Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Studenci nowego kierunku, będącego efektem współpracy grupy Fiat Chrysler Automobiles i CRF (jej ośrodka badawczego) oraz mieszczącej się w Trydencie Fundacji Bruno Kesslera, uzyskają wiedzę z zakresu projektowania i rozwoju inteligentnych systemów stosowanych w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych. Wiedza ta będzie niezbędna wobec zachodzących obecnie zmian na globalnym rynku motoryzacyjnym i idących za nimi wyzwań technicznych.
Inauguracja trwających rok studiów odbędzie się 20 maja 2019 na Uniwersytecie w Trydencie. Program studiów będzie realizowany w języku angielskim i obejmie 1500 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Dzięki przyznanym stypendiom studenci będą mogli uzyskać 60 punktów zaliczeniowych uznawanych na wszystkich uczelniach w Unii Europejskiej. Zapisy na studia prowadzone są do piątku, 19 kwietnia 2019. O przyjęcie na jedno z 20 miejsc mogą ubiegać się osoby posiadające dyplom magistra z dziedziny mechatroniki, inżynierii komputerowej, elektrotechniki, mechaniki, inżynierii materiałowej, inżynierii lotniczej i kosmicznej, inżynierii biomedycznej albo inżynierii chemicznej.
Docelowo studia mają wykształcić specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje do pracy nad projektowaniem i rozwojem inteligentnych systemów w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych.
FCA i CRF zdecydowały się wesprzeć ten program studiów II stopnia, ponieważ stanowi on istotną okazję do zdobycia precyzyjnych umiejętności w dziedzinie, która będzie coraz bardziej strategiczna dla samochodu. Dla inżynierów, którzy dziś rozpoczynają pracę w sektorze motoryzacyjnym, niezbędne jest uzupełnienie konwencjonalnego szkolenia mechanicznego o nową wiedzę: od sztucznej inteligencji do uczenia się maszyn, od bezpieczeństwa cybernetycznego do fuzji czujników.
Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.
Inżynierowie rozpoczynający karierę w branży muszą obecnie uzupełniać tradycyjne wykształcenie mechaniczne o nową wiedzę z różnych dziedzin – od sztucznej inteligencji, przez uczenie maszynowe, po bezpieczeństwo teleinformatyczne i przetwarzanie sygnałów z kilku detektorów.
Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.04.2019, 13:05 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hanwha Ocean daje 100 mln dolarów na rozwój przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce
Hanwha Ocean ogłasza bezprecedensową inwestycję 100 mln USD w ramach programu Orka, która ma stać się motorem rozwoju przemysłu stoczniowego i gospodarki morskiej w Polsce. Program ma stworzyć ponad 1300 miejsc pracy, wzmocnić lokalne stocznie i łańcuchy dostaw, a także wygenerować środki dla sektora publicznego.- 08.10.2025, 09:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Hanwha Ocean
-
Image
Prezes Aon na EKF Ubezpieczenia: wprowadzenie w Polsce obowiązkowych ubezpieczeń katastroficznych nie byłoby żadną nowością w Europie PAP
„Na świecie to jest już 70 proc. nieubezpieczonych szkód w stosunku do jedynie 30 proc., które wynikają ze zmian klimatycznych. My o luce ubezpieczeniowej w tym obszarze rozmawiamy już od lat 90. i de facto nic się nadal nie zmienia. Polski rząd zapłacił rachunek osiem miliardów złotych na szkody materialne i miliard zadośćuczynień dla ludzi dotkniętych zeszłoroczną powodzią - a przecież budżet naszego kraju nie jest workiem bez dna. Wydaje się, że to odpowiedni moment, aby rozpocząć wreszcie dyskusję na temat obowiązkowych ubezpieczeń katastroficznych, które funkcjonują już w wielu europejskich krajach np. Rumunii, Hiszpanii czy Francji” - mówi Dominika Kozakiewicz, prezes zarządu, Aon.- 08.10.2025, 09:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Comarch i F.I.L.A. S.p.A. zacieśniają współpracę, rozszerzając elektroniczne fakturowanie na Europę
- 08.10.2025, 09:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ