Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Spodobał nam się produkt OroCommerce, a także wartość, jaką przynosi grupie docelowej. Rozwiązania e-commerce B2B, które pozwalają uprościć i zdigitalizować sprzedaż B2B, rozwijają się na całym świecie, a Oro oferuje jedno z najlepszych rozwiązań na rynku, co potwierdzają Gartner i Forrester. W 2022 roku Gartner uznał OroCommerce za dostawcę rozwiązań wizjonerskich w dziedzinie e-commerce. Oprócz wyjątkowego produktu byliśmy pod wrażeniem doświadczonego międzynarodowego zespołu Oro i kultury firmy opartej na ciągłych innowacjach i skupieniu się na kliencie. Wierzymy, że są to kluczowe czynniki sukcesu firmy” — powiedział Konstantin Zapolyansky, starszy dyrektor oddziału Zubr Capital w Polsce.
Oro zostało założone w 2012 roku w USA przez Yoava Kutnera i jego wspólnika, Dimę Sorokę. Wcześniej Yoav i jego partnerzy kierowali rozwojem produktowym i technicznym Magento, jednej z pierwszych i wiodących platform e-commerce na rynku. W 2018 roku Adobe przejął Magento za 1,68 miliarda dolarów.
Obecnie Oro oferuje zestaw aplikacji do automatyzacji działań handlowych w firmach B2B, dedykowanych głównie producentom, dostawcom, dystrybutorom i hurtownikom. Oro wprowadziło już dla nich kilka rozwiązań, w tym uruchomione niedawno OroCommerce, OroCRM, OroPlatform i OroMarketplace.
„Po niedawnej inwestycji Zubr Capital jesteśmy zafascynowani perspektywami wzrostu i rozwoju Oro, Inc. To finansowanie pozwoli nam przyspieszyć ekspansję w Europie i umocnić naszą obecność na kluczowych rynkach. Dodatkowo pomoże nam umocnić naszą pozycję jako lidera branży na rynku e-commerce B2B, który od 2021 roku był już ponad pięciokrotnie większy niż rynek B2C – komentuje podpisanie umowy Yoav Kutner. - Planujemy strategicznie wykorzystać tę inwestycję, aby ulepszyć naszą ofertę i rozszerzyć zasięg. Konkretnie, będziemy rozwijać nasze działania sprzedażowe i marketingowe przede wszystkim na naszych dwóch najsilniejszych rynkach, Ameryce Północnej i Europie. Pozwoli nam to lepiej obsługiwać naszych obecnych klientów i przyciągać nowych. Ponadto będziemy inwestować w ciągłe badania i rozwój technologii dla rynków e-commerce, obecnie najszybciej rozwijającego się kanału sprzedaży w handlu elektronicznym B2B, i chcemy zapewnić, że nasza platforma pozostanie konkurencyjna w tym dynamicznym środowisku”.
Firma planuje również zintegrować zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby „zrewolucjonizować doświadczenie handlu elektronicznego B2B”. Wykorzystując sztuczną inteligencję, stworzymy spersonalizowane doświadczenia kupujących, zautomatyzujemy interakcje z klientami i zoptymalizujemy zarządzanie informacjami o produktach – komentuje Yoav Kutner. Nasze analizy oparte na sztucznej inteligencji umożliwią firmom podejmowanie decyzji opartych na danych, identyfikowanie trendów i odkrywanie nowych możliwości rozwoju. Algorytmy uczenia maszynowego umożliwią dynamiczne ustalanie cen, prognozowanie zapasów i zaawansowane rekomendacje produktów, wspierając wzrost wydajności i satysfakcję klientów.
Firma stwierdziła, że otrzymane inwestycje będą miały pozytywny wpływ na jej oddział w Polsce, który odgrywa kluczową rolę w ogólnym sukcesie firmy. Nowe finansowanie umożliwia Oro aktywne zatrudnianie programistów, specjalistów operacyjnych i kierowników projektów. Firma planuje dalszy rozwój w regionie i planuje podwoić wielkość swojego zespołu w Polsce do końca tego roku.
Inwestycje o wartości 13 milionów dolarów zostały pozyskane w bardzo szybki sposób: cały proces od negocjacji do podpisania umowy trwał nieco ponad 3 miesiące. Spółka przeszła standardowe procedury przeglądu i zatwierdzania inwestycji przez komisję ds. ryzyka oraz inwestorów w Zubr Capital Fund II.
Oro stało się pierwszą transakcją Zubr Capital Fund II. W ciągu najbliższych 5 lat fundusz zamierza inwestować w sektor IT i pomagać firmom z Europy Wschodniej w zdobywaniu kompetencji niezbędnych do wejścia na rynki europejskie i amerykańskie. Strategia funduszu koncentruje się na dostarczaniu kapitału na rozwój (udziały mniejszościowe), pozostawiając kontrolę nad biznesem obecnym założycielom
Do informacji
Zubr Capital Fund II jest trzecim funduszem w historii firmy inwestycyjnej Zubr Capital. Inwestorami funduszu są odnoszący sukcesy europejscy przedsiębiorcy, którzy spędzili wiele lat mieszkając i pracując w Europie Zachodniej, Izraelu, na Cyprze i w Wielkiej Brytanii.
Portfel swojego poprzednika Zubr Capital Fund I obejmował 12 spółek z branży e-commerce, drobne, fintech, EduTech, Adtech, IT-service i innych. Do najbardziej znanych inwestycji funduszu należy Palta, twórca aplikacji dla zdrowia i dobrego samopoczucia (Flo, Simple).
Ta firma zarządzająca funduszami może również pochwalić się kilkoma udanymi wyjściami ze spółek międzynarodowych. Tym samym na początku 2021 roku Zubr Capital sprzedał 100% udziałów spółki IT Targetprocess dużej amerykańskiej korporacji Apptio.
Źródło informacji: Zubr Capital
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.04.2023, 12:13 |
Źródło informacji | Zubr Capital |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Blokees na targach zabawek Toy Fair New York 2025: światowe premiery nowy produktów z serii o Minionkach
- 04.03.2025, 09:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Tworzenie aplikacji webowych łatwiejsze niż kiedykolwiek. Na polskim rynku pojawił się właśnie Hostinger Horizons
- 04.03.2025, 09:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Hostinger
-
Image
OSHEE głównym partnerem Igi Świątek - nowy rozdział w globalnej współpracy
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych, pisze nowy rozdział we współpracy z Igą Świątek, stając się jej partnerem głównym. To przełomowy moment, który wzniesie dotychczasowe wspólne działania na jeszcze wyższy, międzynarodowy poziom, np. poprzez obrandowanie strojów meczowych.- 03.03.2025, 19:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: OSHEE
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ