Newsletter

FairPay - pozytywna strona informacji gospodarczej

16.10.2014, 13:20aktualizacja: 16.10.2014, 13:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Adam Łącki, prezes KRD BIG
Adam Łącki, prezes KRD BIG
Na rynku informacji gospodarczych zachodzi właśnie rewolucja. Uruchomiony przez KRD BIG - największe biuro informacji gospodarczej w Polsce - program FairPay ma zmienić mentalność Polaków i przekonać tych, którzy terminowo płacą rachunki, aby się tym chwalili i domagali lepszego traktowania.

FairPay ma promować przedsiębiorców i konsumentów, którzy terminowo regulują swoje płatności oraz doprowadzić do tego, aby za swoją rzetelność byli nagradzani lepszymi ofertami, jako klienci z którymi zawarcie umowy nie jest obarczone ryzykiem.

"Według badań Millward Brown blisko 60% Polaków uważa, że w Polsce powinny istnieć rejestry rzetelnych płatników. Jednak gotowość zamieszczenia swoich danych w takiej bazie zadeklarowało 43% badanych. Zachęta w postaci możliwości otrzymania lepszej oferty sprawia, że gotowość do zamieszczenia swoich danych wyraża 62% badanych. To 19 milionów Polaków" - mówi Adam Łącki, prezes Zarządu KRD BIG.

Aby znaleźć się w rejestrze wystarczy wysłać ze strony: www.fairpay.pl wniosek do kontrahenta lub dostawcy, a zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych musi on zrealizować go w ciągu 14 dni. Im więcej takich wniosków i wpisów, tym większa wiarygodność wnioskującego. Przedsiębiorcy mogą nagradzać swoich terminowo płacących klientów wpisem z własnej inicjatywy, wymaga to jednak uzyskania zgody zainteresowanego.

Program FairPay wspierają największe polskie firmy m.in. PLAY, PGE, IdeaBank, Poczta Polska. Są przykładem, że zaufanie pomiędzy kontrahentami warto budować w oparciu o docenianie uczciwości.

"Od dawna staramy się pokazywać przedsiębiorców we właściwym świetle i wspieramy każdą inicjatywę, która w tym pomoże. Dlatego też przystąpiliśmy do programu FairPay. Liczymy, że będzie on czynnikiem, dzięki któremu Polacy zobaczą prawdziwy obraz przedsiębiorcy" - mówi Katarzyna Harasin, kierownik marketingu ds. B2B, IdeaBank SA.

"Wraz z przystąpieniem do programu FairPay PLAY będzie czynnie uczestniczyć w procesie pozyskania informacji pozytywnej. Tym samym PLAY będzie mógł potwierdzić uczciwość przyszłego klienta oraz przyśpieszyć proces akceptacji umowy" - dodaje Marcin Gruszka, dyrektor departamentu PR PLAY.

KONTAKT:

Magdalena Piotrowicz-Zbieraj

Biuro prasowe KRD BIG SA

tel. (71) 77 36 541

tel. kom. +48 695 100 151

e-mail: pr@krd.pl

www.fairpay.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 16.10.2014, 13:20
Źródło informacji Biuro prasowe KRD BIG SA
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ