Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Narodziny WeNet
W 2021 roku stanęliśmy przed wyzwaniem wprowadzenia na rynek nowej marki, będącej sumą naszych trzydziestoletnich doświadczeń w promocji małych i średnich firm. Chcieliśmy zacząć mocnym akcentem, dlatego postawiliśmy na kampanię z Ambasadorami, którzy oddawaliby wartości WeNet.
Po długiej analizie wybór padł na Roberta Korzeniowskiego, czterokrotnego mistrza olimpijskiego w chodzie sportowym. Jego sportowe osiągnięcia i niebywała determinacja idealnie wpasowały się w filozofię naszej marki. Ponadto Robert aktywnie działał w przestrzeni online, promując swoje inicjatywy, co również wzmacniało jego związek z naszą branżą.
W ramach współpracy stworzyliśmy stronę internetową i sklep online, zadbaliśmy o SEO, a także nakręciliśmy reklamy telewizyjne, które miały zainspirować przedsiębiorców do inwestycji w e-marketing.
Debiut w TV - kampania z Robertem Korzeniowskim
Pierwsza kampania telewizyjna wystartowała we wrześniu 2022 roku. Koncepcja kreatywna, produkcja spotów oraz wsparcie mediów były realizowane przez agencje: Change Serviceplan i Spot&Dot. Dom mediowy Value Media odpowiadał za zakup mediów telewizyjnych.
Kampania składała się z dwóch spotów reklamowych.
Pierwszy, z udziałem Korzeniowskiego, promował tworzenie stron internetowych dla firm. Drugi, zrealizowany bez udziału znanej osobowości, koncentrował się na promocji sklepów internetowych. Oba spoty były emitowane w największych stacjach telewizyjnych w Polsce.
Kampania telewizyjna miała na celu dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednak mimo dużego rozmachu i emisji w popularnych stacjach, okazało się, że koszty kampanii telewizyjnej były wyższe w stosunku do uzyskanych wyników, co skłoniło nas do zastanowienia się nad efektywnością inwestycji.
Druga odsłona - Internet i Maja Włoszczowska
Po roku postanowiliśmy zaktualizować naszą strategię. Do Roberta Korzeniowskiego dołączyła Maja Włoszczowska – mistrzyni świata i olimpijka w kolarstwie górskim. Tym razem skupiliśmy się na Internecie. Promowaliśmy nasze rozwiązania wyłącznie w cyfrowych kanałach, w tym na YouTube i w mediach społecznościowych.
Cztery spoty, opublikowane na YouTube, wspierały naszą kampanię online. Wyniki były zaskakujące. Spot Korzeniowskiego „Pokaż się klientom” osiągnął najlepsze wyniki w kontekście zaangażowania widzów, natomiast reklama z Mają „Nie kręci się?” najlepiej pozyskiwała ruch. Warto zauważyć, że aż 81% wszystkich reklam internetowych było wyświetlanych na urządzeniach mobilnych.
Wyniki kampanii internetowej:
- Realizacja budżetu: 99,8%
- Widoczność reklam: 73,4%
- Realizacja kliknięć: 146,8%
- CTR kampanii: 138,9%
- Zasięg kampanii: 152,5%
TV vs Internet - co działa lepiej?
Główna różnica między kampanią telewizyjną a internetową polegała na zasięgu i precyzji targetowania. Telewizja zapewniła nam masowy zasięg, ale wysokie koszty oraz brak dokładnych danych utrudniały ocenę. W rezultacie, choć telewizja generowała szeroką rozpoznawalność marki, zwrot z inwestycji był zaledwie o 30% wyższy od kosztów.
Z kolei kampanie internetowe, dzięki precyzyjnemu targetowaniu, oferowały większą elastyczność i możliwość interakcji z użytkownikami. Nasze działania online były bardziej efektywne pod kątem kosztów i pozwoliły na bieżąco optymalizować kampanię. W efekcie wideo na YouTube wygenerowało ponad siedmiokrotnie wyższy zwrot niż reklamy telewizyjne.
Jak przeprowadzić skuteczną kampanię reklamową - wnioski
Najlepszym podejściem okazała się zintegrowana strategia, która łączyła telewizję i Internet. Dzięki temu mogliśmy maksymalizować zasięg, docierać do masowego odbiorcy, a jednocześnie precyzyjnie targetować małe i średnie firmy w sieci.
Jednak z punktu widzenia efektywności finansowej i możliwości śledzenia wyników, kampanie internetowe okazały się bardziej opłacalne. Internet oferuje znacznie większą elastyczność, precyzyjniejsze narzędzia oraz niższe koszty niż telewizja. Mimo to integracja z telewizją pozwala na budowanie wizerunku marki w sposób, który Internet może nie zawsze zapewnić.
W przyszłości najpewniej skupimy się na działaniach w Internecie, choć nie wykluczamy powrotu do TV, jeśli zmieni się strategia rynkowa lub cele biznesowe. Jak to często bywa w marketingu - wszystko zależy od kontekstu, a rynek zmienia się dynamicznie.
Źródło informacji: WeNet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.10.2024, 12:31 |
Źródło informacji | WeNet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Agnieszka Chłoń-Domińczak z SGH: Polska jest leaderem w regionie w obszarze e-usług PAP
W obszarze e-usług Polska jest leaderem w regionie - wskazuje prof. Agnieszka Chłoń-Domińczak, prorektorka ds. nauki Szkoły Głównej Handlowej i członkini Rady Programowej OEES, powołując się na trzecią edycję Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej, przygotowanego przez SGH. „Gorzej wypadamy w kwestii polityki fiskalnej i finansów publicznych. Tutaj przed nami bardzo dużo wyzwań” - uważa ekspertka.- 21.11.2024, 12:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Podsumowanie pierwszego dnia Open Eyes Economy Summit 2024
Pierwszy dzień OEES za nami. 19 listopada 2024 r. w Centrum Kongresowym ICE Kraków rozpoczęliśmy IX edycję Międzynarodowego Kongresu Ekonomii Wartości. Motyw przewodni tegorocznego wydarzenia to „Dusza Europy”.- 21.11.2024, 10:04
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej
-
Image
ORLEN przeznacza 10 mln zł na upowszechnienie aktywności fizycznej wśród dzieci i młodzieży
Trwa ocena 2 375 wniosków o udział w programie Sportowy ORLEN, skierowanego do dziecięcych i młodzieżowych klubów sportowych z całej Polski. Spośród zgłoszeń, których liczba była dwukrotnie większa, niż oczekiwali organizatorzy, specjalna komisja ekspertów wyłoni 100 laureatów. Celem projektu jest zachęcenie młodych Polaków do uprawiania sportu. Wyniki naboru zostaną ogłoszone w grudniu br., a budżet projektu wyniesie min. 10 mln złotych.- 21.11.2024, 09:12
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: ORLEN