Newsletter

e-Izba kontynuuje współpracę z PAIH

28.07.2023, 08:30aktualizacja: 28.07.2023, 09:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Izba Gospodarki Elektronicznej (1)
Izba Gospodarki Elektronicznej (1)
Polska Agencja Inwestycji i Handlu - PAIH oraz Izba Gospodarki Elektronicznej, e-Izba, wspierają cross-border e-commerce nieprzerwanie od trzech lat. Ta ścieżka rozwoju biznesu z miesiąca na miesiąc zyskuje na potencjale, który dodatkowo powiększają wspierające działania okołobiznesowe. Czego najlepszym przykładem jest porozumienie podpisane pomiędzy PAIH i e-Izbą. Oto jakie możliwości przynosi tym firmom, które ambicje rozwoju przenoszą na sprzedaż bez granic.

Cross-border po polsku i w innych językach

Samo pojęcie „zagranica” w przypadku internetu jest mylące o tyle, że e-commerce jako gałąź handlu z zasady może działać ponad granicami ze skutkiem natychmiastowym. Odpowiednie nastawienie przedsiębiorców i wiedza na temat różnic prawnych, kulturowych, organizacji logistyki służą temu, aby korzystać z profitów, jakie przynosi cross-border. Mogą też stanowić wyzwanie, z jakim mierzą się firmy. Dlatego z partnerami takimi jak PAIH oraz e-Izba internetową podróż za granicę biznes może rozpocząć szybciej i łatwiej.

Ma temu służyć porozumienie o współpracy w zakresie promocji, edukacji i rozwoju eksportu w handlu internetowym, które podpisali Paweł Kurtasz - prezes PAIH oraz Patrycja Sass-Staniszewska - prezes e-Izby w siedzibie PAIH, w środę 26 sierpnia. Stanowi ono kontynuację wspólnych działań obu organizacji - pierwsze porozumienie zostało podpisane w 2021 roku.

Połączony potencjał

Tak samo Izba, jak i Agencja zwracają się do ambitnego biznesu MŚP, aby poszerzać grupę docelową o zagranicznych klientów i w oparciu o zasoby obu organizacji. PAIH pomaga za darmo przedsiębiorcom poprzez umiejętne łączenie wiedzy o poszczególnych zagranicznych rynkach z programami szkoleniowymi i akcjami promocyjnymi za granicą. Dysponuje środkami pozwalającymi na śmiałe biznesowe przedsięwzięcia w różnych rejonach i zakątkach świata. E-Izba ze swoimi potencjałem i misją tworzenia dynamicznej, cyfrowej gospodarki bez ograniczeń również posiada kapitał wiedzy i kontaktów, które otwierają zamknięte, wielojęzyczne drzwi.

„Naszą misją jest budowanie optymalnych warunków do wzrostu sektora cyfrowego w Polsce. Składa się na to wzrost konkurencyjności polskich e-przedsiębiorców na arenie międzynarodowej. Współpraca z PAIH jeszcze bardziej poszerza zakres i wymianę wiedzy, doświadczenia i kontaktów w działaniach cross-border. Pierwszym krokiem jest zbudowanie najskuteczniejszej w zamyśle strategii eksportowej. Eksperci z e-Izby służą radą, jak do tego podejść” - Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej dalej wskazuje na konkrety. „Przy tworzeniu działu cross-border w strukturach biznesu ważne są źródła dotarcia do nowych kontrahentów. Możliwości naszego instytucjonalnego partnera są tu nieograniczone” - uzupełnia.

Silna marka za granicą

Na pewno budowanie takiej marki to proces długotrwały, ale przynoszący długofalowe skutki dla rozwoju biznesu. Podpisane w lipcu porozumienie pomiędzy PAIH i e-Izbą zakłada również promocję polskich przedsiębiorców cross-border. „Chcemy stymulować rozwój eksportu poprzez pomoc menadżerską, prawną i marketingową - mówi Paweł Kurtasz, prezes PAIH. „Uważam, że produkty i usługi branży cyfrowej, w tym e-commerce w Polsce, są najwyższej jakości i zasługują na kolejnych klientów, właśnie za granicą. Dlatego bez wahania podtrzymujemy alians z e-Izbą, dzięki czemu cieszymy się z udziału PAIH w rozwoju najszybciej rozwijającego się sektora polskiej gospodarki” - wskazuje na potencjał krajowego e-commerce.

Szkolenia bez granic

Dotychczas firmy e-handlu MŚP w programach PAIH i e-Izby miały możliwość uczestnictwa w cyklicznych warsztatach/szkoleniach. Wyczekiwanym przez przedsiębiorców elementem warsztatów będzie wykrywanie barier legislacyjnych i formalno-prawnych w cross-border i umiejętne radzenie sobie z nimi. W ramach porozumienia e-Izba zobowiązała się do dzielenia się wiedzą na wielu poziomach dotyczącą rozwoju biznesu, w tym także w zakresie prawa i rozliczeń.

Oto w jaki sposób to, co niemożliwe staje się codziennością - od decyzji zbudowania oddziału cross-border w firmie do zagranicznego sukcesu wiedzie droga pełna intensywnej pracy. Jednak z partnerami takimi jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Izba Gospodarki Elektronicznej ta droga będzie prostsza i z efektywniejsza. W eksporcie online żaden polski biznes MŚP nie zostanie sam. Trzeba tylko przyjąć wyciągniętą dłoń.

KONTAKT:

Małgorzata Kucka

e-mail: pr@eizba.pl

tel: 662 108 088

Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.07.2023, 08:30
Źródło informacji Izba Gospodarki Elektronicznej
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ