Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W maju 2025 roku siódma edycja EKObarometru, badania przeprowadzonego przez SW Research we współpracy z Nextbike Polska, objęła ponad 1500 respondentów w wieku od 16 do 82 lat. Respondenci oceniali znaczenie ekologii w różnych sferach codziennego życia. Wyniki pokazują rosnący sceptycyzm wobec pustych eko-haseł. Prawie 60% Polek i Polaków uważa, że „zielony marketing” służy głównie promocji marek, a 50% ma poczucie, że firmy przesadnie eksponują ekologię. Jednocześnie 41% Polek i Polaków nie uważa ekologii za chwilowy trend. Konsumenci nie chcą już po prostu samych deklaracji albo punktowych akcji - oczekują realnego zaangażowania.
„Polacy chcą działać na rzecz środowiska, zmieniając codzienne nawyki - segregują odpady, oszczędzają wodę czy wybierają niskoemisyjne środki transportu. Prawie połowa ankietowanych, deklaruje, że już częściej korzysta z roweru, hulajnogi, transportu miejskiego lub chodzi pieszo, a kolejne 28,1% planuje to w najbliższym czasie. Potrzebują często jednak nie tyle zachęty, co wsparcia od organizacji, które stawiają na ekologię i zrównoważony rozwój. Polacy potrzebują poczucia sprawczości oraz konkretnych rozwiązań. Sami więc przyznali, że dobrym kierunkiem byłoby zaangażowanie firm np. w budowę infrastruktury rowerowej” - komentuje Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska.
Recepta na zdrowe miasta i zielony marketing
Według badania EKObarometr ponad 40 proc. Polaków deklaruje obecnie korzystanie z miejskich rowerów publicznych przynajmniej raz w roku.
"W ostatnich latach Polska przeszła prawdziwą rowerową rewolucję. Ta rosnąca popularność jednośladów stała się jednocześnie kapitałem społecznym, który jest ważny dla decydentów czy lokalnych organizacji . Także coraz więcej firm dostrzega potencjał roweru jako elementu strategii marketingowej i społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Inwestując w rozwój rowerów miejskich - na przykład przez sponsoring systemów czy stacje przy siedzibach - przedsiębiorstwa mogą nie tylko poprawić warunki transportu i środowisko w miastach, ale także wzmocnić swój własny wizerunek" - podkreśla Marcin Sałański z Nextbike.
Z badania EKObarometr wynika, że 62% respondentów postrzega firmy angażujące się w działania promujące jazdę na rowerze jako bardziej ekologiczne i społecznie odpowiedzialne. To ma realne przełożenie na wyniki biznesowe - 39% konsumentów chętniej kupiłoby produkty marek wspierających rowery miejskie. Działania proekologiczne to też ważny atut dla pracodawców - 65,8% ankietowanych docenia ekologiczne inicjatywy swoich firm.
Rowerem po wartości i szacunek
Jak pokazuje EKObarometr, już 1 na 4 Polaków zwraca uwagę na reklamy na miejskich rowerach publicznych. Co ważne, ta forma reklamy ma najwyższy poziom akceptacji w porównaniu z reklamą online (37%) czy klasycznym OOH/DOOH (25%) - tylko 16,9% ankietowanych oceniła ją negatywnie.
"Takie działania doskonale wpisują się w wartości coraz większej grupy konsumentów. Odpowiedzialność (37,4%) i ochrona środowiska (28,1%) to jedne z najważniejszych postaw deklarowanych przez Polaków. Rower to też zdrowie - wartość, którą wskazuje aż 70,6% badanych" - mówi Cezary Dudek, Head of Marketing w Nextbike Polska. Inwestowanie w systemy rowerów miejskich może stać się dla firm nie tylko efektywną formą promocji, ale także realnym narzędziem do przeciwdziałania rosnącemu eko-sceptycyzmowi w Polsce dzięki konkretnym działaniom, które widać i mają realny wpływ na naszą codzienność - dodaje.
Źródło informacji: Nextbike
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.07.2025, 14:56 |
Źródło informacji | Nextbike |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
China Power na Busworld Europe: HIGER prezentuje elektryczne autokary New V w Belgii
- 09.10.2025, 16:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Farizon SV znalazł się na krótkiej liście kandydatów do tytułu Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku - International Van of the Year
• Eksperci z 26 krajów wybrali model Farizon SV do krótkiej listy kandydatów do tytułu IVOTY.
• Kluczowymi czynnikami branymi pod uwagę przez jurorów są wysokie standardy wydajności i bezpieczeństwa.
• Zwycięzca zostanie ogłoszony podczas targów Solutrans Expo w Lyonie we Francji 19 listopada- 09.10.2025, 16:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Marsh na EKF Ubezpieczenia: sektor reasekuracyjny jest bardzo zainteresowany istotnym udziałem w transformacji energetycznej Polski PAP
„W najbliższej przyszłości oczekiwanie całej gospodarki jest takie, że koszty związane z wytwarzaniem energii elektrycznej będą w Polsce spadały. Zdecydowanie zielona energia temu ma sprzyjać, co oczywiście wiąże się z koniecznością transferu ryzyka z firm dokonujących inwestycji na firmy ubezpieczeniowe, a co za tym idzie - firmy reasekuracyjne. Mowa o inwestycjach liczonych w setki milionów, jak nie miliardów dolarów, a to z kolei oznacza, że polski rynek ubezpieczeniowy musi w sposób wtórny także transferować to ryzyko” - wyjaśniał Piotr Podleśny, chief commercial officer CEE North w Marsh: firmie będącej wiodącym brokerem ubezpieczeniowym oraz doradcą w zakresie zarządzania ryzykiem.- 09.10.2025, 13:35
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ