Newsletter

Fiat Chrysler Automobiles i Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych

15.04.2019, 13:05aktualizacja: 15.04.2019, 13:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych
FCA Polska/Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych
Celem studiów magisterskich II stopnia na kierunku technologie pojazdów autonomicznych i technologie wspomagające (ang. Autonomous Driving and Enabling Technologies; ADBoT), oferowanych przez Uniwersytet Modeny i Reggio Emilia oraz Uniwersytet w Trydencie jest wykształcenie nowego pokolenia specjalistów z branży motoryzacyjnej.

Studenci nowego kierunku, będącego efektem współpracy grupy Fiat Chrysler Automobiles i CRF (jej ośrodka badawczego) oraz mieszczącej się w Trydencie Fundacji Bruno Kesslera, uzyskają wiedzę z zakresu projektowania i rozwoju inteligentnych systemów stosowanych w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych. Wiedza ta będzie niezbędna wobec zachodzących obecnie zmian na globalnym rynku motoryzacyjnym i idących za nimi wyzwań technicznych.

Inauguracja trwających rok studiów odbędzie się 20 maja 2019 na Uniwersytecie w Trydencie. Program studiów będzie realizowany w języku angielskim i obejmie 1500 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Dzięki przyznanym stypendiom studenci będą mogli uzyskać 60 punktów zaliczeniowych uznawanych na wszystkich uczelniach w Unii Europejskiej. Zapisy na studia prowadzone są do piątku, 19 kwietnia 2019. O przyjęcie na jedno z 20 miejsc mogą ubiegać się osoby posiadające dyplom magistra z dziedziny mechatroniki, inżynierii komputerowej, elektrotechniki, mechaniki, inżynierii materiałowej, inżynierii lotniczej i kosmicznej, inżynierii biomedycznej albo inżynierii chemicznej.

Docelowo studia mają wykształcić specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje do pracy nad projektowaniem i rozwojem inteligentnych systemów w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych.

FCA i CRF zdecydowały się wesprzeć ten program studiów II stopnia, ponieważ stanowi on istotną okazję do zdobycia precyzyjnych umiejętności w dziedzinie, która będzie coraz bardziej strategiczna dla samochodu. Dla inżynierów, którzy dziś rozpoczynają pracę w sektorze motoryzacyjnym, niezbędne jest uzupełnienie konwencjonalnego szkolenia mechanicznego o nową wiedzę: od sztucznej inteligencji do uczenia się maszyn, od bezpieczeństwa cybernetycznego do fuzji czujników.

Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.

Inżynierowie rozpoczynający karierę w branży muszą obecnie uzupełniać tradycyjne wykształcenie mechaniczne o nową wiedzę z różnych dziedzin – od sztucznej inteligencji, przez uczenie maszynowe, po bezpieczeństwo teleinformatyczne i przetwarzanie sygnałów z kilku detektorów.

Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.04.2019, 13:05
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ