Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wydarzenie „NEURORÓŻNORODNOŚĆ. Siła różnic, czyli jak tworzyć środowisko pracy czerpiące z potencjałów” patronatem objęło Ministerstwo Edukacji i Nauki. Partnerem KGHM przy organizacji konferencji byli: Związek Dużych Rodzin 3 plus oraz Akademia Marynarki Wojennej w Gdyni.
„Bardzo dziękuję, że narodowy champion, jakim jest KGHM podejmuje tak ważny temat jak neuroróżnorodność. Miedziowa spółka rozumie innych ludzi i rozumie, że jesteśmy różni. Upowszechnianie wiedzy o neuroróżnorodności to Wasza siła. Dziękuje za to zaangażowanie” - powiedziała podczas otwarcia konferencji Marzena Machałek, wiceminister edukacji i nauki.
„KGHM jest firmą różnorodną i na tym budujemy nasz potencjał. Projekt dotyczący neuroróżnorodności buduje świadomość w naszej organizacji, ale nie tylko. Ten temat dotyczy nie tylko naszych obecnych czy przyszłych pracowników, ale również ich rodzin. Współdziałanie z osobami z różnymi potrzebami tylko wzmocni naszą załogę” - dodał Marek Makuch, dyrektor naczelny ds. zarządzania zasobami ludzkimi KGHM Polska Miedź S.A.
Zjawisko neuroróżnorodności coraz częściej przebija się w świadomości społecznej. Rokrocznie wiele firm, w tym KGHM, angażuje się w szereg akcji, jak choćby „Polska na niebiesko”, której zadaniem jest propagowanie świadomości na temat autyzmu. Autyzm, to jednak nie jedyne zaburzenie, które mieści się w tym pojęciu. Wymienić można również ADHD, dysleksję, dysgrafię, dyskalkulię, zespół Tourett’a czy wysoko wrażliwą osobowość.
Miedziowa spółka podejmuje również własne działania jak pilotażowy projekt dla pracowników KGHM i przedstawicieli szkół patronackich w Zagłębiu Miedziowym „Równi w różnorodności”. Zorganizowane zostały specjalne warsztaty, wykłady poprowadzili specjaliści z Akademii Marynarki Wojennej z Gdyni. Uczestnicy mogli dowiedzieć się m.in. o tym, jak funkcjonują osoby neuroróżnorodne na rynku pracy. Ważnym tematem była integracja zespołów z udziałem osób neuroróżnorodnych.
Podczas spotkania w Krotoszycach podsumowane zostały dotychczasowe działania KGHM, ale nie zabrakło też wykładów czy szkoleń dla uczestników. W trakcie panelu dyskusyjnego z udziałem przedstawicieli biznesu pojawiły się pomysły, ale też sprawdzone praktyki związane z budowaniem przyjaznego dla wszystkich środowiska pracy. Dyskusja dotyczyła też możliwości wsparcia neuroróżnorodnych uczniów w systemie edukacji w Polsce.
Badania wskazują, że zjawisko neuroróżnorodności może dotyczyć od 15 do 20 proc. ogólnej populacji. W praktyce oznacza to, że w swoim otoczeniu spotykamy się na co dzień z osobami neuroatypowymi, nie tylko w przypadku dzieci i młodzieży, ale również w środowisku zawodowym. Próby zdobycia odpowiedniej wiedzy jak funkcjonuje mózg osób nietypowych, nauczenie się właściwego z nimi obchodzenia, a przede wszystkim czerpania z ich pozytywnych aspektów zaczynają być coraz powszechniejsze wśród świadomych pracodawców.
Źródło informacji: KGHM
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 01.06.2023, 11:58 |
Źródło informacji | KGHM |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Firma Creditsafe - klient BlackLine - odnotowuje 234-procentowy zwrot z inwestycji i zdobywa nagrodę 2025 Nucleus Research ROI Awards
Wyróżnienie od niezależnej instytucji potwierdza, że bazująca na SI platforma wsparcia działów finansowych przedsiębiorstw, którą stworzyła firma BlackLine, ma wymierny wpływ na modernizację światowej branży finansowej.- 03.07.2025, 16:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
PAP i Google będą współpracować na rzecz cyfrowej transformacji
Polska Agencja Prasowa i Google podjęły współpracę służącą wzmocnieniu procesów cyfrowej transformacji Agencji poprzez m.in. pełniejsze wykorzystanie w pracy redakcyjnej zaawansowanych narzędzi technologicznych, w tym rozwiązań sztucznej inteligencji. Partnerska umowa obejmuje też współdziałanie w organizacji wydarzeń istotnych dla środowiska polskich mediów.- 03.07.2025, 15:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP/Google
-
Image
Hisense przybliża fanów z całego świata do gry dzięki doświadczeniom „Own the Moment” w trakcie FIFA Club World Cup 2025™
- 03.07.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ