Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polacy widzą wysokie ceny piwa
Badanie Ogólnopolskiego Panelu Badawczego Ariadna z listopada pokazuje, że 51% ankietowanych ocenia ceny piwa jako wysokie lub bardzo wysokie. Tylko 5% określa je jako zbyt niskie.
„Aż 90 proc. konsumentów piwa uważa obecne jego ceny za odpowiednie albo wręcz za wysokie. To sygnał, że kolejni klienci po podwyżkach będą gotowi zrezygnować z zakupu albo przerzucić się na inny, tańszy rodzaj alkoholu” - komentuje wyniki Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.
Podwyżki cen w ciągu roku dostrzegło aż 68% osób pijących piwo. Od 2019 r. jego cena wzrosła o 40%, głównie z powodu inflacji i nowych obciążeń podatkowych.
„Dalsze podwyżki wynikające m.in. z polityki fiskalnej czy innych obciążeń finansowych branży piwowarskiej mogą mieć daleko idące skutki, łącznie z koniecznością dalszego ograniczania produkcji, co odbije się na całym łańcuchu wartości branży” - przestrzega Morzycki.
Drogi złoty trunek wypierany przez tańsze alkohole
Ceny piwa wyraźnie wpływają na wybory konsumentów. 24% badanych przyznało, że nie kupiło piwa ze względu na jego wysoką cenę, a w zamian za to sięgnęło po alkohol bardziej korzystny cenowo. Niepokojące jest to, że w grupie młodych dorosłych (18-24 lata) aż 44% zastąpiło piwo tańszym alkoholem.
Co trzeci Polak deklaruje również ogólne ograniczenie spożycia piwa alkoholowego z powodu jego ceny.
„Okazuje się, że statystyczne wyliczenia dotyczące tzw. dostępności ekonomicznej piwa rozmijają się z rzeczywistością. Konsumenci teoretycznie mogliby kupować więcej, ale rosnące ceny sprawiają, że kupują mniej. Badanie na panelu Ariadna to potwierdziło. Widzimy to także w wynikach sprzedażowych - ten rok prawdopodobnie zamknie się największym spadkiem rynku piwa od 1989 r.” - podkreśla Morzycki.

Metodologia badania
Badanie dla ZPPP Browary Polskie na panelu Ariadna (www.panelariadna.pl). Próba ogólnopolska, losowo-kwotowa N=1095 osób. Dobór próby w kwotach łącznych dla płci, wieku i wielkości miejscowości oraz brzegowych dla wykształcenia i województwa wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 18 lat wzwyż. Metoda CAWI. Termin realizacji: 21-24 listopada 2025 r.
Źródło informacji: ZPPP Browary Polskie
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 03.12.2025, 09:00 |
| Źródło informacji | ZPPP Browary Polskie |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
NIKE, Inc. Announces Senior Leadership Changes to Accelerate “Win Now” Actions
- 03.12.2025, 09:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Prezes PKO BP na KBD: długoterminowe oszczędzanie i inwestowanie leżą w interesie i klientów, i całego sektora PAP
- 03.12.2025, 09:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Andersen Consulting pogłębia swoją platformę, nawiązując współpracę z firmą Peers Technology + Consulting
- 03.12.2025, 09:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ