Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przedstawiciele firm ubezpieczeniowych, instytucji regulacyjnych, organów nadzorczo-kontrolnych oraz przedsiębiorstw technologicznych biorą udział w dwudniowej, prestiżowej konferencji EKF Ubezpieczenia w siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
„Konferencja zorganizowana przez EKF i Centrum Myśli Strategicznych to unikalna platforma dialogu pomiędzy wszystkimi uczestnikami polskiego rynku ubezpieczeniowego. Wspólnie zastanawiamy się, w jakim kierunku zmierza nasz sektor, jakie są przed nim wyzwania, szanse, zagrożenia” - powiedział podczas uroczystości otwarcia Marcin Warszewski, przewodniczący Rady Programowej EKF Ubezpieczenia.
EKF (którego organizatorem jest Fundacja Centrum Myśli Strategicznych) jest niezależnym think tankiem, koncentrującym się na tematyce gospodarczo-finansowej, opracowywaniu rekomendacji polskich ekspertów w międzynarodowych konsultacjach, publikacjach prognoz makroekonomicznych i technologicznych.
„Od 15 lat przyświeca nam idea działania na rzecz bezpiecznego i stabilnego systemu finansowo-ubezpieczeniowego. Realnymi efektami tych działań są m.in. opinie przedstawiające stanowisko polskiej branży ubezpieczeniowej wobec globalnych procesów i europejskich planów regulacyjnych, które przesłaliśmy ostatnio do Komisji Europejskiej” - podkreślał Maciej H. Grabowski, prezes zarządu Centrum Myśli Strategicznych.
Otwarcie konferencji stanowiło okazję do nakreślenia głównych wyzwań i zagrożeń, przed którymi stoi dziś polska branża ubezpieczeniowa.
„Branża ubezpieczeniowa powinna kojarzyć się ze stabilnością i przewidywalnością, a tymczasem żyjemy w czasach wręcz rewolucyjnych. Kryzysy związane z demografią, klimatem czy geopolityką przestały być telewizyjnym newsem, a stały się naszą codziennością, oddziałowującą na życie każdego obywatela Polski” - zauważył Bogdan Benczak, prezes zarządu PZU SA, partnera strategicznego konferencji.
Prezes PZU dodał, że jednym z głównych wyzwań stojących przed polskim sektorem jest ograniczenie wciąż poważnej luki ubezpieczeniowej, czyli różnicy między rzeczywistymi potrzebami finansowego zabezpieczenia a tym, co faktycznie pokrywa ochrona ubezpieczeniowa. Polacy jako społeczeństwo bogacą się bowiem znacznie szybciej niż rośnie zakres i kwota ich ubezpieczeń.
„Musimy wspólnie wypracować strategię dotarcia do każdego mieszkańca Polski z ofertą dopasowaną do jego rzeczywistych potrzeb. Umieć go przekonać, że żyjemy w czasach przełomu, nie tylko dla naszej branży, ale całego społeczeństwa” - dodał Bogdan Benczak.
W opinii prelegentów, biorących udział w sesji otwierającej EKF Ubezpieczenia, każde ryzyko i wyzwanie wiążą się jednocześnie z szansą na wzrost potencjału całego sektora i społecznego zaufania do jego oferty.
Kryzys demograficzny (Polacy są jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw na świecie) oznacza spadek liczby klientów i wzrost obciążeń dla systemu emerytalno-zdrowotnego, ale powinien również skłonić firmy do większej efektywności i elastyczności, zrozumienia potencjału AI oraz zbudowania kompleksowej strategii w ramach tzw. silver economy.
„Branża ubezpieczeniowa dostrzega również negatywne skutki zmian klimatycznych, takie jak powodzie czy zniszczenia upraw rolnych. Choć zdaliśmy egzamin z zarządzania kryzysem związanym z zeszłorocznym kataklizmem na południu Polski, to musimy wyciągnąć z niego maksymalnie wiele wniosków, aby w przyszłości radzić sobie jeszcze lepiej” - tłumaczył prezes zarządu PZU SA.
Z drugiej strony, Polska stoi aktualnie u progu gigantycznych inwestycji, związanych m.in. z bezpieczeństwem oraz transformacją naszego sektora energetycznego (offshore na Bałtyku, elektrownie jądrowe).
„Będą one oczywiście wymagać pełnej, dojrzałej i przemyślanej ochrony ubezpieczeniowej. O konieczności ich realizacji przekonaliśmy się kilka tygodni temu, podczas nalotów rosyjskich dronów na nasz kraj” - zauważył Jacek Jastrzębski, przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego.
W otwarciu konferencji EKF Ubezpieczenia, której partnerem głównym jest Deloitte, a partnerem strategicznym - PZU SA, wzięli udział również m.in. minister Jurand Drop, sekretarz stanu w Ministerstwie Finansów, czy Monica Mächler, członek zarządu Zurich Insurance Group AG w latach 2013-2025.
Więcej o kongresie EKF Ubezpieczenia można przeczytać tutaj.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.09.2025, 09:57 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Debata TFI: Piotr Miliński – nie ma mowy o bańce AI PAP
Zdaniem Piotra Milińskiego, zarządzającego funduszami, menedżera rynków zagranicznych w Quercus TFI, obawy części inwestorów, że wysokie wyceny spółek z branży AI są zapowiedzią kolejnej bańki rynkowej, nie maja podstaw. „Analogie do bańki dotcomowej z lat 90. są przesadzone, a wyceny spółek są osadzone w rzeczywistości” - ocenił Miliński przy okazji XXXIX debaty PAP Biznes „Strategie rynkowe TFI: perspektywy, wyzwania, zagrożenia”.- 30.09.2025, 11:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Altkom Akademia i Mazer łączą siły - strategiczna współpraca otwiera nową erę szkoleń w rzeczywistości wirtualnej
Altkom Akademia, jeden z największych i najbardziej renomowanych dostawców usług edukacyjnych w Polsce, nawiązała strategiczną współpracę z firmą Mazer - twórcą zaawansowanych rozwiązań VR i AI dla biznesu i edukacji. Dzięki temu partnerstwu Altkom Akademia wkracza w świat szkoleń w wirtualnej rzeczywistości, umacniając swoją pozycję lidera innowacyjnej edukacji.- 30.09.2025, 11:08
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Mazer
-
Image
Ważne usprawnienie dla sprzedawców. Temu i Base.com łączą siły, aby ułatwić zarządzanie produktami i realizację zamówień
Temu uruchomiło integrację z Base.com (wcześniej znanym jako BaseLinker) - wiodącym systemem do zarządzania sprzedażą w e-commerce. Partnerstwo ma na celu uproszczenie realizacji zamówień dla sprzedawców w Europie i obu Amerykach.- 30.09.2025, 10:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Temu
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ