Newsletter

Biznes i finanse

Impact’22: ponad połowa Polaków wskazuje ORLEN jako głównego sponsora sportu

13.05.2022, 08:17aktualizacja: 13.05.2022, 08:28

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S. Leszczyński (1)
PAP/S. Leszczyński (1)
Marketing sportowy stał się integralnym elementem budowy prestiżu i rozpoznawalności marki, a Grupa ORLEN we wszystkich badaniach wskazywana jest jako główny sponsor naszych reprezentantów w niemal wszystkich dyscyplinach. Jak zauważył Adam Burak, członek zarządu ds. komunikacji i marketingu koncernu i gość kongresu Impact’22 w Poznaniu, marka towarzyszy sportowcom nie tylko w Polsce, ale także w innych, europejskich krajach.

Grupa ORLEN, z racji swojego potencjału i znaczenia dla gospodarki kraju i całego regionu, była jedną z najważniejszych firm obecnych na Impact’22 - kongresie, który przyciągnął do Poznania tysiące ekspertów, przedsiębiorców, naukowców i przedstawicieli administracji publicznej.

„PKN ORLEN jest liderem wśród sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych. 56 proc. ankietowanych spontanicznie wskazuje koncern jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową w Polsce – i jest to wynik wyższy niż przed rokiem. Tym samym wyraźnie wyprzedzamy pozostałe analizowane marki, w tym drugą w zestawieniu aż o 37 punktów procentowych” – powiedział Adam Burak.

Tylko w 2021 roku Grupa ORLEN w Polsce i zagranicą wypracowała łączny ekwiwalent mediowy na poziomie ponad 1 mld zł. Jego zdaniem to najlepszy dowód, że sponsoring należy traktować nie tylko jako skuteczne narzędzie do wzmacniania rozpoznawalności marki, ale przede wszystkim jako długofalową inwestycję.

„Jesteśmy firmą globalną, dlatego wspieramy nie tylko polskich sportowców, ale również rozwój wielu dyscyplin poza granicami kraju. Przykładem jest nasza obecność w Formule 1 i współpraca z zespołem Alfa Romeo F1 Team ORLEN, wsparcie dla ligi koszykarskiej na Litwie czy też praca z niemieckimi piłkarzami ręcznymi” – zaznaczył Adam Burak.

Przedstawiciel koncernu dodał, że aż 7 na 10 Polaków, według badania pracowni ARC Rynek i Opinia, zadeklarowało, że dzięki zaangażowaniu koncernu w sponsoring sportu, wyżej ocenia markę ORLEN. Ponadto klienci, którzy kojarzą koncern ze sportem, znacznie chętniej odwiedzają stacje ORLEN i korzystają z ich usług.

„Towarzyszymy sportowcom na każdym etapie ich kariery i wspieramy ich nie tylko, gdy odnoszą zwycięstwa, ale również zmagają się z kryzysami. Sport to jednak przede wszystkim emocje i dlatego kibice doceniają fakt, że nigdy nie wycofujemy się ze swojego zaangażowania” – powiedział Adam Burak.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 13.05.2022, 08:17
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ