Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Polska Moc Biznesu, jeden z największych kongresów społeczno-gospodarczych w naszym kraju, to coroczna okazja do zapoznania się z osiągnięciami, planami oraz ambicjami przedsiębiorstw wyznaczających najwyższe standardy pracy i komunikacji na rodzimym rynku. Jednym z nich jest Ferrero Polska, które, z racji unikalnej historii globalnej marki Ferrero, uczyniło szeroko pojęty wellbeing oraz troskę o zrównoważony rozwój swoimi znakami rozpoznawczymi.
„Nasza historia sięga małej, rodzinnej cukierni, założonej przez Pietro Ferrero tuż po wojnie we włoskim miasteczku Alba. Dziś to globalny producent słodyczy pakowanych, zatrudniający tysiące osób i sprzedający kultowe produkty na wszystkich kontynentach. Tak on, jak i kolejne pokolenia właścicieli, nazywali wszystkich pracowników swoimi >>przyjaciółmi<< i podkreślali, że wielki, rynkowy sukces to przede wszystkim ich zasługa” - tłumaczyła Beata Dziekanowska, menadżer ds. relacji instytucjonalnych i komunikacji korporacyjnej, Ferrero Polska.
Przedstawicielka producenta znanego kremu Nutella® czy pralin Raffaello® podkreślała, że podstawą prawidłowego funkcjonowania całego zespołu, przekładającą się na jego zaangażowanie i efektywność, jest komunikacja. Już nie tylko pakiety medyczno-sportowe czy słynne „owocowe czwartki”, ale partnerskie relacje oparte na szacunku i zrozumieniu dla drugiego człowieka są tym, czego poszukują młode osoby dopiero wchodzące na rynek pracy, jak i już doświadczeni pracownicy decydujący się związać zawodowo z danym miejscem na kolejne lata.
„Stąd nasza polityka organizowania regularnych szkoleń, zwłaszcza dla menadżerów, którzy następnie te postawy i wartości przekazują swoim współpracownikom. Aby zostać przyjętym do naszej firmy, trzeba również zapoznać się z tzw. Kodeksem Etyki, zawierającym zbiór wartości, z którymi chcemy się jako marka identyfikować” - wyjaśniała Beata Dziekanowska.
Dodała również, że Ferrero Polska prowadzi szereg szkoleń antymobbingowych i antydyskryminacyjnych oraz skrupulatnie podchodzi do równego traktowania wszystkich pracowników, niezależnie od płci czy wieku.
Odpowiedzialność i dojrzałość firmy nie objawiają się jednak wyłącznie w działaniach i politykach wewnętrznych - o wartościach przez nią wyznawanych świadczą także wysiłki podejmowane na rzecz minimalizacji wpływu na środowisko naturalne czy wspierania lokalnych społeczności.
„To, co wiele firm odkrywa dopiero teraz, czyli otwarte komunikowanie swoich danych i celów związanych ze zrównoważonym rozwojem, Grupa Ferrero czyni już od 15 lat, konsekwentnie publikując raporty CSR. Oznacza to, że byliśmy pionierami w kształtowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu, a unijne regulacje w tym zakresie nie mogły nas zaskoczyć, bo powstały dużo później od naszych praktyk” - podkreślał Michał Kulpiński, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju, Ferrero Polska.
Ekspert jest odpowiedzialny za dział ochrony środowiska w zakładzie produkcyjnym Ferrero w Belsku Dużym. Jest to trzeci co do wielkości zakład produkcyjny w całej, globalnej Grupie Ferrero. Na powierzchni kilkunastu hektarów ponad 4 tys. pracowników obsługuje codziennie nowoczesne linie produkcyjne, a przysmaki z Belska, poza Polską, są sprzedawane w ponad stu krajach na pięciu kontynentach.
„Rozumiemy, że musimy troszczyć się o zasoby, które są dostępne dla wszystkich: stąd nasze bliskie relacje i współpraca z lokalnym rolnictwem czy sadownictwem. Stale inwestujemy również w innowacyjne technologie, pozwalające na monitorowanie i minimalizowanie zużycia mediów. Stawiamy na recykling, projektujemy nowe, ekologiczne opakowania, unowocześniamy systemy wodno-ściekowe. W duchu naszej strategii: nie mówimy już o odpadach, ale o surowcach i wierzymy w sens budowy gospodarki o obiegu zamkniętym” - powiedział Michał Kulpiński.
Efekty działań podjętych dotychczas w zakładzie Ferrero w Belsku Dużym są imponujące - chociażby redukcja wskaźników zużycia energii czy wody wyniosła kolejno o: 15,1 i 27,7 proc. w stosunku do 2019 roku. Obecnie ponad 90 proc. opakowań wykorzystywanych w zakładzie Ferrero Polska nadaje się do recyklingu, ponownego wykorzystania bądź kompostowania, co zdecydowanie obniża koszty związane z ich utylizacją. Nie należy również zapominać o pozostałościach organicznych, które znajdują zastosowanie jako m.in. surowiec energetyczny do pasz zwierzęcych.
Cała, globalna Grupa Ferrero dąży do zmniejszenia o 50 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzącej z jej działalności na całym świecie do 2030 roku, przyjmując za referencyjny rok 2018.
Menadżer Ferrero wskazywał również, że na całym świecie Grupa prowadzi szereg projektów pilotażowych, których celem jest opracowanie rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju - chociażby we Francji szklane słoiki po kremie Nutella® są zbierane, dokładnie myte i ponownie wykorzystywane.
„Inwestujemy również w wykorzystanie monomateriałów do produkcji opakowań, co znacznie ułatwia i poprawia efektywność recyklingu. Należy jednak pamiętać, że zwłaszcza w branży przemysłowo-spożywczej zmiana opakowania to skomplikowany, złożony proces - muszą one przejść szereg testów i spełniać bardzo rygorystyczne wymogi” - przypomniał przedstawiciel Ferrero.
Michał Kulpiński zaznaczył, że żadna zmiana nie byłaby możliwa, gdyby nie zaangażowanie wszystkich pracowników: ich edukacja oraz gotowość do współtworzenia projektów przyjaznych środowisku i lokalnej społeczności.
„Akceptacja celów oraz otwarta rozmowa o nich na wszystkich możliwych poziomach naprawdę przynosi wymierne efekty” - zaznaczył Michał Kulpiński.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
| Data publikacji | 02.12.2025, 11:27 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |