Newsletter

Gwiazda polskiego gamingu — SimFabric S.A. zadebiutuje na głównym parkiecie GPW

11.08.2022, 08:00aktualizacja: 11.08.2022, 09:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W najbliższy piątek 12 sierpnia na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zadebiutuje jedna z czołowych polskich spółek gamingowych — SimFabric. Od 2020 roku firma była notowana na rynku NewConnect.

Planowany debiut SimFabric wpisuje się w obserwowany od kilku lat trend dynamicznego rozwoju sektora gamingowego na warszawskiej giełdzie. Spółka będzie bowiem już 20. notowanym na Głównym Rynku GPW podmiotem z branży, która stopniowo staje się jednym z głównych motorów napędowych polskiej gospodarki. 

SimFabric powstał w 2016 roku, po otrzymaniu przez jej założycieli głównej nagrody ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną. Spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w ich portowaniu (przerabianiu wersji gier czy symulatorów z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch, PS4 i komputery stacjonarne oraz tworzeniu autorskich tytułów (m.in. seria Farm&Fix, Moon Village, House Designer). 

Firma posiada również własny oddział B+R prowadzący prace nad innowacyjnymi, autorskimi rozwiązaniami w obszarze produkcji gier oraz usług IT, bazujący na wsparciu Funduszy Europejskich i kontrahentów instytucjonalnych.

W 2020 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect, który pomógł jej dojrzeć pod względem organizacyjnym i biznesowym oraz zdobyć wiarygodność w oczach potencjalnych inwestorów. 

Tylko w drugim kwartale 2022 roku firma wypracowała 2,4 mln zł przychodów, 1,4 mln zł zysku operacyjnego EBITDA oraz 1 mln zł zysku netto. Jej wartość szacowana jest obecnie na 68 mln złotych. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.08.2022, 08:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ