Newsletter

Fornetti myśli o giełdzie. Chce prześcignąć McDonald's

09.10.2013, 12:47aktualizacja: 09.10.2013, 12:47

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fornetti, największa sieć mini-piekarni i kawiarenek i trzecia największa sieć gastronomiczna, specjalizująca się w wypieku francuskich ciasteczek oraz słonych przekąsek chce do 2015 roku prześcignąć McDonald’s w Polsce pod względem liczby lokalizacji. Obecnie w Polsce działa ponad 200 punktów partnerskich, franczyzowych i własnych pod marką Fornetti. Spółka zapowiada, że w 2014 roku będzie otwierać 4-5 lokali z gorącymi ciasteczkami miesięcznie, a w 2015 roku chce podwoić liczbę nowych otwarć. Aktualnie Fornetti przechodzi największy lifting w swojej 15 letniej historii.

Fornetti należy m.in. do inwestorów instytucjonalnych oraz do osób fizycznych, w tym do Piotra Panasiewicza - specjalisty do spraw restrukturyzacji, byłego dyrektora ds. inwestycji w amerykańskim funduszu Highlander Partners i obecnego prezesa zarządu spółki.

- Przychody ze sprzedaży Fornetti w porównaniu do danych z ubiegłego roku rosną nieprzerwanie od kilku miesięcy i w 2013 roku przekroczą 20 mln zł. Od początku 2013 roku spółka otworzyła 26 nowych lokalizacji. Według najnowszych badań rozpoznawalność marki Fornetti wynosi ponad 86 proc. To rekordowy wynik wśród spółek spożywczych i dowód na to, że restrukturyzacja prowadzona w spółce przynosi efekty – mówi Piotr Panasiewicz, prezes zarządu Fornetti. Już od ubiegłego roku w sieci trwa proces wizualnego odświeżania placówek oraz wprowadzania nowych produktów, który ma pomóc zarówno przyciągnąć klientów, jak i zachęcić potencjalnych franczyzobiorców do nawiązywania współpracy.

– Fornetti to w tej chwili najbardziej dostępny model franczyzowy na rynku. Nie pobieramy opłat za przystąpienie do sieci, nowi franczyzobiorcy finansują jedynie dostosowanie lokalu do wymagań identyfikacji marki, a partnerzy, którzy mają już własne lokale gastronomiczne mogą dostać od nas piec do wypieku za darmo wraz z przeszkoleniem jak prowadzić tzw. kącik Fornetti – mówi Panasiewicz. Spółka proponuje klientom ponad 40 rodzajów przekąsek. Produkty powstają głównie na bazie ciasta francuskiego. - Fabryka Fornetti we Wrocławiu codziennie przygotowuje mrożone ciasteczka i przekąski, które rozsyłane są po całej Polsce i wypiekane na miejscu w piecach. Ciasto jest wałkowane i składane aż 144 razy. Ponadto część produkcji odbywa się w tradycyjny ręczny sposób – mówi Piotr Panasiewicz. W fabryce oraz w punktach własnych Fornetti zatrudnionych jest 211 osób.

-Jeżeli utrzymamy założony w biznesplanie wzrost liczby placówek, w przyszłym roku uruchomimy drugą zmianę produkcyjną w fabryce we Wrocławiu. W tej chwili zakład pracuje na 40 proc. mocy produkcyjnych. W 2014 roku chcemy nadal otwierać kilka nowych lokalizacji miesięcznie. W ten sposób w 2015 roku przegonimy Da Grasso i dogonimy McDonald’s, który jest dzisiaj największą pod względem liczby placówek siecią gastronomiczną w Polsce – mówi Panasiewicz.

Proces restrukturyzacji spółki obejmował całkowitą zmianę procesów logistycznych. Spółka zrezygnowała z własnej bazy transportowej i w tej chwili korzysta w z outsourcingu. Oszczędności pozwoliły zaoferować wyższą marżę franczyzobiorcom, która dzisiaj przekracza 50 proc. – Koszty uruchomienia lokalu w sieci Fornetti, czyli 50-60 tys. zł - zwracają się już w 10 miesięcy, przy założeniu, że mamy średnio dziewięciu klientów na godzinę – mówi Panasiewicz.

Fornetti planuje, że osiągnie w 2013 roku sprzedaż przekraczającą 20 mln złotych. Spółka rozważa możliwość debiutu na rynku kapitałowym na przełomie 2014 i 2015 roku. Na razie nie są prowadzone rozmowy z żadnych inwestorem strategicznym.

kom mra

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.10.2013, 12:47
Źródło informacji PR-IR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii