Newsletter

Duży fundusz inwestycyjny z siedzibą w Polsce wsparł platformę e-commerce Oro na 13 mln USD

04.04.2023, 12:13aktualizacja: 04.04.2023, 13:48

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zubr Capital
Zubr Capital
Transakcja, o której jest mowa to pierwsza transakcja ogłoszona przez Zubr Capital po uruchomieniu Zubr Capital Fund II w 2022 roku. Inwestycja w wysokości 13 milionów dolarów trafiła do Oro, znanego twórcy oprogramowania i aplikacji dla e-commerce w domenie B2B. Highland Europe, obecny inwestor Oro, również wziął udział w tej ostatniej rundzie.

„Spodobał nam się produkt OroCommerce, a także wartość, jaką przynosi grupie docelowej. Rozwiązania e-commerce B2B, które pozwalają uprościć i zdigitalizować sprzedaż B2B, rozwijają się na całym świecie, a Oro oferuje jedno z najlepszych rozwiązań na rynku, co potwierdzają Gartner i Forrester. W 2022 roku Gartner uznał OroCommerce za dostawcę rozwiązań wizjonerskich w dziedzinie e-commerce. Oprócz wyjątkowego produktu byliśmy pod wrażeniem doświadczonego międzynarodowego zespołu Oro i kultury firmy opartej na ciągłych innowacjach i skupieniu się na kliencie. Wierzymy, że są to kluczowe czynniki sukcesu firmy” — powiedział Konstantin Zapolyansky, starszy dyrektor oddziału Zubr Capital w Polsce.

Oro zostało założone w 2012 roku w USA przez Yoava Kutnera i jego wspólnika, Dimę Sorokę. Wcześniej Yoav i jego partnerzy kierowali rozwojem produktowym i technicznym Magento, jednej z pierwszych i wiodących platform e-commerce na rynku. W 2018 roku Adobe przejął Magento za 1,68 miliarda dolarów.

Obecnie Oro oferuje zestaw aplikacji do automatyzacji działań handlowych w firmach B2B, dedykowanych głównie producentom, dostawcom, dystrybutorom i hurtownikom. Oro wprowadziło już dla nich kilka rozwiązań, w tym uruchomione niedawno OroCommerce, OroCRM, OroPlatform i OroMarketplace.

„Po niedawnej inwestycji Zubr Capital jesteśmy zafascynowani perspektywami wzrostu i rozwoju Oro, Inc. To finansowanie pozwoli nam przyspieszyć ekspansję w Europie i umocnić naszą obecność na kluczowych rynkach. Dodatkowo pomoże nam umocnić naszą pozycję jako lidera branży na rynku e-commerce B2B, który od 2021 roku był już ponad pięciokrotnie większy niż rynek B2C – komentuje podpisanie umowy Yoav Kutner. - Planujemy strategicznie wykorzystać tę inwestycję, aby ulepszyć naszą ofertę i rozszerzyć zasięg. Konkretnie, będziemy rozwijać nasze działania sprzedażowe i marketingowe przede wszystkim na naszych dwóch najsilniejszych rynkach, Ameryce Północnej i Europie. Pozwoli nam to lepiej obsługiwać naszych obecnych klientów i przyciągać nowych. Ponadto będziemy inwestować w ciągłe badania i rozwój technologii dla rynków e-commerce, obecnie najszybciej rozwijającego się kanału sprzedaży w handlu elektronicznym B2B, i chcemy zapewnić, że nasza platforma pozostanie konkurencyjna w tym dynamicznym środowisku”.

Firma planuje również zintegrować zaawansowane funkcje sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby „zrewolucjonizować doświadczenie handlu elektronicznego B2B”. Wykorzystując sztuczną inteligencję, stworzymy spersonalizowane doświadczenia kupujących, zautomatyzujemy interakcje z klientami i zoptymalizujemy zarządzanie informacjami o produktach – komentuje Yoav Kutner. Nasze analizy oparte na sztucznej inteligencji umożliwią firmom podejmowanie decyzji opartych na danych, identyfikowanie trendów i odkrywanie nowych możliwości rozwoju. Algorytmy uczenia maszynowego umożliwią dynamiczne ustalanie cen, prognozowanie zapasów i zaawansowane rekomendacje produktów, wspierając wzrost wydajności i satysfakcję klientów.

Firma stwierdziła, że otrzymane inwestycje będą miały pozytywny wpływ na jej oddział w Polsce, który odgrywa kluczową rolę w ogólnym sukcesie firmy. Nowe finansowanie umożliwia Oro aktywne zatrudnianie programistów, specjalistów operacyjnych i kierowników projektów. Firma planuje dalszy rozwój w regionie i planuje podwoić wielkość swojego zespołu w Polsce do końca tego roku.

Inwestycje o wartości 13 milionów dolarów zostały pozyskane w bardzo szybki sposób: cały proces od negocjacji do podpisania umowy trwał nieco ponad 3 miesiące. Spółka przeszła standardowe procedury przeglądu i zatwierdzania inwestycji przez komisję ds. ryzyka oraz inwestorów w Zubr Capital Fund II.

Oro stało się pierwszą transakcją Zubr Capital Fund II. W ciągu najbliższych 5 lat fundusz zamierza inwestować w sektor IT i pomagać firmom z Europy Wschodniej w zdobywaniu kompetencji niezbędnych do wejścia na rynki europejskie i amerykańskie. Strategia funduszu koncentruje się na dostarczaniu kapitału na rozwój (udziały mniejszościowe), pozostawiając kontrolę nad biznesem obecnym założycielom

Do informacji
Zubr Capital Fund II jest trzecim funduszem w historii firmy inwestycyjnej Zubr Capital. Inwestorami funduszu są odnoszący sukcesy europejscy przedsiębiorcy, którzy spędzili wiele lat mieszkając i pracując w Europie Zachodniej, Izraelu, na Cyprze i w Wielkiej Brytanii.

Portfel swojego poprzednika Zubr Capital Fund I obejmował 12 spółek z branży e-commerce, drobne, fintech, EduTech, Adtech, IT-service i innych. Do najbardziej znanych inwestycji funduszu należy Palta, twórca aplikacji dla zdrowia i dobrego samopoczucia (Flo, Simple).

Ta firma zarządzająca funduszami może również pochwalić się kilkoma udanymi wyjściami ze spółek międzynarodowych. Tym samym na początku 2021 roku Zubr Capital sprzedał 100% udziałów spółki IT Targetprocess dużej amerykańskiej korporacji Apptio.

Źródło informacji: Zubr Capital

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 04.04.2023, 12:13
Źródło informacji Zubr Capital
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ