Pobierz materiał i Publikuj za darmo
E.ON Polska aktywnie działa na rzecz transformacji energetycznej oraz neutralności klimatycznej. Na co dzień firma wspiera klientów indywidualnych i biznesowych w świadomym podejściu do wykorzystywania energii. Chce również na własnym przykładzie pokazać, jakie korzyści daje efektywne zarządzanie energią.
W tym celu firma prowadzi kampanię edukacyjno-informacyjną „Włączmy solidarność energetyczną”. Ma ona inspirować przedstawicieli biznesu do solidarnego działania na rzecz racjonalnego gospodarowania energią. Kampania pokazuje, co mogą zrobić przedsiębiorcy, by zminimalizować wpływ kryzysu na ich codzienne funkcjonowanie. Na dedykowanej stronie www dostępne są materiały, takie jak przewodnik „Jak efektywnie zarządzać energią w firmie”, czy też poradnik, w którym znajduje się lista energooszczędnych zachowań, do których warto namówić swoich pracowników.
Efektywność energetyczna to nie chwilowy trend
E.ON jako firma z branży energetycznej z wieloletnim doświadczeniem, doskonale zdaje sobie sprawę, jak ważne jest optymalne wykorzystanie energii elektrycznej. Szczególnego znaczenia nabrało to w obecnych, pełnych wyzwań czasach, kiedy ceny energii osiągają rekordowo wysoki poziom na rynkach hurtowych. Zmagamy się także z niedoborem surowców. Zatem efektywność energetyczna przestaje być modą, a inwestycje w tym obszarze przyciągają uwagę coraz większej liczby firm.
Pierwsze projekty modernizacji biur pod tym kątem E.ON rozpoczął w Polsce już w 2015. Zastosował zarówno proste metody, jak i bardziej złożone rozwiązania optymalizacyjne. Jedną z najważniejszych inwestycji było zainstalowanie paneli fotowoltaicznych, które umieszczono na dachach budynków firmy. Instalacje przy Wybrzeżu Kościuszkowskim oraz na ul. Rychlińskiego w 2021 roku wyprodukowały łącznie 8 176 kWh czystej energii.
Źródło informacji o potrzebnych inwestycjach
Informacje o koniecznych modernizacjach w swoich budynkach firmy mogą uzyskać dzięki audytom energetycznym. Przeprowadzane regularnie pozwalają na cykliczną ocenę racjonalności wykorzystywania energii i dają odpowiedź, co jeszcze można zrobić, aby ją polepszyć. E.ON sam cyklicznie prowadzi tego typu działania we wszystkich lokalizacjach Grupy w Polsce.
Na bazie informacji z nich firma regularnie prowadzi prace, które poprawiają stan techniczny budynków, co jednocześnie zmniejsza ich energochłonność. Korzystając z tej wiedzy, E.ON w Polsce wymienił np. oświetlenie na LED-owe w hali warsztatowej, zainstalował automatykę sterującą oświetleniem, klimatyzacją i ogrzewaniem. Wymienił również okna i przeprowadził termomodernizację dachów budynków firmowych.
Monitorowanie bieżącego zużycia energii
W 2017 roku E.ON opracował system monitorowania zużycia mediów, bit.B. Pozwolił on zidentyfikować urządzenia, które w danym budynku pobierały najwięcej prądu. Opomiarowanie zużycia energii jest szczególnie przydatne, gdy firma rozpoczyna wdrażanie rozwiązań z zakresu efektywności energetycznej.
„System monitorowania zużycia mediów pomógł nam znacznie ograniczyć niepotrzebne zużycie energii, a tym samym równocześnie generować oszczędności i obniżyć koszty naszej działalności. Dzięki danym z naszego systemu możliwe było wprowadzenie zarządzania efektywnego wykorzystania urządzeń i instalacji funkcjonujących w budynkach. Chodzi o takie obszary jak: ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja, których zadaniem jest zapewniać komfort w czasie wypełniania naszych obowiązków. Możemy teraz dopasować czas pracy instalacji do rzeczywistych wymagań użytkowników” - wyjaśnia Jarosław Duda, specjalista ochrony środowiska w E.ON Polska.
Włączmy solidarność energetyczną
E.ON Polska prowadzi obecnie kampanię edukacyjno-informacyjną „Włączmy solidarność energetyczną”, w ramach której dzieli się swoimi doświadczeniami w zakresie efektywnego zarządzania energią. Więcej o akcji można przeczytać na dedykowanej stronie www:
eon.pl/solidarnosc-energetyczna.
KONTAKT:
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro prasowe E.ON:
tel. +48 (22) 821 41 51
e-mail: biuro.prasowe@eon.pl
Źródło informacji: E.ON Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 14.11.2022, 12:07 |
| Źródło informacji | E.ON Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ