Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W analizowanych dziewięciu miesiącach zysk netto grupy sięgnął 102 mln zł wobec 4,7 mln zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej.
„Działając wciąż w bardzo wymagających warunkach rynkowych, co ma istotny negatywny wpływ na osiągane parametry przewozowe we wszystkich grupach towarowych, koncentrujemy się na podnoszeniu efektywności działalności biznesowej i kontroli kosztów” - komentuje Dariusz Seliga, prezes PKP Cargo. „Grupa koncentruje się na poprawie rentowności biznesu, po trzech kwartałach 2023 r. marża EBITDA wyniosła 20,3 proc., co oznacza wzrost rok do roku o 4 p.p.” - dodaje.
W analizowanym okresie skonsolidowany wynik EBITDA wzrósł o 32 proc. rok do roku, osiągając poziom 853 mln zł. Skonsolidowany wynik EBIT wyniósł 259 mln zł wobec 98,3 mln zł rok wcześniej.
W listopadzie 2023 r. grupa uruchomiła Terminal Multimodalny Zduńska Wola - Karsznice, strategiczną inwestycję o wartości ponad 128 mln zł. Terminal, zajmujący obszar 13 hektarów, posiada zdolność przeładunkową ocenianą na 500 tys. jednostek multimodalnych rocznie.
„Terminal zapewni kompleksową obsługę połączeń kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku, łącząc go z portami bałtyckimi oraz całym regionem środkowoeuropejskim” - dodaje Dariusz Seliga.
W I-III kw. 2023 r. grupa przewiozła 62 mln ton ładunków, co oznacza spadek rok do roku o 18 proc. Praca przewozowa osiągnęła poziom 16,9 mln tkm (tonokilometrów) czyli o 16 proc. mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Koszty operacyjne w I-III kw. 2023 r. wyniosły 3,87 mld zł, co stanowi wzrost o 4 proc. rok do roku. Dwa główne składniki kosztów, które stanowią ponad połowę, to głównie wydatki związane z naprawami i remontami taboru, wynikające z przesunięć spowodowanych sytuacją związaną z COVID oraz koszty zatrudnienia.
W I-III kw. 2023 r. grupa PKP CARGO zainwestowała łącznie 1 284,6 mln zł, co oznacza wzrost o 765 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. Łączne nakłady na tabor w I-III kw. 2023 r., wliczając leasing, wyniosły 1 082,6 mln zł, co stanowi 84,3 proc. ogółu inwestycji grupy.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.11.2023, 13:30 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ