Newsletter

Firma Magentic zebrała 5,5 mln dolarów, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie na oszczędności generowane przez sztuczną inteligencję w łańcuchach dostaw dotkniętych podwyżkami ceł

23.07.2025, 09:18aktualizacja: 23.07.2025, 09:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

LONDYN, 22 lipca 2025 r. - /PRNewswire/ - Magentic, platforma Agentów AI, która wyszukuje i generuje oszczędności w globalnych łańcuchach dostaw w sektorze produkcyjnym, ogłosiła dzisiaj rundę finansowania o wartości 5,5 mln dolarów, prowadzoną przez Sequoia Capital.

Zbiórka funduszy, w której uczestniczyły The Westly Group, First Momentum Ventures oraz aniołowie biznesu z SAP, Airbus, McKinsey & Company, Hugging Face, Ironclad i Rosberg Ventures, przyspieszy rozwój zespołu.

„Łańcuchy dostaw są ukrytymi motorami naszego świata, odpowiedzialnymi za każdy telefon, lek i samolot w naszym życiu” - powiedział Robin Van Aeken, współzałożyciel i dyrektor generalny Magentic. - Zespoły ds. zaopatrzenia są na granicy wytrzymałości, spędzając godziny na mierzeniu się z nieuporządkowanymi informacjami, coraz bardziej złożonymi wymaganiami, a teraz także globalnymi konfliktami i cłami”.

Według McKinsey & Company 90% dyrektorów ds. zaopatrzenia (CPO) uznaje „wycieki” wartości związane z nieprzestrzeganiem zasad przez dostawców za krytyczne problemy biznesowe, powodujące straty średnio na poziomie 2% całkowitych wydatków, czyli około 40 mln USD przy wydatkach wynoszących 2 mld USD. Jeden z partnerów Magentic znalazł wcześniej niewykryte błędy mające wpływ na rachunek zysków i strat w 1 na 4 dokumenty dotyczące zamówień.

Magentic wykorzystuje wirtualnych pracowników AI Teammates - gotowe rozwiązania AI dostosowane do potrzeb działów zaopatrzenia i łańcucha dostaw. Ci agenci AI mają za zadanie wyszukiwać, priorytetyzować i generować realne oszczędności, nawet w chaotycznych, nieuporządkowanych środowiskach, gdzie dane podstawowe są niekompletne lub niespójne. Przykładem jest firma produkcyjna o przychodach 30 mld dolarów, która zaoszczędziła 4% na zakupie części zamiennych do maszyn i obecnie wprowadza wirtualnych pracowników AI Teammates firmy Magentic w kolejnych kategoriach wydatków.

Odhran O'Donoghue, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii firmy Magentic, powiedział: „Po raz pierwszy dysponujemy technologią, która pozwala nam zrozumieć wszystkie nasze dane w systemach, które wcześniej były niekompatybilne”. Firmę Magentic motywuje pytanie: w jaki sposób kompleksowe przedsiębiorstwa mogą wdrożyć godne zaufania, niezawodne systemy, które są w stanie realizować strategię firmy, aby poprawić wyniki swoich dostawców i klientów.

Magentic zostało założone przez Robina Van Aekena, który kierował zespołami w McKinsey & Company dla globalnych producentów, oraz Odhrana O'Donoghue, który posiada tytuł doktora w dziedzinie uczenia maszynowego Uniwersytetu Oksfordzkiego i kierował zaawansowanymi projektami AI w OpenAI, NASA i Crick Institute. Magentic łączy światowej klasy zespół inżynierów zajmujących się sztuczną inteligencją z doświadczeniem w zakresie zaopatrzenia.

Julien Bek, partner w Sequoia Capital, powiedział: „Obecnie najlepsze firmy zajmujące się sztuczną inteligencją sprzedają wyniki, a nie miejsca. W starym świecie model SaaS sprzedawał obietnicę zwrotu z inwestycji. W nowym świecie sztuczna inteligencja faktycznie ją zapewnia. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Robinem, Odhranem i zespołem Magentic - ich >>magowie<< AI płynnie współpracują z zespołami ds. zaopatrzenia i łańcucha dostaw, aby zapewnić natychmiastowe zyski w wynikach finansowych. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć rezultaty ich dalszej pracy”.

Klienci Magentic działają w sektorach dóbr konsumpcyjnych, farmaceutycznym i zaawansowanej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Europie. Magentic wdraża nowych wirtualnych pracowników AI Teammates, aby przygotować się i bronić przed roszczeniami dostawców dotyczącymi taryf, znaleźć więcej możliwości oszczędności i działać w sposób kompleksowy, zawsze w ścisłej współpracy z ludźmi.

Magentic ma na celu pomóc swoim klientom w osiągnięciu automatyzacji operacji, koncentrując się na strategicznym myśleniu i relacjach międzyludzkich.

Wersja demonstracyjna, dostepna na stronie internetowej Magentic lub na profilu firmy na LinkedIn

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2734980/Magentic_Founders.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2734979/Magentic_Logo.jpg

Kontakt dla mediów:

e-mail: media@magentic.com

Źródło: Magentic

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.07.2025, 09:18
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ