Newsletter

Fiat Chrysler Automobiles i Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych

15.04.2019, 13:05aktualizacja: 15.04.2019, 13:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

FCA Polska/Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych
FCA Polska/Centrum Badawcze Fiata partnerem studiów magisterskich II stopnia w obszarze technologii samochodów autonomicznych
Celem studiów magisterskich II stopnia na kierunku technologie pojazdów autonomicznych i technologie wspomagające (ang. Autonomous Driving and Enabling Technologies; ADBoT), oferowanych przez Uniwersytet Modeny i Reggio Emilia oraz Uniwersytet w Trydencie jest wykształcenie nowego pokolenia specjalistów z branży motoryzacyjnej.

Studenci nowego kierunku, będącego efektem współpracy grupy Fiat Chrysler Automobiles i CRF (jej ośrodka badawczego) oraz mieszczącej się w Trydencie Fundacji Bruno Kesslera, uzyskają wiedzę z zakresu projektowania i rozwoju inteligentnych systemów stosowanych w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych. Wiedza ta będzie niezbędna wobec zachodzących obecnie zmian na globalnym rynku motoryzacyjnym i idących za nimi wyzwań technicznych.

Inauguracja trwających rok studiów odbędzie się 20 maja 2019 na Uniwersytecie w Trydencie. Program studiów będzie realizowany w języku angielskim i obejmie 1500 godzin zajęć teoretycznych i praktycznych. Dzięki przyznanym stypendiom studenci będą mogli uzyskać 60 punktów zaliczeniowych uznawanych na wszystkich uczelniach w Unii Europejskiej. Zapisy na studia prowadzone są do piątku, 19 kwietnia 2019. O przyjęcie na jedno z 20 miejsc mogą ubiegać się osoby posiadające dyplom magistra z dziedziny mechatroniki, inżynierii komputerowej, elektrotechniki, mechaniki, inżynierii materiałowej, inżynierii lotniczej i kosmicznej, inżynierii biomedycznej albo inżynierii chemicznej.

Docelowo studia mają wykształcić specjalistów posiadających odpowiednie kwalifikacje do pracy nad projektowaniem i rozwojem inteligentnych systemów w samochodach podłączonych do Internetu i samochodach autonomicznych.

FCA i CRF zdecydowały się wesprzeć ten program studiów II stopnia, ponieważ stanowi on istotną okazję do zdobycia precyzyjnych umiejętności w dziedzinie, która będzie coraz bardziej strategiczna dla samochodu. Dla inżynierów, którzy dziś rozpoczynają pracę w sektorze motoryzacyjnym, niezbędne jest uzupełnienie konwencjonalnego szkolenia mechanicznego o nową wiedzę: od sztucznej inteligencji do uczenia się maszyn, od bezpieczeństwa cybernetycznego do fuzji czujników.

Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.

Inżynierowie rozpoczynający karierę w branży muszą obecnie uzupełniać tradycyjne wykształcenie mechaniczne o nową wiedzę z różnych dziedzin – od sztucznej inteligencji, przez uczenie maszynowe, po bezpieczeństwo teleinformatyczne i przetwarzanie sygnałów z kilku detektorów.

Więcej informacji można uzyskać od prof. Francesco Biral z Uniwersytetu w Trydencie (kierownik kierunku, francesco.biral@ing.unitn.it), prof. Luigi Rovati z Uniwersytetu Modeny i Reggio Emilia (luigi.rovati@unimore.it), albo na stronie kierunku: www.unitn.it/master-adbot.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 15.04.2019, 13:05
Źródło informacji FCA Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ