Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z raportu przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że w 2023 r. funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 10,1 mld zł wartości dodanej, z czego 5,4 mld zł powstało w samej spółce, a 4,7 mld zł u dostawców sieci Lidl Polska oraz dzięki pensjom wypłaconym pracowniczkom i pracownikom. Łączna kwota wynagrodzeń wygenerowanych przez sieć wyniosła 2,5 mld zł.
„Jako partner biznesowy jesteśmy bardzo rzetelni i słowni. I, co ważne - jesteśmy niezawodni także wobec Polski, jeśli chodzi o płacenie podatków” - podkreślił prezes Wlaźlak.
Jak podkreślił Michał Nowaczyk, wiceprezes Lidl Polska, firma od początku swojej działalności rzetelnie odprowadza podatki do budżetu państwa.
„2,7 miliarda złotych to łączna kwota podatków, które w zeszłym roku odprowadziliśmy do budżetu państwa. Dla porównania w 2022 roku było to około dwa miliardy złotych, więc mamy 35-procentowy wzrost” - wyjaśnił Michał Nowaczyk.
Prezes Wlaźlak dodał, że strategia rozwoju sieci na kolejne lata obejmuje m.in. utrzymanie niskich i atrakcyjnych cen przy wysokiej jakości produktów, dbanie o wysoki komfort klientów w sklepach, rozszerzanie współpracy z polskimi dostawcami i eksport ich asortymentu.
„To wszystko zamierzamy zrealizować zgodnie z naszą strategią CSR, czyli chroniąc klimat i zasoby naturalne, szanując bioróżnorodność, promując zdrowie i uczciwe działanie, a także angażując się w dialog z pozostałymi interesariuszami” - zaznaczył Włodzimierz Wlaźlak.
Wiceprezes Nowaczyk wskazał z kolei, że fundamentem podejścia biznesowego sieci są trzy kluczowe kanały oddziaływania: rozwój sieci, obsługa popytu klientów i wspieranie eksportu polskich produktów.
„Już od ponad 22 lat wywieramy pozytywny wpływ na krajową gospodarkę. Obejmuje to nie tylko codzienne funkcjonowanie sklepów i wspieranie polskich konsumentów, ale także tworzenie nowych miejsc pracy oraz współpracę z polskimi dostawcami. Nasza działalność wpływa również na rozwój innych branż, między innymi usługi handlowe, gastronomiczne i transportowe” - wyjaśniał Michał Nowaczyk.
Prezes Wlaźlak podkreślił, że Lidl Polska planuje rozbudowę sieci i zwiększenie w niej zatrudnienia.
„Rozwijamy się szybko, w tej chwili mamy ponad 27 tysięcy pracowników, ale planujemy w tym roku wzrost zatrudnienia. Stawiamy na uczciwe zasady zatrudnienia, płacimy w naszym segmencie najlepiej na rynku. Doceniamy pracę naszych koleżanek i kolegów w sklepach, w centrali, w centrach dystrybucji i chcemy się dzielić tym sukcesem” - zaznaczył prezes Lidl Polska.
W 2023 r., dzięki działalności Lidl Polska, utrzymano i stworzono 52 360 miejsc pracy (24 883 osoby są zatrudnione bezpośrednio w Lidl Polska).
W ub.r. ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty na 28 zagranicznych rynków dzięki współpracy z Lidl Polska. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 6,5 mld zł. Natomiast przez sześć lat (2018-2023) wartość eksportu polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl sięgnęła ponad 25 mld zł.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2024, 13:46 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
W cieniu konfliktu: jak młode pokolenie Libanu walczy o swoją przyszłość
Liban już kolejny rok z rzędu pogrążony jest w wielowymiarowym kryzysie. Zapaść gospodarcza, napięta sytuacja polityczna i - obecnie zawieszona - wojna na terytorium kraju powodują, że coraz więcej jego mieszkańców żyje w skrajnym ubóstwie. Szczególnie zagrożone są osoby młode - to właśnie je wspiera Polska Akcja Humanitarna.- 23.12.2024, 16:16
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Polska Akcja Humanitarna
-
Image
Firma Yutong Bus dostarczyła do Ameryki Łacińskiej już 500 szt. nowego modelu vana – V6
- 23.12.2024, 14:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpieczeństwo jest największym luksusem - światowa premiera flagowego modelu Chery TIGGO 9
- 23.12.2024, 13:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire