Newsletter

Gwiazda polskiego gamingu — SimFabric S.A. zadebiutuje na głównym parkiecie GPW

11.08.2022, 08:00aktualizacja: 11.08.2022, 09:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W najbliższy piątek 12 sierpnia na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie zadebiutuje jedna z czołowych polskich spółek gamingowych — SimFabric. Od 2020 roku firma była notowana na rynku NewConnect.

Planowany debiut SimFabric wpisuje się w obserwowany od kilku lat trend dynamicznego rozwoju sektora gamingowego na warszawskiej giełdzie. Spółka będzie bowiem już 20. notowanym na Głównym Rynku GPW podmiotem z branży, która stopniowo staje się jednym z głównych motorów napędowych polskiej gospodarki. 

SimFabric powstał w 2016 roku, po otrzymaniu przez jej założycieli głównej nagrody ESA (Europejskiej Agencji Kosmicznej) w konkursie na najlepszą aplikację kosmiczną. Spółka prowadzi działalność na rynku gier wideo, specjalizując się w ich portowaniu (przerabianiu wersji gier czy symulatorów z jednej platformy na inną) na konsole Nintendo Switch, PS4 i komputery stacjonarne oraz tworzeniu autorskich tytułów (m.in. seria Farm&Fix, Moon Village, House Designer). 

Firma posiada również własny oddział B+R prowadzący prace nad innowacyjnymi, autorskimi rozwiązaniami w obszarze produkcji gier oraz usług IT, bazujący na wsparciu Funduszy Europejskich i kontrahentów instytucjonalnych.

W 2020 roku spółka zadebiutowała na rynku NewConnect, który pomógł jej dojrzeć pod względem organizacyjnym i biznesowym oraz zdobyć wiarygodność w oczach potencjalnych inwestorów. 

Tylko w drugim kwartale 2022 roku firma wypracowała 2,4 mln zł przychodów, 1,4 mln zł zysku operacyjnego EBITDA oraz 1 mln zł zysku netto. Jej wartość szacowana jest obecnie na 68 mln złotych. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.08.2022, 08:00
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ