Newsletter

Firma Magentic zebrała 5,5 mln dolarów, aby odpowiedzieć na zapotrzebowanie na oszczędności generowane przez sztuczną inteligencję w łańcuchach dostaw dotkniętych podwyżkami ceł

23.07.2025, 09:18aktualizacja: 23.07.2025, 09:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

LONDYN, 22 lipca 2025 r. - /PRNewswire/ - Magentic, platforma Agentów AI, która wyszukuje i generuje oszczędności w globalnych łańcuchach dostaw w sektorze produkcyjnym, ogłosiła dzisiaj rundę finansowania o wartości 5,5 mln dolarów, prowadzoną przez Sequoia Capital.

Zbiórka funduszy, w której uczestniczyły The Westly Group, First Momentum Ventures oraz aniołowie biznesu z SAP, Airbus, McKinsey & Company, Hugging Face, Ironclad i Rosberg Ventures, przyspieszy rozwój zespołu.

„Łańcuchy dostaw są ukrytymi motorami naszego świata, odpowiedzialnymi za każdy telefon, lek i samolot w naszym życiu” - powiedział Robin Van Aeken, współzałożyciel i dyrektor generalny Magentic. - Zespoły ds. zaopatrzenia są na granicy wytrzymałości, spędzając godziny na mierzeniu się z nieuporządkowanymi informacjami, coraz bardziej złożonymi wymaganiami, a teraz także globalnymi konfliktami i cłami”.

Według McKinsey & Company 90% dyrektorów ds. zaopatrzenia (CPO) uznaje „wycieki” wartości związane z nieprzestrzeganiem zasad przez dostawców za krytyczne problemy biznesowe, powodujące straty średnio na poziomie 2% całkowitych wydatków, czyli około 40 mln USD przy wydatkach wynoszących 2 mld USD. Jeden z partnerów Magentic znalazł wcześniej niewykryte błędy mające wpływ na rachunek zysków i strat w 1 na 4 dokumenty dotyczące zamówień.

Magentic wykorzystuje wirtualnych pracowników AI Teammates - gotowe rozwiązania AI dostosowane do potrzeb działów zaopatrzenia i łańcucha dostaw. Ci agenci AI mają za zadanie wyszukiwać, priorytetyzować i generować realne oszczędności, nawet w chaotycznych, nieuporządkowanych środowiskach, gdzie dane podstawowe są niekompletne lub niespójne. Przykładem jest firma produkcyjna o przychodach 30 mld dolarów, która zaoszczędziła 4% na zakupie części zamiennych do maszyn i obecnie wprowadza wirtualnych pracowników AI Teammates firmy Magentic w kolejnych kategoriach wydatków.

Odhran O'Donoghue, współzałożyciel i dyrektor ds. technologii firmy Magentic, powiedział: „Po raz pierwszy dysponujemy technologią, która pozwala nam zrozumieć wszystkie nasze dane w systemach, które wcześniej były niekompatybilne”. Firmę Magentic motywuje pytanie: w jaki sposób kompleksowe przedsiębiorstwa mogą wdrożyć godne zaufania, niezawodne systemy, które są w stanie realizować strategię firmy, aby poprawić wyniki swoich dostawców i klientów.

Magentic zostało założone przez Robina Van Aekena, który kierował zespołami w McKinsey & Company dla globalnych producentów, oraz Odhrana O'Donoghue, który posiada tytuł doktora w dziedzinie uczenia maszynowego Uniwersytetu Oksfordzkiego i kierował zaawansowanymi projektami AI w OpenAI, NASA i Crick Institute. Magentic łączy światowej klasy zespół inżynierów zajmujących się sztuczną inteligencją z doświadczeniem w zakresie zaopatrzenia.

Julien Bek, partner w Sequoia Capital, powiedział: „Obecnie najlepsze firmy zajmujące się sztuczną inteligencją sprzedają wyniki, a nie miejsca. W starym świecie model SaaS sprzedawał obietnicę zwrotu z inwestycji. W nowym świecie sztuczna inteligencja faktycznie ją zapewnia. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy współpracować z Robinem, Odhranem i zespołem Magentic - ich >>magowie<< AI płynnie współpracują z zespołami ds. zaopatrzenia i łańcucha dostaw, aby zapewnić natychmiastowe zyski w wynikach finansowych. Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć rezultaty ich dalszej pracy”.

Klienci Magentic działają w sektorach dóbr konsumpcyjnych, farmaceutycznym i zaawansowanej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Europie. Magentic wdraża nowych wirtualnych pracowników AI Teammates, aby przygotować się i bronić przed roszczeniami dostawców dotyczącymi taryf, znaleźć więcej możliwości oszczędności i działać w sposób kompleksowy, zawsze w ścisłej współpracy z ludźmi.

Magentic ma na celu pomóc swoim klientom w osiągnięciu automatyzacji operacji, koncentrując się na strategicznym myśleniu i relacjach międzyludzkich.

Wersja demonstracyjna, dostepna na stronie internetowej Magentic lub na profilu firmy na LinkedIn

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2734980/Magentic_Founders.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/2734979/Magentic_Logo.jpg

Kontakt dla mediów:

e-mail: media@magentic.com

Źródło: Magentic

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.07.2025, 09:18
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ