Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Po ustanowieniu nowego, globalnego rekordu sprzedaży w 2018 roku marka wkracza w rok 2019, jako rok ewolucji. Pozostaje przy tym wierna kluczowym wartościom, które od prawie 80 lat stanowią jej sedno. Jeep zawsze był pionierem nowych segmentów i nowych technologii: legenda marki rozpoczęła się w 1941 roku od Willys-Overland, pierwszego pojazdu 4x4, a następnie w 1946 roku zaprezentował model Willys Wagon, który był pierwszą koncepcję Sport Utility Vehicle. Jej legendarna reputacja w zakresie możliwości terenowych trwa od tamtej pory. Komfort, właściwości jezdne i łączność zostały z czasem zwiększone, równolegle z osiągami terenowymi SUV-ów Jeep. Marka robi kolejny ważny krok na drodze ku poszanowaniu środowiska i zmniejszeniu kosztów eksploatacji, przedstawiając nowy model samochodu hybrydowego (PHEV). Bezkompromisowe rozwiązanie hybrydowe integrujące bezkonkurencyjny układ techniczny każdego SUV-a Jeep, będzie napędzać zarówno Renegade`a, jak i Compassa, czyniąc z nich pojazdy zapewniające absolutną swobodę i wynosząc je na kolejny poziom, dzięki zaawansowanej proekologicznej technologii.
Nowy Renegade i Compass PHEV: moc i zasięg
W centrum uwagi na stoisku Jeepa w Genewie były nowe hybrydowe modele plug-in wyposażone w akumulatory, które można ładować z zewnętrznego źródła zasilania, a co za tym idzie, mogą magazynować więcej energii elektrycznej. To rozwiązanie pozwala na użycie mocniejszych silników elektrycznych, co przekłada się na zasięg wynoszący około 50 kilometrów i prędkość maksymalną około 130 km/h na silniku elektrycznym zarówno dla Renegade, jak i Compass.
Jednostki elektryczne działają w synergii z nowym 1,3-litrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, by zwiększyć ogólną wydajność i moc. W przypadku Renegade'a moc wynosi 190 KM lub 240 KM, co zapewnia wyjątkową wydajność na drodze – przyspieszenie od 0 do 100 km/h w około 7 sekund. Te same parametry, choć wciąż oczekujące na homologację, są osiągane przez pierwszego hybrydowego Compassa plug-in. Również w Compassie jednoczesne działanie silnika spalinowego (ICE) i silnika elektrycznego zapewnia moc maksymalną do 240 KM.
Ponadto nowe SUV-y Jeep z hybrydową technologią plug-in są przyjemniejsze w prowadzeniu dzięki lepszemu przyspieszeniu i szybszej reakcji silnika. Są również wyjątkowo ciche i bardziej przyjazne dla środowiska, a emisja CO2 jest niższa niż 50 g/km.
Co warte podkreślenia, dzięki elektryfikacji, Jeep jeszcze bardziej poprawia swój legendarny potencjał do jazdy terenowej, a to dzięki większemu momentowi obrotowemu zapewnionemu przez silnik elektryczny i możliwości dostosowania go z niezwykłą precyzją podczas startu i podczas jazdy po najbardziej wymagającym terenie, na którym wymagane są niskie przełożenia.
Dzięki nowej elektrycznej technologii napędu na wszystkie koła (eAWD) trakcja na tylnej osi nie jest zapewniona przez wał napędowy, ale przez dedykowany silnik elektryczny. Pozwala to na rozdzielenie dwóch osi i niezależne sterowanie momentem obrotowym w sposób bardziej efektywny niż układ mechaniczny.
W celu pomocy klientowi w uzyskaniu informacji związanych z codzienną jazdą samochodem hybrydowym, technologia PHEV Renegade`a i Compassa wyposażona jest w dedykowany zestaw wskaźników i aktualizowany ekran informacyjny.
Jeep, w zgodzie z podstawowymi wartościami marki, jak wolność, autentyczność i pasja, pozostaje zawsze wierny przesłaniu, by pokonywać wszystkie ograniczenia. Marka wciąż ewoluuje i wynosi swoje SUV-y na wyższy poziom, stawiając sobie nowe wyzwanie i wyznaczając nowe standardy.
Za kierownicą Jeepa Renegade'a i Jeepa Compassa wyposażonych w technologię PHEV jazda staje się jeszcze bardziej przyjemna i wydajna.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.03.2019, 10:46 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Seria kamer sieciowych Dahua uzyskała certyfikat CC EAL 3+
- 21.05.2024, 08:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Elektronika z drugiej ręki. To opłaca się wszystkim - analiza OLX
Stale rośnie popularność elektroniki z drugiej ręki. To efekt kilku przenikających się czynników - rosnących cen nowego sprzętu, ograniczonych wydatków konsumentów oraz wzrostu świadomości ekologicznej. Potwierdzają to również dane OLX, z których wynika, że coraz więcej firm dostrzega w tym trendzie potencjał biznesowy.- 21.05.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OLX
-
Image
Totalizator Sportowy: chcemy zarabiać na startupach PAP
Inwestując w startupy, z jednej strony zwiększamy wartość naszych spółek portfelowych, a z drugiej pozyskujemy ciekawe, nowoczesne rozwiązania - uważa Piotr Bindas, dyrektor Biura Nadzoru Właścicielskiego Totalizatora Sportowego. Dyrektor Bindas wziął udział w panelu dyskusyjnym pt. „Korporacje jako motor napędowy sukcesu startupów: Przegląd skutecznych modeli współpracy”, który odbył się podczas kongresu Impact’24 w Poznaniu.- 20.05.2024, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom