Newsletter

Biznes i finanse

GPW: debiut akcji Big Cheese Studio S.A. pokazuje, że branża gamingowa ma ogromny potencjał

07.12.2021, 18:17aktualizacja: 07.12.2021, 18:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/C. Piwowarski (1)
PAP/C. Piwowarski (1)
Big Cheese Studio, założona w 2018 r. polska firma gamingowa, której gra Cooking Simulator wraz z dodatkami rozeszła się w 1 milionie kopii na całym świecie, zadebiutowała dzisiaj o 9:00 w Sali Notowań warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. „Dziewiętnasta spółka z branży gamingowej przeprowadziła z sukcesem I emisję akcji o wartości prawie 28 mln zł” – powiedział Piotr Borowski, członek zarządu GPW.

„Cieszymy się, że udało nam się dziś tutaj spotkać, odebrać tę piękną statuetkę. Ona jest dla nas symbolem tego, że praca, której poświęciliśmy ostatnie lata, rozwijając nasz produkt, ale też praca, jaką przez ostatni rok włożyliśmy w zmiany struktury, organizacji i dopasowania standardów firmy, znalazła odbicie w tym sukcesie” – podkreślił Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio S.A.

Oferta publiczna sprzedaży akcji Big Cheese Studio serii A i B obejmowała 135 tys. akcji nowej emisji serii B oraz ponad 662 tys. istniejących akcji serii A. Cena sprzedaży akcji została ustalona na 35 zł, a wartość oferty publicznej wyniosła prawie 28 mln zł, z czego ponad 4,7 mln zł z nowej emisji i niemal 23,2 mln zł ze sprzedaży akcji będących w posiadaniu dotychczasowych akcjonariuszy.

15 listopada 2021 r. dokonano przydziału łącznie 797.264 akcji oferowanych, w tym: w transzy inwestorów indywidualnych przydzielono 239.179 akcji serii A, w transzy inwestorów instytucjonalnych przydzielono 558.085 akcji, w tym 135.000 akcji serii B oraz 423.085 akcji serii A.

W wyniku oferty publicznej w transzy inwestorów instytucjonalnych akcje serii B zostały przydzielone 28 inwestorom. Ogółem w ofercie złożono odpowiednio 1530 zapisów w Transzy Małych Inwestorów i 28 zapisów w Transzy Dużych Inwestorów. Stopa redukcji w TMI wyniosła 68,68 proc.

Emitent prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych na platformy PC oraz konsole. Zaprojektowana przez 30-osobowy zespół gra Cooking Simulator, której premiera miała miejsce 6 czerwca 2019 r., okazała się przebojem - wraz z dodatkami sprzedano ją w ilości ponad 1 mln kopii, z czego ponad 80 proc. na rynkach UE, Ameryki Północnej i Azji.

„Jesteśmy entuzjastami gotowania, dlatego zaczęliśmy myśleć, jak można ludzi zainteresować, jak można ich wciągnąć w świat profesjonalnej restauracji, gotowania. Okazało się, że nasze pomysły zachęciły graczy do prawdziwego gotowania, wypróbowania potraw, które stworzyli wirtualnie w grze” – powiedział Łukasz Dębski.

Jego zdaniem globalna sprzedaż Cooking Simulator’a zawdzięcza swój sukces przepisom kulinarnym z całego świata: Bliskiego i Dalekiego Wschodu, Argentyny czy amerykańskiego „Comfort Food’u”.

„Rozwijamy się w tym projekcie, a dzięki temu Cooking Simulator wciąż generuje nam przychody, pozwala pozyskiwać środki, żeby rozwijać kolejne dodatki, rozwijać zespół i kolejne projekty” – mówił prezes Big Cheese Studio.

Big Cheese Studio S.A. wykazuje się wysoką dynamiką wzrostów rok do roku, co pokazuje, że sektor gamingowy ma ogromny potencjał.

W 2020 r. przychody spółki wyniosły 11,4 mln zł i były o 53 proc. wyższe niż w porównaniu do 2019 r., Zysk brutto wyniósł 8,7 mln zł i był o 62 proc. wyższy, zysk netto osiągnął 8,2 mln zł i był wyższy o 63 proc. Spółka zanotowała również wzrost o 61 proc. EBIT – do wartości 8,7 mln zł w 2020 r. i EBIDTA o 61 proc. do 8,7 mln zł.

Gra Cooking Simulator wraz z dodatkami dystrybuowana jest głównie za pośrednictwem platformy sprzedaży cyfrowej Steam. Dodatkowo Emitent posiada umowy dystrybucji podpisane z PlayWay S.A., przez którego sprzedawane są wersje pudełkowe w regionie EMEA.

Na datę prospektu emitent wyprodukował i wydał jedną grę, trzy płatne dodatki DLC oraz 12 bezpłatnych dodatków eventowych. Wszystkie te elementy zostały wydane na platformie PC i sukcesywnie będą wydawane na kolejnych platformach.

Premiera flagowego produktu emitenta: gry Cooking Simulator miała miejsce 6 czerwca 2019 r. Pierwszy DLC Cooking with Food Network został wydany 24 października 2019 roku, a wolumen sprzedaży do dnia 31 sierpnia 2021 r. przekroczył 117 tys. Drugi DLC Cakes and Cookies, który został wydany 11 czerwca 2020 roku, osiągnął wolumen sprzedaży przekraczający 127 tys., a trzeci DLC Pizza został wydany w dniu 12 listopada 2020 roku, a jego wolumen przekroczył 84 tys. sztuk.

Wraz z rozwojem działalności, produktów i kompetencji spółka rozwija się w kierunku projektowania gier z gatunku symulatory, tycoon oraz manager/ekonomia.

W I połowie 2022 roku emitent planuje wydanie gry Cooking Simulator 2, której głównym wyróżnikiem będzie tryb multiplayer oraz możliwość komponowania własnych potraw. Obie części mają się uzupełniać, a sprzedaż jednej ma pobudzać wolumen sprzedaży drugiej.

Big Cheese Studio S.A. jest 427 spółką notowaną na Głównym Rynku GPW i 19. z branży gamingowej. Debiut spółki jest 13. debiutem na tym rynku w 2021 roku.

Zdaniem Piotra Borowskiego, członka zarządu GPW ds. operacyjnych i regulacyjnych, koniec roku to gorący okres na giełdzie.

„Zarówno na rynku new connect, jak i na rynku głównym wiele spółek finansuje się poprzez rynek kapitałowy. Ich akcje debiutują właśnie pod koniec roku – czyli w listopadzie, grudniu. Jeszcze do końca roku spodziewamy się kilku bardzo interesujących debiutów” – podkreślił.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 07.12.2021, 18:17
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ