Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Skoro już firmy inwestują pieniądze i czas, warto wiedzieć czego oczekują zatrudnieni. Tylko odpowiednio dobrany, czyli trafiony prezent, przyniesie zakładany rezultat, jakim w długim okresie jest większa efektywność w pracy i zaangażowanie pracowników.
Co chcieliby dostać pracownicy pod choinkę od pracodawcy?
Wyniki badania "Świadczenia pozapłacowe według pracowników" przeprowadzonego przez niezależny Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia, na zlecenie Sodexo Benefits and Rewards Services, w listopadzie 2014 roku, jednoznacznie wskazują, że wśród świadczeń pozagotówkowych, blisko dwie trzecie pracowników (63%) chciałoby otrzymać od pracodawcy na gwiazdkę kupon podarunkowy, na zakupy w hipermarketach i innych sklepach. Ponadto 41% badanych wskazało na przedpłaconą kartę podarunkową, a 21% chętnie skorzystałoby z dodatkowego dnia płatnego urlopu. Jak pokazują wyniki tego badania pracownicy nie dostają tego czego oczekują. W ubiegłym roku jako prezent świąteczny ponad jedna czwarta respondentów (26%) otrzymała kupon podarunkowy, a 12% odebrało paczkę świąteczną i taki sam odsetek zaproszenie na imprezę firmową.
Motywacja nie tylko od święta
Badanie pokazało także, że 60% zatrudnionych otrzymuje pozagotówkowe świadczenia pozapłacowe w ciągu roku. Najczęściej są to wyjazdy integracyjne i imprezy firmowe (20%), dofinansowanie sportu i rekreacji (19%) oraz opieka medyczna (16%) i dodatkowe kursy oraz szkolenia językowe (15%). Bony podarunkowe w ciągu roku trafiły do 12% ankietowanych.
Te statystyki znacząco odbiegają od realnych oczekiwań pracowników, którzy chcieliby otrzymać bony podarunkowe (47%), karty przedpłacone (33%), a także dofinansowanie sportu i rekreacji (24%) oraz opiekę medyczną (24%). Niemal jedna czwarta respondentów za pożądany motywator uznała dodatkowy dzień płatnego urlopu. Taka postawa doskonale wpisuje się w obecnym model zarządzania zasobami ludzkimi oparty o idee zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym pracowników.
Z praktyki biznesowej wynika, że wręczając pracownikowi oczekiwany prezent, firmy zwiększają efekt motywacyjny świadczeń, a tym samym w bardziej optymalny sposób wykorzystują przeznaczony na ten cel budżet.
Materiał na zlecenie: ConTrust Communication Renata Syperek-Komar
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.11.2014, 14:58 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hutnicy mają swoje święto. Wielka parada PAP
Występ orkiestry dętej idącej na czele Marszu Hutnika uświetnił obchody święta pracowników tej branży na warszawskich Bielanach. „Prezentujemy bogatą tradycję naszego zawodu” - mówiła podczas parady Agnieszka Gałka-Woźniak, członkini zarządu ArcelorMittal Huta Warszawa.- 07.05.2025, 17:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
ELECQ unveils smart home charging and energy management solution at Power2Drive 2025
- 07.05.2025, 15:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: GlobeNewswire
-
Elavon oferuje innowacyjne, kompleksowe rozwiązanie płatnicze dla małych i średnich firm
- 07.05.2025, 15:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ