Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W tym samym czasie marża zysku netto wyniosła 8,7 proc. To wskaźnik rentowności sprzedaży. W podziale na poszczególne obszary działalności Huawei, grupa biznesowa odpowiedzialna za infrastrukturę dla operatorów telekomunikacyjnych (Carrier Business Group), w pierwszej połowie 2019 roku osiągnęła przychody o wartości 146,5 miliardów juanów (CNY). Zajmuje się ona produkcją i sprzedażą sprzętu do obsługi sieci bezprzewodowych, transmisji optycznej, transmisji danych. Do tej pory Huawei podpisał 50 umów handlowych na wdrożenie technologii 5G (w tym 28 w Europie) i wysłał do odbiorców 150 000 stacji bazowych.
W segmencie Enterprise Business Group, przychody ze sprzedaży w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2019 roku wyniosły 31,6 mld CNY. Chiński potentat rozszerza portfolio produktów z obszaru technologii informacyjno-technologicznych, dostarczając rozwiązania m.in. w zakresie przechowywania danych w chmurze, sztucznej inteligencji, internetu rzeczy oraz inteligentnych platform obliczeniowych.
Consumer Business Group (produkty konsumenckie) w I połowie 2019 roku osiągnęła 220,8 miliardów CNY przychodu ze sprzedaży. W tym czasie klienci Huawei zakupili 118 mln smartfonów (łącznie z urządzeniami marki Honor), co oznacza 24 proc. wzrost w skali rok do roku.
Według prezesa Huawei firma działa sprawnie, bez większych problemów. „Nasze przychody w maju szybko rosły. Biorąc pod uwagę wskaźniki, które osiągnęliśmy w pierwszej połowie roku, nadal obserwujemy wzrost nawet po tym jak zostaliśmy dodani do Entity List (tworzona przez amerykańską administrację lista firm, z którymi współpraca jest w Stanach Zjednoczonych zabroniona, przyp. red.). Nie oznacza to, że nie mamy przed sobą żadnych trudności. Mamy i mogą one wpłynąć na tempo naszego wzrostu w najbliższym okresie” – powiedział w trakcie konferencji prasowej Liang Hua, prezes Huawei.
Zapowiedział również kontynuację zaplanowanych wcześniej inwestycji, łącznie z wydaniem 120 miliardów CNY na badania i rozwój.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.07.2019, 17:17 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |