Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![FCA Polska/Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/2019-04/20190415/33003793_Centrum%20Badawcze%20Fiata%20partnerem%20studi%C3%B3w%20magisterskich%20II%20stopnia%20w%20obszarze%20technologii%20samochod%C3%B3w%20autonomicznych.jpg?itok=gUjgtrds)
Studenci nowego kierunku, będącego efektem współpracy grupy Fiat Chrysler Automobiles i CRF (jej ośrodka badawczego) oraz mieszczącej się w Trydencie Fundacji Bruno Kesslera, uzyskają wiedzę z zakresu projektowania i rozwoju inteligentnych systemów stosowanych w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych. Wiedza ta będzie niezbędna wobec zachodzących obecnie zmian na globalnym rynku motoryzacyjnym i idących za nimi wyzwań technicznych.
Inauguracja trwających rok studiów odbędzie się 20 maja 2019 na Uniwersytecie w Trydencie. Program studiów będzie realizowany w języku angielskim i obejmie 1500 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Dzięki przyznanym stypendiom studenci będą mogli uzyskać 60 punktów zaliczeniowych uznawanych na wszystkich uczelniach w Unii Europejskiej. Zapisy na studia prowadzone są do piątku, 19 kwietnia 2019. O przyjęcie na jedno z 20 miejsc mogą ubiegać się osoby posiadające dyplom magistra z dziedziny mechatroniki, inżynierii komputerowej, elektrotechniki, mechaniki, inżynierii materiałowej, inżynierii lotniczej i kosmicznej, inżynierii biomedycznej albo inżynierii chemicznej.
Docelowo studia mają wykształcić specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje do pracy nad projektowaniem i rozwojem inteligentnych systemów w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych.
FCA i CRF zdecydowały się wesprzeć ten program studiów II stopnia, ponieważ stanowi on istotną okazję do zdobycia precyzyjnych umiejętności w dziedzinie, która będzie coraz bardziej strategiczna dla samochodu. Dla inżynierów, którzy dziś rozpoczynają pracę w sektorze motoryzacyjnym, niezbędne jest uzupełnienie konwencjonalnego szkolenia mechanicznego o nową wiedzę: od sztucznej inteligencji do uczenia się maszyn, od bezpieczeństwa cybernetycznego do fuzji czujników.
Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.
Inżynierowie rozpoczynający karierę w branży muszą obecnie uzupełniać tradycyjne wykształcenie mechaniczne o nową wiedzę z różnych dziedzin – od sztucznej inteligencji, przez uczenie maszynowe, po bezpieczeństwo teleinformatyczne i przetwarzanie sygnałów z kilku detektorów.
Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.04.2019, 13:05 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Projekt HBO - największa inwestycja Grupy ORLEN w Gdańsku PAP
Projekt HBO (Hydrokrakingowy Blok Olejowy) to kluczowa, warta ponad 1,8 mld złotych, inwestycja Grupy ORLEN, realizowana w rafinerii w Gdańsku. Nowa infrastruktura umożliwi produkcję nawet 400000 ton rocznie olejów bazowych II generacji, wykorzystywanych w przemyśle i transporcie samochodowym. Powstaną też tysiące ton półproduktów paliwowych, benzyny i oleju napędowego.- 05.07.2024, 15:18
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Bybit nawiązuje współpracę z BLIK-iem i udostępnia polskim użytkownikom transakcje bez prowizji
- 05.07.2024, 12:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire