest wzrost sprzedaży w Polsce i za granicą. Jedną z ważniejszych decyzji w 2022 roku, była fuzja z liderem technologii w branży SEO, czyli marką Senuto, z Damianem Sałkowskim na czele. To właśnie takie działania pomogły nam znaleźć się tu, gdzie jesteśmy teraz - z imponującymi wynikami sprzedażowymi, szczególnie w kontekście zagranicy, gdzie odnotowaliśmy aż 128 proc. wzrost” - mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

29 zagranicznych rynków na mapie WhitePress

W 2022 roku platforma odnotowała za granicą sprzedaż na poziomie 31 mln zł, co na przestrzeni ostatnich dwóch lat działalności spółki daje niemal 10-krotny wzrost. Ta wartość stanowi blisko 40 proc. wszystkich przychodów, jakie uzyskało w ubiegłym roku WhitePress. Dla porównania rok wcześniej była to zaledwie 1/4 wszystkich zysków.

„Kluczowe dla nas rynki pod względem wartości sprzedaży to niezmiennie Rumunia, Czechy, Węgry i Słowacja. To właśnie od tych krajów rozpoczęliśmy erę WhitePress International i najdłużej na nich działamy. Do tych obszarów dołączyły w ubiegłym roku Holandia i Wielka Brytania. Z kolei biorąc pod uwagę dynamikę wzrostu - na pierwszym miejscu plasują się Słowenia i Łotwa, a następnie Portugalia i Hiszpania - w ich przypadku notowaliśmy dynamikę na poziomie od blisko 400 proc. do nawet 3000 proc. w przypadku Słowenii. Na takie wyniki z pewnością pośredni wpływ miało to, że dla każdego z tych państw kompletowaliśmy zespoły, poszukiwaliśmy najlepszych wydawców oraz copywriterów i w rezultacie rozmów - podpisywaliśmy tysiące umów. W każdym z tych i innych krajów mamy rodzimych specjalistów, którzy są niesamowitym wsparciem nie tylko pod względem językowym, ale także kulturowym czy nawet prawnym. Dzięki temu jesteśmy w stanie budować trwałe struktury” - mówi Patrycja Górecka, Head of Marketing & PR.

Z platformą przez Atlantyk

W ubiegłym roku polska spółka objęła swoim zasięgiem 6 nowych rynków, a wśród nich znalazły się: Szwecja, Dania, Finlandia, Estonia, Norwegia, a także Brazylia. Szczególnie ostatni z obszarów był dla WhitePress kluczowy, a to ze względu na fakt, że ten największy kraj Ameryki Południowej jest oddalony o tysiące kilometrów, charakteryzuje się odmienną kulturą, a także wyjątkowo skomplikowanym systemem prawno-podatkowym. „Proces wejścia z platformą do Brazylii był znacznie bardziej złożony i trwał dłużej niż w przypadku krajów, które są do nas zbliżone kulturowo i geograficznie. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że przygotowywanie techniczne naszego narzędzia było dotychczas największym wyzwaniem dla całego zespołu projektowego i działu IT” - dodaje Tomasz Domański, Head of International Growth, WhitePress.

Fuzja na startupowym szczycie

Rok wcześniej przełomowym wydarzeniem dla platformy było przejęcie przez globalną spółkę AdTech, RTB House. W ubiegłym roku WhitePress podjął kolejną ważną decyzję. W lipcu ogłosił połączenie sił z liderem technologicznym dla branży SEO - firmą Senuto. Celem tej transakcji było otworzenie nowych możliwości w zakresie wdrażania technologii opartych o Big Data i AI, wzmocnienie oferty produktowej przedsiębiorstwa, ale jednocześnie umożliwienie Senuto szybszej ekspansji i rozwoju na przetartym zagranicznym szlaku.

„Firmy wspierają się wzajemnie, doradzają i wymieniają technologiami. Pierwsze innowacje w platformie WhitePress, będące efektem synergii, są już dostępne dla użytkowników. To m.in. monitoring pozycji publikacji i słów kluczowych, API do WordPress z automatycznym doborem kategorii do publikacji czy nowy filtr widoczności fraz w TOP50 Google. W 2023 r. planujemy kolejne duże zmiany” - dodaje Paweł Strykowski.

WhitePress oprócz rozbudowywania samej platformy o nowe usługi i narzędzia organizuje dla specjalistów szkolenia i wydarzenia branżowe. Największe z nich to międzynarodowa konferencja SEO & Content Camp 2023, która odbędzie się już 25-27 maja w Zakopanem. Z okazji jubileuszu marki w tym roku majowy event będzie połączony ze świętowaniem 10 lat obecności na rynku.

KONTAKT:

Paulina Kunicka
e-mail: p.kunicka@lightscape.pl
tel. 537 127 714

Pamela Tomicka
e-mail: p.tomicka@lightscape.pl
tel. 601 918 306

Źródło informacji: WhitePress

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.03.2023, 08:30
Źródło informacji WhitePress
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ