Newsletter

Karpacz’23: w wakacje PKP Intercity pobiło rekord, przewiozło ponad 20 mln pasażerów

06.09.2023, 11:53aktualizacja: 06.09.2023, 14:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP - kadr z filmu
Fot. PAP - kadr z filmu
Nigdy wcześniej w historii PKP Intercity aż tylu pasażerów nie zdecydowało się na wakacyjne podróżowanie pociągami narodowego championa: od 1 czerwca do końca sierpnia z oferty przewoźnika skorzystało ponad 20 mln osób. Rekordowe wyniki to efekt m.in. szeregu inwestycji w nowoczesny tabor oraz rozwoju kolejnych kanałów sprzedaży i atrakcyjnych cenowo biletów.

Doskonałymi statystykami przewozów pasażerskich w okresie wakacyjnym podzielił się z uczestnikami XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.

„Nawet na tle zeszłego, dotychczas najlepszego w naszych dziejach roku, te wyniki robią wrażenie. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 r. w te wakacje nasze pociągi przewiozły o 2 mln pasażerów więcej” - powiedział Tomasz Gontarz.

Jednocześnie poinformował, że od 1 stycznia do końca wakacji ofertę PKP Intercity wybrało 45 milionów pasażerów.

„Co oznacza, że nasz ambitny plan przekroczenia w tym roku liczby 60 milionów klientów jest jak najbardziej realny” - zaznaczył wiceprezes PKP Intercity.

Renesans kolei obserwowany jest w całej Europie, jednak dynamika tego trendu nad Wisłą ma unikatowy charakter. Od kiedy zniesiono limity pasażerów w pociągach i inne obostrzenia podyktowane walką z pandemią, Polacy masowo powrócili do codziennego podróżowania pociągami - tak w celach zawodowych, jak i prywatnych.

„W 2015 pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 296 miejscowościach na terenie całego kraju. Dziś tych punktów jest 413, co oznacza, że w ciągu ostatnich siedmiu lat oferta przewoźnika powiększyła się o 1/3, co umożliwiło pozyskanie wielu nowych pasażerów” - tłumaczył Tomasz Gontarz.

Spółka aktywnie walczy o klienta, nie tylko oferując przejazdy w atrakcyjnych cenach (zwłaszcza w kontekście rosnących kosztów użytkowania samochodów), lecz także stale podnosząc komfort podróżowania.

„Jeśli porównamy dzisiejsze Intercity do tego sprzed 10 czy 20 lat - to całkowicie inna marka i inne, wyższe standardy. Każdego miesiąca odbieramy nowe lub zmodernizowane wagony, lokomotywy czy elektryczne zespoły trakcyjne” - zauważa Tomasz Gontarz.

Co istotne, właściwie cały tabor zamawiany przez PKP Intercity jest produkowany w Polsce - czy to 12 nowych zespołów trakcyjnych typu FLIRT z siedleckiej fabryki Stadlera, czy też 81 nowych wagonów z poznańskiego FPS Cegielski. Spółka podpisała również umowę na 16 lokomotyw hybrydowych z bydgoską PESĄ.

„Fantastyczne wyniki to również efekt wprowadzenia nowych ofert handlowych obniżających cenę przejazdu, takich jak >>Taniej z bliskimi<<. Dzięki niej małe grupy od 2 do 6 pasażerów kupują bilety na pociągi TLK i IC z 30-procentowym rabatem. Od kilku lat konsekwentnie stawiamy także na sprzedaż online - obecnie aż 75 proc. biletów kupowanych jest na naszej stronie internetowej lub za pomocą aplikacji” - powiedział wiceprezes PKP Intercity.

Tomasz Gontarz jest jednym z gości specjalnych XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Przez trzy dni tysiące ekspertów, naukowców, polityków i samorządowców dyskutuje o najważniejszych szansach i wyzwaniach stojących przed polską oraz europejską gospodarką.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 06.09.2023, 11:53
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ