Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że w 2023 r. funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 10,1 mld zł wartości dodanej, z czego 5,4 mld zł powstało w samej spółce, a 4,7 mld zł u dostawców sieci Lidl Polska oraz dzięki pensjom wypłaconym pracowniczkom i pracownikom. Łączna kwota wynagrodzeń wygenerowanych przez sieć wyniosła 2,5 mld zł.
„Jako partner biznesowy jesteśmy bardzo rzetelni i słowni. I, co ważne - jesteśmy niezawodni także wobec Polski, jeśli chodzi o płacenie podatków” - podkreślił prezes Wlaźlak.
Jak podkreślił Michał Nowaczyk, wiceprezes Lidl Polska, firma od początku swojej działalności rzetelnie odprowadza podatki do budżetu państwa.
„2,7 miliarda złotych to łączna kwota podatków, które w zeszłym roku odprowadziliśmy do budżetu państwa. Dla porównania w 2022 roku było to około dwa miliardy złotych, więc mamy 35-procentowy wzrost” - wyjaśnił Michał Nowaczyk.
Prezes Wlaźlak dodał, że strategia rozwoju sieci na kolejne lata obejmuje m.in. utrzymanie niskich i atrakcyjnych cen przy wysokiej jakości produktów, dbanie o wysoki komfort klientów w sklepach, rozszerzanie współpracy z polskimi dostawcami i eksport ich asortymentu.
„To wszystko zamierzamy zrealizować zgodnie z naszą strategią CSR, czyli chroniąc klimat i zasoby naturalne, szanując bioróżnorodność, promując zdrowie i uczciwe działanie, a także angażując się w dialog z pozostałymi interesariuszami” - zaznaczył Włodzimierz Wlaźlak.
Wiceprezes Nowaczyk wskazał z kolei, że fundamentem podejścia biznesowego sieci są trzy kluczowe kanały oddziaływania: rozwój sieci, obsługa popytu klientów i wspieranie eksportu polskich produktów.
„Już od ponad 22 lat wywieramy pozytywny wpływ na krajową gospodarkę. Obejmuje to nie tylko codzienne funkcjonowanie sklepów i wspieranie polskich konsumentów, ale także tworzenie nowych miejsc pracy oraz współpracę z polskimi dostawcami. Nasza działalność wpływa również na rozwój innych branż, między innymi usługi handlowe, gastronomiczne i transportowe” - wyjaśniał Michał Nowaczyk.
Prezes Wlaźlak podkreślił, że Lidl Polska planuje rozbudowę sieci i zwiększenie w niej zatrudnienia.
„Rozwijamy się szybko, w tej chwili mamy ponad 27 tysięcy pracowników, ale planujemy w tym roku wzrost zatrudnienia. Stawiamy na uczciwe zasady zatrudnienia, płacimy w naszym segmencie najlepiej na rynku. Doceniamy pracę naszych koleżanek i kolegów w sklepach, w centrali, w centrach dystrybucji i chcemy się dzielić tym sukcesem” - zaznaczył prezes Lidl Polska.
W 2023 r., dzięki działalności Lidl Polska, utrzymano i stworzono 52 360 miejsc pracy (24 883 osoby są zatrudnione bezpośrednio w Lidl Polska).
W ub.r. ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty na 28 zagranicznych rynków dzięki współpracy z Lidl Polska. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł. Natomiast przez sześć lat (2018-2023) wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl sięgnęła ponad 25 mld zł.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2024, 13:46 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hisense wprowadza nowy 116-calowy telewizor UX TV z technologią RGB-MiniLED z oszałamiającą precyzją kolorów
- 09.07.2025, 11:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Kantar Polska: rośnie liczba konsumentów jabłek
Wiosna przyniosła znaczące wzrosty ilości konsumentów jabłek. Realizowany przez Kantar Polska monitoring konsumpcji owoców i warzyw, pokazuje, że coraz więcej Polaków je jabłka. Pierwsze oznaki poprawy koniunktury odnotowano zimą, porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy od lat ilość konsumentów nie spadła. Wiosna przyniosła pierwsze od 5 lat, od kiedy prowadzone są comiesięczne badania, znaczące wzrosty ilości konsumentów. Wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 11:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ