Newsletter

FCA Heritage na Techno Classica 2019 w Essen

15.04.2019, 14:21aktualizacja: 15.04.2019, 14:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Fiat 500
FCA Polska/Fiat 500
W dniach 10 - 14 kwietnia 2019 w Niemczech odbył się, najczęściej uczęszczany w Europie, Salon poświęcony zabytkowym pojazdom – Techno Classica 2019. Gwiazdą wydarzenia była marka FCA Heritage ze swoimi cennymi pojazdami zabytkowymi marek Alfa Romeo, Fiat i Abarth.

W połowie kwietnia, na Targach w Essen (Niemcy), odbyła się 31. edycja Techno Classica – najchętniej odwiedzanego salonu dedykowanego zabytkowym samochodom, na co wskazują rekordowe liczby zarejestrowanych w ubiegłym roku osób: ponad 188.000 odwiedzających, ponad 2 700 pojazdów wystawionych do sprzedaży, ponad 1 250 wystawców pochodzących z 30 krajów i ponad 200 klubów i stowarzyszeń.

W prestiżowym wydarzeniu – które składa się z 21 pawilonów i 4 zewnętrznych przestrzeni, całość licząca ponad 120 000 m2 przestrzeni ekspozycyjnej – nie mogło oczywiście zabraknąć FCA Heritage, działu Grupy zajmującemu się ochronie i promocji dziedzictwa włoskich marek FCA.

Cała uwaga na stoisku FCA Heritage w Essen była skupiona na wyścigowej duszy Alfy Romeo, a w szczególności na jej powrocie do Formuły 1. Absolutną gwiazdą była sławna G. P. Tipo 159 „Alfetta”, którą Juan Manuel Fangio wygrał Mistrzostwa Świata F1 w 1951 r. i tak samo urocza Brabham-Alfa Romeo BT45 z 1977 r., kierowana w F1 przez dwóch kierowców Carlosa Reutemanna (ARG) oraz Carlosa Pace (BRA).

Te dwa samochody wyścigowe, które zazwyczaj można obejrzeć w Muzeum Historii Alfy Romeo w Arese, La Macchina del Tempo (Wehikuł czasu) świadczą o tym, że Alfa Romeo ma wpisane współzawodnictwo od zawsze w DNA. Dla przykładu, rok po jej stworzeniu w dniu 24 czerwca 1910 r. marka oficjalnie zadebiutowała w świecie wyścigów, wygrywając pierwsze zawody w Modenie. Od tamtej pory jej sportowa legenda wzbogaciła się o zwycięstwa i podia w wielu międzynarodowych mistrzostwach, włącznie z Formułą 1. Od 2018 r. Alfa Romeo wróciła do najważniejszych mistrzostw świata i od tego roku oficjalna nazwa zespołu brzmi “Alfa Romeo Racing" ze znaczącym wpisem "since 1910". Po światowym debiucie na odbywającym się niedawno salonie w Genewie, po raz pierwszy w Niemczech, na stoisku FCA Heritage, było można podziwiać specjalną serię o limitowanej edycji Giulii Quadrifoglio „Alfa Romeo Racing", która świętowała swój udział i coraz większe zaangażowanie Alfy Romeo w mistrzostwa Formuły 1 wraz z zespołem Sauber. U jej boku pojawił się inny pojazd Alfy Romeo o silnej osobowości sportowej – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio NRING, unikatowa edycja limitowana, która złożyła hołd rekordowemu okrążeniu dokonanemu w 2017 r. na torze wyścigowym w Nürburgring: 7 minut, 51 sekund i 7 dziesiątych na długości niewiele ponad 20 km, na trasie Nordschleife (pętla północna).

Podczas niemieckich targów swój debiut miała nowa „Skrzynia tuningowa Abarth Classiche 595”, inspirowana oryginalną skrzynią z lat 60. i zawierająca niezbędne elementy do nadania mocy silnikom klasycznych Fiatów 500 lub służąca jako części zastępcze do zużytych części klasycznych Abarth 595. W świetle reflektorów pojawił się również Fiat 500 specjalnie przystosowany przez FCA Heritage do przetestowania pakietu tuningowego podobnego do tego z Targa Florio Classica 2018. U jego boku stanął rekordowy Fiat Nuova 500 stworzony przez Abarth’a (1958) – egzemplarz o bezcennym walorze historycznym, który był przedmiotem starannych prac konserwatorskich. Mówimy rzeczywiście o pierwszym w historii Fiacie 500, opracowanym przez zespół Carla Abarth’a, który debiutował na torze wyścigowym w Monzy, na odcinku umożliwiającym osiąganie wysokich prędkości, ustanawiając 6 rekordów światowych.

Szczególnie bogata była w tym roku również przestrzeń wystawowa projektu “Reloaded by Creators”, na którym FCA Heritage oferował na sprzedaż ograniczoną ilość aut zabytkowych, które po oszacowaniu i poddaniu pracom konserwatorskim, zostały odrestaurowane, uzyskały certyfikaty i zostały ponownie wprowadzone na rynek, powracając do swojego dawnego splendoru, dzięki pracy wykonanej bezpośrednio przez producenta. Podczas Techno Classica publiczność mogła podziwiać i zakupić trzy ikony marki: Pininfarina Spidereuropa, Alfa Romeo 8C Competizione oraz Alfa Romeo 8C Spider.

Na koniec należy przypomnieć, że kilka dni wcześniej zainaugurowano centrum Heritage HUB – sugestywną przestrzeń powstałą w przemysłowym i kreatywnym sercu zakładu Mirafiori w Turynie, który dział FCA Heritage wybrał jako miejsce pracy, obsługi klienta i sprzedaży, ale także jako interesującą wizytówkę swoich perełek oraz ścieżkę edukacyjną dla przyszłych pokoleń. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie centrum prasowego FCA Heritage.

Szczegółowe informacje dotyczące modeli prezentowanych podczas Techno Classica 2019 dostępne w załączniku.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.04.2019, 14:21
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii